سار نیوز
.:: اَلّلهُمَ عَجِِّل لِوَلیِِّکَ الفَرَج ::.
 

تجلیل از عالم ربانی و عارف وارسته علامه حسن زاده آملی

رئیس قوه قضائیه در سومین همایش طبیب روحانی گفت: علامه حسن زاده آملی از مفاخر روزگار و از چهره های برجسته ای است که حوزه های علمیه سالیان سال است از محضرشان فیض می برند.

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ رئیس قوه قضائیه در سومین همایش طبیب روحانی ویژه نکوداشت آیت الله علامه حسن زاده آملی بابیان این که ایشان فیلسوف، حکیم و عارفی گرانقدر است افزود: مجموعه آثار استاد همچون دُرّ گرانبهاست و انسان را به حیرت وا می دارد.
وی با بیان اینکه چه سرّی در میان این عالمان نهفته است که نحوه آثارشان با آثار دیگر عالمان دنیا فرق می کند گفت: توحید و یاد کردن حق در مکتوبات و تالیفاتشان موج می زند.
رئیس قوه قضائیه به برخی از معارف قرآنی اشاره کرد و افزود: عقلی که قرآن کریم تعریف می کند در خلقت آسمان ها و زمین تفکر می کند و عقل ابزاری دنیای مدرن، دنبال این گونه مسائل نیست.
علامه حسن زاده آملی در بحث معرفت نفس آثار متعددی دارد.
دبیر اجرایی همایش طبیب روحانی نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از عملکرد این همایش گفت: آیت الله حسن زاده آملی از ذخایر حوزه علمیه است و در علوم مختلفی از جمله تفسیر، فقه، علم کلام ، نجوم، ‌ریاضی، منطق، فلسفه، عرفان و اخلاق تبحر دارد.
آقای موسوی افزود: علامه حسن زاده آملی در آستانه 85 سالگی ده ها تألیف دارد و بیش از هر چیز با کتاب مأنوس است.
پیش از این نیز در همایش های طبیب روحانی، از حضرات آیات بهجت و کشمیری قدردانی شده بود.

  • تاریخ: پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • سید جمال رکابی جانباز دفاع مقدس در بیمارستان بستر شد

    سید جمال رکابی دولت آبادی بعلت فشار بیماری تنفسی ناشی از جنگ تحمیلی در بیمارستان بستری شد.
    وی متولد 1350 و اهل روستای دولت آباد ساری است و در نوجوانی برای نبرد با دشمن بصورت بسیجی وارد جبهه های جنگ شد و در لشکر 25 کربلا بعنوان بیسیم چی حضور داشت.

    خانواده رکابی پنج  شهید بنامهای سیدخلیل, سید رضا , سید باقر, سید جعفر , سید موسی ,  و چهار جانباز بنامهای سید تقی , سید علی اکبر و سید عابدین و سید جمال تقدیم اسلام کردند.

    شایان ذکر است جانباز سید جمال رکابی مسؤول امور اکرام ایتام کمیته امداد منطقه دو ساری می باشد

  • تاریخ: سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • با این دختران و پسران ازدواج نکنید!

    ازدواج یکی از حساس ترین و مهمترین وقایع زندگی هر انسانی است، چرا که می تواند روند زندگی فرد را در مسیری خوب یا بد قرار دهد. به همین دلیل برای ازدواج باید به دنبال فردی با خصوصیات اخلاقی خوب بود. خصوصیات اخلاقی در واقع نشان دهنده نهاد، سرشت و ارزشهایی است که هر فرد با آنها زندگی می کند. خصوصیات اخلاقی یک نفر تعیین کننده رفتاری است که با خودش و با ما دارد و روزی با فرزندانش خواهد داشت.

    خصوصیات اخلاقی خوب، اساس و پایه یک ازدواج موفق است. ممکن است فردی شخصیت خوبی داشته باشد ولی خصوصیات اخلاقی پسندیده ای نداشته باشد. در حقیقت شخصیت حالتی است که فرد در دنیای بیرون از خود و در محیط بیرون از خانه به خود می گیرد. ما هم حتما با افرادی مواجه شده ایم که واقعا شوخ طبع و بذله گو هستند، ولی در خانه و خانواده شان افراد خوش برخوردی نیستند. ممکن است فردی در نظر اول کاملا جذاب و گیرا باشد ولی بعدا متوجه شویم که کلاهبردار بوده است.

    در حقیقت بسیاری از انسان ها با نشان دادن شخصیتی تاثیرگذار از خود، می کوشند بر روی نقصان های اخلاقی شان سر پوش بگذارند. خصوصیات اخلاقی در نهاد هر انسانی است و ممکن است مانند شخصیت او آشکار نباشد، ولی در واقع بازتاب واقعی تری از ذات انسان است. شخصیت مانند تزیین روی یک کیک و خصوصیات اخلاقی مانند مواد اولیه آن کیک هستند. معمولا قضاوت انسان ها بر اساس شخصیت افراد صورت می گیرد نه خصوصیات اخلاقی آنها، این جاست که قضاوت درستی انجام نمی گیرد.

    همسر خوب باید از ویژگی های زیر برخوردار باشد:

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • کاهش بیسابقه آمار ازدواج و افزایش آمار طلاق در سال91 نسبت به 90

    به گزارش عصر امروز، سید حسن موسوی چلک در گفتگو با مهر با اشاره به آمار کاهش ازدواجهای ثبت شده، افزود: براساس آمارهای سازمان ثبت اسناد کشور در سال ۹۱ ، ۷۹۱ هزار و ۶۵۶ ازدواج به ثبت رسیده درحالی که آمارهای سال ۹۰ ، ثبت ۸۷۴ هزار و ۷۸۲ واقعه ازدواج را نشان می دهد.
    وی گفت: این آمارها حاکی از کاهش ۹.۵ درصدی ازدواجها و افزایش بیش از ۶ درصدی طلاقهای به ثبت رسیده در سال گذشته بوده و براساس آمارهای موجود در هیچ دوره ای آمار ازدواج تا این حد کاهش نداشته است.
    رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران تاکید کرد:در سال ۹۰ در ازای هر ۶.۵ ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده اما در سال ۹۱ در ازای هر ۵.۲ ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده بود بنابراین این موضوع خیلی نگران کننده است و نشان می دهد که ثبات خانوادگی دچار مشکل جدی شده است.
    موسوی با اشاره به اینکه وقوع طلاق در میان خانواده ها از ۵ به ۳ سال کاهش پیدا کرده است ، گفت: آمارها نشان می دهد که نوک پیکان آسیبهای اجتماعی به سمت خانواده هاست و جامعه سالم در گروه خانواده سالم و با اخلاق و با ثبات است به همین دلیل باید هرچه سریعتر در این خصوص برنامه ریزی کرد .
    وی به عدم ارائه آمار های آسیبهای اجتماعی در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه هیچ زمانی آمارهای دقیقی از آسیبهای اجتماعی مختلف از سوی نهادهای ذیربط ارائه نمی شود و همین باعث عدم برنامه درست درجهت کاهش این آسیبها شده است.
    وی اظهار امیدواری کرد که از این پس با آمارها دشمنی نشود و آمارهای آسیبهای اجتماعی از منظر اجتماعی و فرهنگی سنجیده شود.
    به گفته موسوی، فقط با حرف زدن و بدون برنامه مدون و منابع مالی نمیتوان آسیبهای اجتماعی را مدیریت کرد به همین دلیل باید جلسات مختلفی را با حضور کارشناسان و متخصصین تشکیل داد و در آن تدابیری جهت کاهش آسیبها اتخاذ شود.

  • تاریخ: یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • یک میلیون و 400هزار مهاجر ایرانی در آمریکا زندگی می کنند

    قشر تحصیلکرده ایرانی در سال‌های اخیر به دلایل گوناگون ایران به قصد زندگی در کشورهای مختلف جهان ترک کرده‌اند. این پدیده آنچنان رواج داشته است که در چند سال گذشته صندوق بین‌المللی پول، ایران را از نظر مهاجرت نخبگان در رتبه نخست قرار داد.
    آمارهای سازمان ثبت احوال نشان می‌دهد چهار تا پنج میلیون مهاجر ایرانی در 22 کشور جهان سکونت دارند که سهم آمریکا یک میلیون و 400هزار مهاجر ایرانی است. بیش از یک چهارم ایرانی تبارهای آمریکا دارای مدارک فوق‌لیسانس و دکترا هستند. امارات متحده عربی با 800هزار ایرانی در رده دوم و کشورهای انگلستان و کانادا هرکدام با 410 هزار، آلمان با 200هزار، فرانسه با 155 هزار و سوئد با 110هزار ایرانی از لحاظ سکونت ایرانیان در کشورهای خارجی در رده‌های بعدی قرار دارند.
    خروج نخبگان
    فرار مغزها اولین باری نیست که از سوی جامعه‌شناسان و کارشناسان فرهنگی مطرح می‌شود این موضوع در دهه‌های پیش هم در کشور وجود داشته است، اما در سال‌های اخیر روند خروج جوانان به ویژه دانشجویان به‌گونه‌ای بوده است که بسیاری از افراد نسبت به خروج جوانان از کشور واکنش نشان داده‌اند. همچنین آمارهای موجود از افزایش خروج از کشور نخبگان ایرانی حکایت دارد؛ این در حالی است که محمود احمدی‌نژاد بارها و بارها در واکنش به منتقدان افزایش روزافزون «فرار مغزها»، تعبیر فرار مغزها از ایران را تعبیری «غلط» دانسته و گفته است: «ما فرار مغز نداریم زیرا می‌بینیم بسیاری از ارزش‌های فرهنگی ملت‌های شرق آسیا حاصل سفر ایرانی‌هاست.

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • انصراف دکتر محمد نژاد از کانیداتوری شورای شهر ساری

    مهندس شهریاری دبیر ستاد انتخاباتی دکتر همت محمد نژاد در گفتگو با سارنیوز گفت : درکمال ناباوری مطلع شدیم دکتر همت محمد نژاد از ادامه فعالیت انتخاباتی برای شورای شهر ساری کنار کشید و انصراف خود را کتبا" به فرمانداری اعلام کرد.

    وی که پیشتر بصورت خیلی قوی و با پشتیبانی هواداران خود وارد عرصه شده بود فعالیت و تبلیغات گسترده ای را برای پیروزی در انتخابات انجام داد و هزینه های زیادی را در این راه متحمل شد و هیچگونه مدافع مالی هم نداشت یعنی می توان گفت وامدار هیچ جریان و شخصی نبود و تماما" هزینه ها را از جیب خودش کردو با وجود اینکه همسرش نیز وارد عرصه شده بود هماهنگی خوبی مابین شان بود تا رأی خوبی را نصیب خودشان کنند ولی با این وجود یکباره از این مسیر برگشت و خودش و همسرش اعلام انصراف کردند.

    با توجه به اطلاعات کسب شده ایشان دلیل اصلی اینکار را عنوان نکرد و به نظر می رسید از موضوعی ناراحت بوده و علت را مصلحت و خیر دانست و اظهار امیدوای کرد تا در فرصت دیگری بصورتی دیگر وارد عرص شود. در هر صورت سارنیوز با توجه به شناختی که از این برادر ارجمند دارد ضمن تأثر از ترک صحنه انتخابات توسط ایشان آرزوی سعادت برای ایشان را دارد.

  • تاریخ: پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • مسعود پیری : وجه غالب فعاليت شوراها طي هر سه دوره عمدتاً سياسي بوده است تا عمراني و اجرايي.

    گذار از مديريت آمرانه شهرها در كشورهاي پيشرفته، چندين دهه است كه پشت سر نهاده شده و بي‌آنكه سياست، وجه غالب آن شناخته شود، اداره امور شهرها در اين كشورها به نهادهاي مردمي و تخصصي و منتخبان آنان سپرده شده است كه با عنوان«انجمن‌ها»و يا«شوراهاي شهري و محله‌اي» اداره امور شهرها را در دست دارند و با توجه به شناخت ويژگي‌هاي اجتماعي، اقتصادي، محيطي و كالبدي شهرهاي خود، فعاليت‌هاي عمراني و رشد و توسعه آنها را به دقت، كنترل و هدايت مي‌كنند .
    وجود اين انجمن‌ها و يا شوراها در كشورهاي توسعه يافته، در عين حال جلوه‌اي از دموكراسي و يا مردم سالاري نيز شناخته مي‌شود و امكان مشاركت عمومي در توسعه و عمران جوامع انساني را بدون مداخله مستقيم دولت‌ها و سياستمداران فراهم سابقه بهره‌گيري از اين تجارب جهاني در ساختار مديريتي شهرهاي كشورمان به سال‌هاي قبل از انقلاب باز مي‌گردد كه طي آن به تقليد از كشورهاي توسعه يافته،« انجمن‌هاي شهري» تشكيل شد. اين انجمن‌ها بيشتر جنبه صوري داشتند و در فعاليت‌هاي عمراني و توسعه شهرها نتوانستند نقشي به عهده داشته باشند. از اين رو، با پيروزي انقلاب، بحث شوراها از عمده‌ترين مباحثي بود كه افكار عمومي را در كشورمان به خود جلب ساخته بود و همين امر نيز سبب شد كه مواد100تا107 قانون اساسي به مسئله شوراها اختصاص داده شود، اما وجود عوامل متعددي از جمله تحمل خسارت هشت سال جنگ ويرانگر، مانع تحقق تشكيل شوراها در شهرها و روستاهاي كشورمان شد. با اين حال، با برگزاري انتخابات و نخستين شوراهاي شهري و روستايي در سال1378 طلسم تشكيل اين نهادها در كشورمان شكسته شد البته بررسي چند و چون نتايج حاصل از فعاليت سه دوره شوراها در كشورمان، خود حديث مفصلي است، اما با نگاهي اجمالي به ساختار و عملكرد آنها در شهرها ملاحظه مي‌كنيم كه وجه غالب فعاليت اين شوراها طي هر دو دوره عمدتاً سياسي بوده است تا عمراني و اجرايي. علت آن را نيز مي‌توان پر رنگ بودن حضور افراد سياسي وابسته به جريان‌هاي فكري و سياسي مختلف موجود جامعه در ساختار اين شوراها دانست.
    البته، هر چند كه كنترل فعاليت‌هاي عمراني و توسعه شهرها، امري جدا از سياست و سياستگذاري نيست، اما بايد توجه داشت كه عرصه سياستگذاري و عرصه اجرايي و مديريت شهري، دو مقوله كاملاً متفاوتي هستند و در اين زمينه، افراد سياسي مي‌توانند با حضورشان در عرصه تصميم‌گيران پيگير اهداف و مقاصد خود در امر توسعه و عمران باشند نه در عرصه‌هاي اجرايي و مديريت شهري. بديهي است چنين شيوه‌اي در تشكيل نهادهاي شوراي شهري، موجب كاهش مشاركت عمومي در مديريت شهري و حتي كاهش ميزان مشاركت در انتخابات اعضاي شوراها مي‌شود. چرا كه انتظار عمومي از شوراهاي شهري، ايجاد پايگاهي براي فعاليت‌هاي سياسي افراد و ايجاد آمريت جديد نيست، بلكه انتظار موجود در اين عرصه، پاسخگويي افراد منتخب به نيازهاي عمومي شهروندان در زمينه رفع مشكلات متعدد شهري و ايجاد بستري براي زندگي راحت و فارغ از دغدغه‌هاي موجود است.

    مسعود پیری توسنلو

     

  • تاریخ: یک شنبه 8 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • در بارندگی این روزها آب نیسان را از دست ندهید

    ماه نیسان به تاریخ هجری شمسی و در این سال‌ها بعد از بیست و سه روز که از نوروز بگذرد تقریباً داخل نیسان ماه رومى مى‏ شوند و ماه نیسان سى روز است.

     روزى جمعى از اصحاب نشسته بودند حضرت رسالت پناه‏ صلى الله علیه وآله و سلم داخل شد و بر ایشان سلام فرمود و ایشان جواب سلام گفتند پس حضرت صلی الله علیه و آله فرمود که مى‏خواهید دوائى را که جبرئیل به من یاد داده تا محتاج به دواى اطبّا نباشم، به شما یاد دهم؟
     
    پس حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام و سلمان و دیگران سؤال نمودند که آن دوا چیست؟
     حضرت رسول‏ صلى الله علیه وآله و سلم به حضرت امیرالمؤمنین ‏علیه السلام خطاب نمود و فرمود که در ماه نیسان رومى آب باران مى ‏گیرى و
     هفتاد مرتبه سوره «فاتحة الکتاب» و
    هفتاد مرتبه «آیةالکرسى» و
    هفتاد مرتبه سوره «قُلْ یا اَیُّهَا الْکافِروُنَ» و
    هفتاد مرتبه سوره «سَبِّحِ اسْمَ رَبِّکَ الْأَعْلى‏» و
    هفتاد مرتبه سوره «قُلْ اَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ» وَ
    هفتاد مرتبه سوره «قُلْ اَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ» و
    هفتاد مرتبه سوره «قُلْ هُوَاللَّهُ اَحَدٌ» و
    هفتاد مرتبه «لااِلهَ اِلاَّ اللَّهُ» و
    هفتاد مرتبه «اللَّهُ اَکْبَرُ» و
    هفتاد مرتبه «اَللّهُمَّ صَلّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ» و
    هفتاد مرتبه «سُبْحانَ اللَّهِ وَالْحَمْدُ للَّهِ‏ِ وَلا اِلهَ اِلَّا اللَّهُ وَاللَّهُ اَکْبَرُ» بر آن می‌خوانی وهفت روز (در برخی از روایات چهل روز آمده) در بامداد و شامگاه از آن آب مى‏آشامى.
     حقّ تعالى بر شما از آسمان آبى براى آنکه پاک گرداند شما را به آن و ببرد از شما وسوسه شیطان را و دلهاى شما را محکم گرداند و ثابت گرداند
     به حقّ آن خداوندى که مرا براستى بر خلق مبعوث گردانیده است سوگند یاد مى‏کنم که جبرئیل گفت که حق تعالى بردارد از کسى‏که این آب را مى‏آشامد هر دردى را که در بدنش باشد و او را عافیت بخشد؛ و درد‌ها را از بدن او و استخوانهاى او بیرون کند و اگر در لوح دردى براى او مقدّر شده باشد محو نماید.
     و به حق پروردگارى که مرا به حقّ فرستاده اگر فرزند نداشته باشد و فرزند خواهد آب نیسان را به آن نیّت بیاشامد او را فرزند روزى گردد و اگر زن عقیم باشد وفرزند نیاورد واز این آب با نیّت بیاشامد فرزند از او بوجود آید و اگر مرد و زن پسر خواهند یا دختر از آن آب بیاشامند مقصودایشان به‏عمل آید چنانچه‏حق‏تعالى مى‏فرماید: یَهَبُ لِمَنْ یَشآءُ اِناثاً وَیَهَبُ لِمَنْ یَشاءُ الذُّکُورَ اَوْ یُزَوِّجُهُمْ ذُکْراناً وَاِناثاً وَیَجْعَلُ مَنْ یَشآءُ عَقیماً یعنى حق تعالى مى‏بخشد هر که را خواهد دختران و هر که را خواهد پسران یا جُفت مى‏گرداند براى ایشان پسران و دختران یعنى هر دو را به ایشان عطا مى‏کند و هر که را خواهد عقیم و بى‏فرزند گرداند.
     پس حضرت فرمود که اگر کسى سردرد داشته باشد و از این آب بیاشامد صُداع و سر درد او به قدرت الهى ساکن گردد و اگر درد چشم داشته باشد و در چشمهاى خود قطره‏اى از این آب بچکاند و بیاشامد و چشمهاى خود را از آن آب بشوید به اذن خداى تعالى شفا یابد و آشامیدن از آن آب بُن دندان‌ها را محکم گرداند و دهان را خوشبو کند و لعاب بُن دندان‌ها را کم کُند و بلغم را کم کُند و تُخَمه و اِمْتِلا به سبب خوردن طعام و آشامیدن آب به هم نرساند و از بادهاى قولنج و غیر آن متأذّى نگردد و درد پشت و درد شکم بهم نرساند و از زُکام آزار نکشد و درد دندان بهم نرساند و درد معده و کرم معده را زایل گرداند و محتاج به حجامت نگردد و از مرض بواسیر و خارش بدن و آبله و دیوانگى و خُوره و پیسى و رُعاف و قَىّ نجات یابد و کور و لال و کر و زمینگیر نشود و آب سیاه در دیده‏اش نزول نکند و دردى که موجب افطار روزه و نقصان نماز او باشد او را عارض نگردد و از وسوسه‏هاى جنّیان و شیاطین متأذّى نگردد.
     هر که از این آب بیاشامد و به جمیع دردهائى که در مردم مى‏باشد مبتلا باشد موجب شفا از جمیع آن‌ها گردد پس جبرئیل گفت به حقّ خداوندى که تو را به راستى فرستاده هر که این آیات را بر این آب بخواند و بیاشامد حقّ تعالى دلش را مملوّ گرداند از نور و روشنى و الهام خود را در دل او وارد سازد
     پس حضرت رسول‏ صلى الله علیه وآله و سلم فرمود که جبرئیل گفت هر که از این آب بیاشامد و به جمیع دردهائى که در مردم مى‏باشد مبتلا باشد موجب شفا از جمیع آن‌ها گردد پس جبرئیل گفت به حقّ خداوندى که تو را به راستى فرستاده هر که این آیات را بر این آب بخواند و بیاشامد حقّ تعالى دلش را مملوّ گرداند از نور و روشنى و الهام خود را در دل او وارد سازد و حکمت بر زبان او جارى گرداند و پر کند دل او را از فهم و بینائى و به او عطا کند از کرامت‌ها آنچه به احدى از عالمیان عطا نکرده باشد و هزار مغفرت و هزار رحمت بر او بفرستد و غش و خیانت و غیبت و حسد و بَغْى و کبر و بخل و حرص و غضب را از دل او بردارد و از عداوت و دشمنى مردم و بدگوئى ایشان نجات یابد و موجب شفاء جمیع امراض او گردد.
     واگر در زندان باشد و از آن آب بیاشامد از حبس نجات یابد و سردى بر طَبع او غالب نگردد و آب باران مطلقاً مبارک است و منفعت دارد خواه در نیسان ببارد و خواه در غیر آن چنانچه در حدیث معتبر از حضرت امیرالمؤمنین‏ علیه السلام منقول است که بیاشامید آب آسمان را که پاک کننده بدن شما است و درد‌ها را دفع مى‏کند چنانچه حق تعالى مى‏فرماید: وَیُنَزِّلُ عَلَیْکُمْ مِنَ السَّمآءِ ماءً لِیُطَهِّرَکُمْ بِهِ وَیُذْهِبَ عَنْکُمْ رِجْزَ الشَّیْطانِ وَلِیَرْبِطَ عَلى‏ قُلُوبِکُمْ وَیُثَبِّتَ بِهِ الأقْدامَ یعنى مى‏فرستد حقّ تعالى بر شما از آسمان آبى براى آنکه پاک گرداند شما را به آن و ببرد از شما وسوسه شیطان را و دلهاى شما را محکم گرداند و ثابت گرداند به آن قدمهاى شما را و در عمل نیسان بهتر آن است که اگر جمعى خوانند هر یک مجموع آن سوره‏‌ها و اذکار را هفتاد مرتبه بخوانند و از براى آن‌ها که مى‏خوانند فایده  ‏اش عظیم‌تر و ثوابش بیشتر است.

  • تاریخ: چهار شنبه 4 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • شهرداری کیاسر ارتقا درجه یافت

     

    از سوی وزارت کشور:

    شهرداری کیاسر ارتقا درجه یافت

    شهردار کیاسر گفت: با تصویب وزارت کشور این شهرداری  از درجه 4 به 5  ارتقا یافت که این تحول افزایش جذب اعتبارات و در نتیجه عمرانی و آبادانی بیشتر این منطقه را درپی دارد.

    بشیر عمادی در گفتگویی اختصاصی با پایگاه خبری کیاپرس ضمن اعلام خبر بالا، افزود: مردم شهر کیاسر شایسته داشتن فضای شهری مطلوب  هستند.

    وی، با اشاره به رشد چشمگیر میزان درآمد شهرداری ساری در سال 91 نسبت به سالهای گذشته ، تصریح کرد: با توجه به مشکلات عدیده مالی، شهرداری کیاسر درآمدی معادل یک میلیارد تومان را به ثبت رساند.

    شهردار کیاسر، ادامه داد: این درآمد علاوه بر اینکه توانست بخش قابل توجهی از بدهکاری های شهرداری را پرداخت نماید در اجرای کارهای عمرانی از جمله آسفالت بسیاری از کوچه ها و ادامه کانال جمع آوری آب های سطحی تا میانه خیابان معلم  نیز موثر بوده است.

    عمادی اظهار امیدواری کرد با تلاش و پیگیری نیروهای شهرداری کیاسر در سال جاری که به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده  بتوانیم درآمد بیشتری کسب کنیم و در شرایطی مناسب به توسعه و آبادانی شهر کیاسر بپردازیم تا رضایتمندی شهروندان را فراهم آوردیم.

    گفتنی است شهر كياسر مركز بخش چهاردانگه در 70 كيلومتري جنوب شهر ساري و در 1378 متري از سطح دريا قرار دارد و در سال 1372 به شهر تبدیل شده است.

  • تاریخ: سه شنبه 3 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • تجليل استاندار از مديرعامل آب وفاضلاب مازندران

    تجليل استاندار از مديرعامل آب وفاضلاب مازندران
    سيد علي اكبر طاهايي استاندار مازندران اقامه نماز جمعه وتكريم ارباب رجوع درديدار مردمي نماز جمعه شهرستان نور ، از مهندس حسين زاده مديرعامل شركت آب وفاضلاب مازندران تقدير نمود . دراين تقدير بر حفظ ارزشها وآرمانهاي بلند شهدا وامام راحل ( ره ) تحت توجهات حضرت ولي عصر (عج) درسايه سار ولايت مطلقه فقيه تاكيد شده است .
     

  • تاریخ: سه شنبه 3 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • تشییع پیکر پاک خلبان شهید مرتضی پور حبیب اهل بهشهر فردا در این شهر

    فردا/
    پیکر خلبان نیروی هوایی ارتش در بهشهر تشییع می شود
    بهشهر - خبرگزاری مهر: معاون فرماندار بهشهر گفت: مراسم تشييع پیکر شهيد مرتضی پورحبيب خلبان نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، صبح فردا برگزار مي شود.

    عبدالله رياحي در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اين مراسم ساعت 10 صبح فردا از بيمارستان امام تا پارك ملت برگزار مي شود كه انتظار مي رود مردم هميشه در صحنه بهشهر همانند هميشه براي ارج نهادن به مقام والاي شهيد و شهادت در اين مراسم حضور داشته باشند.

    این مسئول از همه اقشار مختلف مردم ولایتمدار و قدرشناس خواست تا با حضور پرشور و باشکوه در مراسم تشییع و خاکسپاری این شهید والامقام، بار دیگر با اهداف و آرمان‌های آنها تجدید میثاق کنند.

    وي بيان داشت: پیکر شهید پورحبيب پس از تشييع جنازه در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) بهشهر  و در جوار سایر شهدای سرفراز انقلاب اسلامی‌ به خاک سپره می‌ شود.

    شهيد پورحبيب روز گذشته در پي سقوط یک فروند هواپیمای اف 5 در شهرستان آبدانان به شهادت رسيد. این هواپیما در برخورد با کوه فیلمان در مناطق شهرستان آبدانان سقوط کرد.

    حجت الاسلام تائبی از علمای ساری به ملکوت اعلی پیوست

    حجت‌الاسلام حسن تائبی ساعت یک بامداد امروز در اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

    حجت‌الاسلام حسن تائبی متولد ۱۳۱۸ بود که ۳۰ سال به عنوان امام جمعه موقت ساری فعالیت می‌کرد.

    وی عضو جامعه روحانیت ساری و نیز از مبارزان قبل از انقلاب بود.

    پیکر حجت‌الاسلام تائبی فردا از ساعت ۱۰ صبح از مسجد جامع ساری به سمت امام‌زاده یحیی تشییع می‌شود.

    سار نیوز این ضایعه را به بیت این عالم ربانی بویژه فرزند برومندش دوست عزیز جناب آقای سید مرتضی تائبی تسلیت عرض نموده و برای ایشان و خانواده محترم صبر و برای آنمرحوم رحمت  الهی آرزومند است

  • تاریخ: دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:حجت الاسلام تائبی از علمای ساری به ملکوت اعلی پیوست,
  • فرق عبوري با ساير شهرداران گذشته ساري چه مي باشد ؟

    شعبان وفائی نژاد کارشناس روابط عمومی شهرداری ساری در مصاحبه با سار نیوز اعلام کرد

    فرق عبوري با ساير شهرداران گذشته ساري چه مي باشد ؟

    اين سوألي است كه در ذهن همه كارشناسان امور شهرداري ها ، پرسنل شهرداري و اعضاي شوراي شهر حتي شهروندان ساروي مطرح است و پاسخ ان را بايد اينگونه تشريح كرد :
    مهدي عبوري سخت اعتقاد دارد همه عوارض و دريافتي هايي كه از شهروندان ساروي به صندوق شهرداري واريز مي شود بايد تنها در عمران و آباداني خدمت رساني رفاه آرامش شهر و شهروندان ساروي هزينه شود بودجه شهرداري در چهارچوب شرح وظايف شهرداري مصرف شود شهروندان ساروي بايد كاملاً احساس كنند كه اين بودجه ها در كدام مسير براي چه كارهايي در شهر هزينه مي شود تا اين لحظه شخصاً نظارت عاليه بر كليه هزينه هايي كه از بودجه شهرداري مي شود  ، دارد اما شهرداران گذشته بودجه اي كه بايد براي پروژه هاي شهرداري تعريف مي شد براي پروژه هايي مصرف مي شد كه از شرح وظايف شهرداري خارج بوده است از شرح وظايف وزارت خانه دولتي كه براي آن پروژه بود تعريف شده بود عبوري بي جهت سركيسه نمودن شهروندان را به بهانه هاي مختلف هنر مديريت شهري نمي داند عبوري به امور فرهنگي و نيازهاي شهر توجه كافي دارد عبوري احترام به حق و حقوق شهروندان را در شرح وظايف شهرداري تعريف مي كند عبوري براي بقاء در جايگاه مديريت شهري تن به هر ذلتي نمي دهد و خدمت به شهرو شهروندان ساروي پله ترقي خود مي داند.

     

  • تاریخ: شنبه 1 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • وجود 1700 كيلومتر شبكه فرسوده آب در مازندران

    به گزارش سارنیوز به نقل از مديرعامل شركت آب وفاضلاب مازندران  1700 كيلومتر شبكه فرسوده آب در شهرهاي مازندران وجود دارد.

    مهندس محمد تقي حسين زاده درديدار با نماينده مردم ساري درمجلس شوراي اسلامي افزود : براي اصلاح اين ميزان شبكه فرسوده، 1700 ميليارد ريال اعتبار مورد نياز مي باشد . مدير عامل شركت آب وفاضلاب مازندران برلزوم تامين اعتبارات لازم جهت رفع مشكل كمبود آب واجرای پروژه هاي زيست محيطي فاضلاب درشهرهاي استان تاكيد نمود وادامه داد : در شهر ساري دربحث ظرفيت انتقال آب با مشكل مواجه بوده وبراي رفع اين معضل ايستگاه پمپاژي را درست اجرا داريم ودراين راستا 30 ميليارد ريال اعتبار مورد نياز است . مهندس حسين زاده خاطرنشان ساخت : فاز دوم فاضلاب ساري جزء طرح مهر ماندگار است واگر اعتبارات اين پروژه به موقع اختصاص يابد ، درمدت 2 سال اين طرح به بهره برداري خواهد رسيد .
    همچنين نماينده مردم ساري درمجلس شوراي اسلامي گفت: تلاش نمايندگان مازندران براي حل مشكل كل استان از غربي ترين تا شرقي ترين شهرهاي استان مي باشد . مهندس دامادي با اشاره به اينكه درساري با مشكل كمبود آب مواجه هستيم افزود :مجمع نمايندگان مازندران تمام تلاش خود را براي تامين اعتبار ورفع مشكل كمبود آب ودفع بهداشتي فاضلاب شهرهاي استان بكار خواهد گرفت تا اين مشكلات مرتفع شود .
     

  • تاریخ: شنبه 31 فروردين 1392برچسب:,
  • ورود یک سامانه بارشی از شنبه به آسمان ایران

    ورود سرماي تازه از روز شنبه روز شنبه يک سامانه بارشي از مرزهاي غربي کشور وارد مي شود که به تناوب تا روز دوشنبه فعال خواهد بود.

    به گزارش خبرگزاري موج؛ سازمان هواشناسي کشور اعلام کرد؛ امروز"پنج شنبه 29 فروردين ماه 92"، بررسي نقشه هاي پيش يابي نشان مي دهد که طي سه روز آينده در شمال غرب، سواحل "درياي خزر" شمال شرق و ارتفاعات البرز افزايش ابر، وزش باد و رگبار و رعدو برق پيش بيني مي شود.امروز و فردا در برخي مناطق شرقي نيز رگبار و رعدو برق پراکنده پيش بيني مي شود.
    براساس اين گزارش، روز شنبه يک سامانه بارشي از مرزهاي غربي کشور وارد مي شود که به تناوب تا روز دوشنبه فعال خواهد بود.
    همچنين نيمه غربي و نيمه شمالي کشور تحت تاثير سامانه بارشي خواهد بود و بارش در شمالغرب ، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات غربي و مرکزي البرز شديد خواهد بود.
    در طي اين مدت در مناطق مستعد بارش تگرگ نيز رخ مي دهد و کاهش دما براي مناطق تحت تاثير اين سامانه بارشي پيش بيني مي شود.
    گفتني است وضعيت آب و هواي استان هاي تهران و البرز امروز کمي

    خبرگزاري موج

  • تاریخ: پنج شنبه 29 فروردين 1392برچسب:,
  • هجوم آدمک زنان مصنوعی چینی به کشوهای اسلامی

    سرویس سبک زندگی بی باک: چینی ها پس از پیشی گرفتن در ساخت انواع اسباب بازی ها، لباس، کیف و کفش، تسبیح چینی، آجیل چینی، لاک وضو مختص زنان مسلمان، این بار برای کسب درآمد بیشتر و زیر سوال بردن ارزش های والای انسانی اقدام به تولید زن و مرد مصنوعی کرده اند که می تواند همه اعمال و رفتار یک انسان واقعی را انجام دهد و متاسفانه در حال توزیع در بازارهای دنیا، به ویژه کشورهای اسلامی می باشد.

    به گزارش خبرنگار بی باک، این خبر حاکی از آن است که چشم بادامی ها نیز همانند کشورها اروپایی، آمریکایی همرا با اندیشه های صهیونیستی دین را هدف قرار داده اند و پروژه اسلام ستیزی خود را به صورت رسمی از مدت ها پیش کلید زده اند.

     پروژه اسلام ستیزی چینی ها از آنجا آغاز شد که مدتی پیش شلوارهای جین که پشت آن ها به نام جلاله الله منقش بود را روانه کشورهای مسلمان به ویژه بازار های تهران و سایر شهرستان های ایران کرده بود، کمی بعد از آن لاک مختص وضو برای زنان مسمان را وارد بازار کرد.

    مدتی بعد نیز قرآن های دیجیتال چینی وارد بازار شد که در برخی از آیات و سوره های قران تعمدا تحریفاتی صورت داده بودند. به عنوان مثال می توان به تحریف تعمدی که در سوره یس صورت گرفت بود اشاره داشت. که به سرعت توسط دولت از ورود و توزیع آن جلوگیری به عمل آورد.

    اما باز هم چینی ها بیکار ننشستند و این بار انسان های مصنوعیِ پیشرفته تری نسبت به عروسک های انسان نمایی که در سال های گذشته به منظور ترویج فحشا وارد بازار کشورهای اسلامی کرده بودند را به صورت گسترده توزیع می کنند.

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: پنج شنبه 29 فروردين 1392برچسب:,
  • تقدیر شورای اسلامی و فرماندار ساری از مدیریت کمیته امداد شهرستان ساری


    به گزارش سار نیوز به نقل از روابط عمومی کمیته امداد شهرستان ساری
     فرماندار مرکز استان و رئیس شورای اسلامی شهر ساری به همراه شهردار طی نامه های جداگانه از خدمات و تلاش پیگیر قنبر بریمانی مدیر کمیته امداد شهرستان ساری در راستای خدمات رسانی به مددجویان و اقشار آسیب پذیر و نیز تعامل شایسته با دستگاههای اجرائی شهرستان تقدیر و تشکر کردند

    شهردار وقت ساری : اینها فکر می کنند ساری را باید به شهر ارواح تبدیل کنند

    به گزارش سار نیوز به نقل از شعبان وفائی نژاد:

    از زمان آغاز مديريت مهدي عبوري شهردار ساري در ايام مختلف شاهد توجه به كارهاي فرهنگي بوده ايم اجازه بدهيد با توجه به اطلاعات كافي از سوابق فعاليت هاي فرهنگي شهرداري مقايسه اي بين نگاه مهدي عبوري شهردار كنوني و شهرداران سابق نسبت به اين حوزه مهم شهرداري داشته باشم .
    نصب تمثال مبارك شهدا در همه محلات مركز استان علاوه بر ارزشمندي اش ، موجب خشنودي اهل بيت (ع) شده و خانواده هاي شهدا نيز از آن استقبال مي كنند . در مراسم و جشن ها هم با رعايت ارزش هاي اسلامي چهره شهر را تزئين نموند در ايام محرم و صفر ، عاشورا و تأسوعا با برپايي خيمه هاي عزا چهره شهر سياه پوش شده ، شهر واقعاً سيمايي عاشورايي به خود گرفته است .اجازه بدهيد براي تصديق بيشتر اين مدعا خاطره اي كوتاه را از نگاه يكي از شهرداران همين شهر نسبت به نصب تمثال شهدا به سمع و نظر شما خوانندگان گرامي برسانم عنوان اين خاطره تفاوت تفكر عبوري شهردار ساري را كه از بيت معظم سه شهيدان عبوري است را با برخي از شهرداران گذشته بيشتر آشكار مي سازد :
    روزي جوانان يكي از روستاهاي همجوار رودخانه تجن به نظر شهردار وقت آمد و گفت : آقاي شهردار ما قصد داريم تمثال شهيدان منطقه خود را در كنار پل تجن نصب نمائيم لطفاً در اين خصوص به ما مجوز لازم را بدهيد . شهردار وقت بنده را به حضور خواست و اظهار داشت : اين جوانان را دست به سر كن اينها فكر مي كنند ساري را بايد به شهر ارواح تبديل كنند تمثال شهيدان در مزار آنها نصب شود نه در معابر عمومي . بنده نيز به جهت رعايت دستور اداري گفتم : اجازه بدهيد با جوانان بسيجي اين مناطق مذاكراتي داشته باشم . همزمان به ياد دارم تفكر همين مدير در تخريب تمثال سه شهيدان عبوري ها در جلوي ساختمان شهرداري كنوني و حتي دستور صادر شد كه نورافكن تمثال شهيدان عبوري ها نيز قطع شود . البته هيچ احدي در اين شهر شهامت و اجازه برخورد با تفكر همان شهردار را نداشت به ياد دارم فرزند يكي از شهداي منطقه تجن به نزد بنده آمد و عنوان داشت ما قصد داريم به گونه اي حرف هاي خود را مطرح كنيم البته آن شهردار دستور داد در نامگذاري همه محلات بايد از اسامي گل هاي خارجي استفاده شود كه به حمدالله عمر مديريتي وي خيلي زود به پايان رسيد .
    اين نكته را يادآوري مي كنم در تاريخ مديريت شهرداري ساري ، شهرداراني بودند كه واقعاً مدافع ارزش هاي انقلاب اسلامي باشند ، حتي شهرداري ساري در استخدام فرزندان شهدا در مازندران از برترين ها بوده است و برخي از شهرداران از برادران شهيدان بوده اند ، اما در شرايط كنوني عملكرد مهدي عبوري در احياي ارزش هاي اسلامي و دفاع از حق و حقوق بسيجيان ، خانواده هاي معظم شهدا و گراميداشت مراسم مذهبي و ديني بي نظير ارزيابي مي شود

  • تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:,
  • عبوري شهردار ساري خبر داد : آغاز عمليات احداث كانال كوي طبيعت توسط سازمان عمران شهرداري

    به گزارش سار نیوز به نقل از سازمان عمران شهرداری ساری :مهدي عبوري شهردار و رئيس شوراي سازمان عمران شهرداري مركز استان در بازديد از پروژه احداث كانال هدايت آب هاي سطحي در كوي طبيعت از كمربندي غربي كه سيد كمال آقاميري مدير عامل اين سازمان را نيز به همراه خود داشت  ، در گفتگوئي اختصاصي گفت : اين پروژه به طول حدود 130 متر در دست اجراست كه انشالله با اتمام آن شاهد حل مشكلات آبگرفتگي و آب ماندگي در اين منطقه خواهيم بود .
    شهردار ساري با قدرداني از پرسنل سازمان عمران يادآور شد : اين پروژه نيز همچون ساير پروژه هاي ديگر عمراني در سطح شهر بايد با دقت فني بالا و سرعت لازم اجرا و به بهره برداري برسد .
    گفتني است همزمان با اجراي پروژه فوق الذكر اجراي عمليات لايه اساس و زيراساس كوچه رسالت 10 از شهرك شهرداري بلوار كشاورز، فرعي سمت چپ از انتهاي كوي غفاري بلوار كشاورز ، احداث نوه بتني  كوچه ياس 1 از سيد الشهداء بلوار كشاورز ،  اجراي جدول بتني خيابان اندرخورا جنب مخابرات معلم ، احداث كانال هاي : كوچه نعلبندان از خيابان جمهوري اسلامي - خيابان ارم از بلوار پاسداران - ترميم كانال پشت عمارت شهرداري  - كوچه شهيد رشيدي از جاده قديم ميانرود و اجراي پياده رو سازي جنب مسجد امام جعفر صادق از خيابان ولايت فقيه نيز در دستور كار اين سازمان قرار داشته و در جريان است

  • تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:,
  • تقدیر شهردار ساری از کارکنان سازمان عمران شهرداری

    به گزارش سار نیوز به نقل از روابط عمومی شورای شهر ساری

    اولين جلسه شوراي اداري سازمان عمران شهرداري مركز استان به رياست مهدي عبوري شهردار و رئيس شوراي اين سازمان و با حضور مهندس فرزانه معاونت فني شهرداري و رئيس هيأت مديره ، سيد كمال آقاميري مدير عامل و معاونين و مشاورين سازمان عمران در تالار اجتماعات اين سازمان با سخنراني سيد كمال آقاميري آغاز شد .

    در اين جلسه آقاميري ضمن ارائه گزارشي كامل از روند اجراي پروژه هاي عمراني ، از حمايت هاي مهدي عبوري شهردار ساري ، اعضاي شوراي شهر ، مهندس فرزانه رياست هيأت مديره سازمان عمران و تلاش همه پرسنل اين سازمان قدرداني و افزود : افتخار سازمان عمران خدمت به عمران و آباداني شهر در سايه حمايت عبوري شهردار ساري و تلاش شبانه روزي پرسنل اين سازمان است .

    سپس مهدي عبوري شهردار و رئيس شوراي سازمان عمران ضمن قدرداني از تلاش هاي پرسنل سازمان عمران گفت : از تلاش هاي برادر جانباز ، بسيجي و خستگي ناپذير آقاي سيد كمال آقاميري مدير عامل سازمان و همت والاي پرسنل لايق ، توانمند و متخصص اين سازمان قدرداني مي كنم ، وي افزود : طي اين شش ماه شاهد تلاش هاي خوبي از سوي سازمان عمران بوده ايم . كارهاي بزرگ را مردان بزرگ انجام مي دهند . عبوري با اشاره به اينكه سازمان عمران با تلاش هاي خود جان تازه اي به شهرداري داد ، افزود : خوشبختانه با مديريت و درايت آقاميري مدير عامل سازمان عمران شاهد افزايش صد درصدي عملكرد سازمان عمران و اعتبارات اين سازمان بوده ايم . عبوري گفت : سازمان عمران در بحث نهضت آسفالت عملكرد مناسبي داشته است در بحث توليدات بتني با مديريت مهندس حسيني مسئول اين واحد كارگاهي كارنامه اي درخشان از اين سازمان برجاي مانده است اينك اين سازمان در حد برترين سازمان هاي عمران سراسر كشور قرار دارد . عبوري توليد باكس هاي بتني را توسط سازمان عمران از افتخارات اين سازمان ارزيابي و يادآور شد : سازمان عمران در اجراي عمليات پياده رو سازي ها ، احداث كانال هدايت آب هاي سطحي ، پروژه امام زاده يحيي ، آزاد سازي خيابان مخلوقي و ساير پروژه هاي ديگر عمراني عملكردي در خور تحسين داشته است .

    شهردار ساري ادامه داد : افزايش 15 دستگاه كاميون به ناوگان موتوري اين سازمان ، افزايش تجهيزات كارخانه هاي سنگ شكن ، آسفالت و كارگاه توليد بتن ، آسفالت محلات مختلف شهر اقداماتي ارزشمند بوده كه نمي توان به سادگي از آن گذشت .

    عبوري با بيان اينكه لزوم اطلاع رساني مناسب در خصوص اجراي پروژه هاي عمراني امري اجتناب ناپذير است ، تسريع كرد : مديريت سيد كمال آقاميري در كنار تلاش هاي بي شائبه همه همكاران ايشان در اين مجموعه ، انتظارات شهروندان را از سازمان عمران بالا برده است .

    شهردار ساري با بيان اينكه جلب رضايت شهروندان و تأمين ديدگاه هاي عمومي بايد همواره مورد اهتمام قرار بگيرد ، خاطر نشان كرد : امسال بايد شاهد تحولات عظيمي در مركز استان باشيم . عبوري در پايان سخنانش از همه مديران گذشته شهرداري و سازمان عمران قدرداني و برايشان آرزوي موفقيت كرد . ضمناً مهدي عبوري شهردار ساري از زحمات مديران واحدهاي مختلف سازمان عمران آقايان مهندس انگيزه ، مهندس مرتضوي ، مهندس كاملي ، مهندس حسيني ، سيد مرتضي رضويان ، علي ايزدي و ساير مديران اين سازمان قدرداني كرد و خواستار برگزاري همايش بزرگي با حضور پرسنل و خانواده هاي آنان شد تا شخصاً در حضور خانواد هاي پرسنل از زحمات جانبركفان سازمان عمران قدرداني نمايد .

    شايان ذكر است پيش از آغاز جلسه شوراي اداري سازمان عمران ، طي مراسمي با حضور عبوري شهردار ، مهندس فرزانه معاونت فني شهرداري ، سيد كمال آقاميري مدير عامل و مديران واحد هاي مختلف اين سازمان ، مراسم پرده برداري از نماد بزرگ حماسه سياسي و اقتصادي سازمان عمران برگزار شد .

  • تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:,
  • نتیجه نظرسنجی میهن پرس پیرامون انتخابات شورای شهر ساری

    پایگاه خبری تحلیلی میهن پرس در راستای بالا بردن مشارکت مردم در انتخابات آتی شوراها در خصوص انتخاب مردم ساری ازتاریخ 22 اسفند تا 30 اسفند نظر سنجی را در دسترس مخاطبان وکاربران خود قرار داد که 2202 نفر در این نظر سنجی شر کت کردند. به گزارش سرویس سیاسی میهن پرس در این نظر سنجی که امکان دوبار رای دادن برای یک نفر وجود نداشت به  ترتیب ذیل نامزدهای احتمالی که اسامیشان در ساری مطرح است حائز آرا شدند.
    1.سیدمحمد جعفری 1029 رای معادل 46/7 در صد آرا
    2.محیط رضائی کلانتری 597 رای معادل 27/1 درصدارا
    3.همت محمدنژاد253 رای معادل 11/5 درصد آرا

    4.فرامرز نقیبی 106 رای معادل 4/8درصدآرا
    5.زهراجامی 47 رای معادل 2/1 درصد آرا
    6.سید فریدون موسوی 37 رای معادل 1/7 درصدارا
    7.مهدی رضائی فرح آبادی 36 رای معادل 1/6 درصدآرا
    8.کوروش یوسفی 35 رای معادل 1/6 درصد آرا
    9.سیدمهدی احمدی 24 رای معادل 1/1 درصد آرا
    10.جمال باقری 22رای معادل 1 درصد آرا
    11.محمدحسن محمدی کیادهی 11 رای معادل 0/5درصدآرا
    12.علیجان شمشیربند5رای معادل 0/2درصدآرا

    سارنیوز با آرزوی موفقیت برای این جوان خوشفکر و متدین و تحصیل کرده حمایت خود را از دکتر همت محمد نژاد اعلام می دارد.

    برگزاری کارگاه آموزشی نظام جامع حمایت خانواده در کمیته امداد ساری

     به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی شهرستان ساری این کارگاه با حضور رؤسای مناطق شهری کارشناسان و مددکاران این نهاد تشکیل شد  و شرکت کنندگان در جریان برنامه های آتی این نهاد برای شیوه جدید خدمات رسانی حمایتی به مددجویان قرار گرفتند.

    قنبر بریمانی مدیر کمیته امداد شهرستان ساری با برشمردن مزایای این طرح مهمترین ویژگی این برنامه را رفع رجوع و پیگیری مشکلات مددجویان بصورت مستقیم توسط مددکاران عنوان کرد و با توجه به شناخت کامل مددکاران نسبت به وضعیت مددجویان گفت : با آگاهی از توانمندی های آنان سعی می شود تا در چارچوب  ضوابط و برنامه های امداد نسبت به بهینه سازی شرایط زندگی برایشان اقدام گردد. وی تعداد افرادی که از خدمات حمایتی این نهاد در سطح شهرستان ساری و میاندرود بالغ بر 26 هزار نفر در قالب 13000 خانواده عنوان کرد.
     

    نقد سریال پایتخت از نگاه سیدعباس سیدنژاد در مصاحبه با سارنیوز

    اگر چه در یک خانواده پر جمعیتی زندگی می‌کنم و در ایام عید وقتی برادرها، خواهرها و وسایر اعضاء خانواده دور هم جمع می‌شویم، بیشترین وقت ما صرف حرف زدنِ باهم، سپری می‌شود و تلویزیون با تمام جذابیتش در ایام تعطیلات عید جایگاهی برای ما ندارد ولی عجیب بود وقتی ساعت ۲۲ نزدیک می‌شد، انگار همه ساکت می‌شدند و تلویزیون را روشن می‌کردند تا سریالی ببینند که اسمش پایتخت ۲ بود.نقدپایتخت2

    این سریال با تمام سادگی و معمولی بودنش برای همه سنین و اقشار خانواده جذابیت داشت و همین خود باعث شده بود تا من هم جذب این سریال بشوم!

    اما چیزی که برای من به عنوان یک مبلغ دینی بیش ازهر نکته ای جالب بود، ایده‌ی نو و ابتکار زیبای نویسنده‌ی داستان در انتقال مفاهیم دینی بود؛

    ۱۴ شب با مسجد؛ در این فیلم چهارده شب ببنندگان با مسجد بودند و با مسجد مسیر را طی می‌کردند. همان گونه که دیدن گنبد و گلدسته برای شخصیت «معتاد» فیلم که دست به دزدی زده بود تاثیر گذاشت و توبه کرد، بدون شک روی عموم مخاطبان هم تاثیر داشته است. در روایات آمده است: «أَلنَّظَرُ إِلَى الْکَعْبَةِ عِبادَةٌ،… وَ النَّظَرُ فِى الْمُصْحَفِ مِنْ غَیْرِ قِراءَةٍ عِبادَةٌ » یعنی نگاه کردن به کعبه و قرآن عبادت است . اگر چه موضوع و منطوق این روایت کعبه و قرآن است ولی مفهوم آن ، نماد عبادت و وسیله ای است که انسان را به یاد خدا می‌اندازد. می‌شود از مفهوم «خانه خدا» که شامل همه مساجد می‌شود، این نتیجه را گرفت که نگاه کردن به مسجد خالی از ثواب و اثرمثبت نیست.د.

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: جمعه 23 فروردين 1392برچسب:,
  • تاکنون 2000 نفر در مجمع عالی نخبگان مازندران ثبت نام نمودند

    دکتر هادیانی معاونت شهرستانهای مجمع نخبگان مازندران در مصاحبه با سارنیوز با اعلام این خبر اهداف این مجمع را جذب و سازماندهی افراد نخبه در همه اقشار و صنوف از جمله نخبگان دانشگاهی و ایجاد بانک اطلاعاتی از توانمندی آنان  عنوان کرد.

    هادیانی وظایفی را که مجمع در ارتباط با نخبگان جذب شده دارد را دسته بندی و امتیاز بندی آنان و ارائه خدمات و حمایتهای لازم در امور تجاری سازی ایده ها و پروژه ها و ارتباط متقابل با دانشگاهها و مراکز علمی کشور و معرفی به مراکزی است که به این تخصص ها نیازمند هستند دانست.

    وی در خصوص بنیاد علمی نخبگان کشور که به جذب نوابغ علمی و صنعتی در کشور می پردازد گفت: به لحاظ حمایتهای مالی که این بنیاد از پروژها می نماید شرایط عضویت در این بنیاد بسیاردشوار بوده و بسیاری از نخبگان با وجود شرایط علمی و تحقیقاتی و ایده های ارزشمند نمی توانند در این بنیاد عضو شده و از حمایتهای این بنیاد استفاده نمایند به همین لحاظ با ابتکار مجمع تشخیص مصلحت نظام مجمع عالی نخبگان شکل گرفت و دفاتر استانی آن راه اندازی شد و دفتر مازندران نیز با مسؤولیت آقای دکتر فاطمی در بابل قرار دارد و در اکثر شهرستانها دفاتر راه اندازی شده است و انشااله تا پایان سال 92 دفاتر کلیه شهرستانها با همکاری اقشار دانشگاهی راه اندازی خواهد شد وما در این مجمع پذیرای همه اقشار و صنوف و صنعتگران که بنوعی دارای ایده هستند و همچنین فارغ التحصیلان دانشگاهی که دارای مدارج علمی و تحیقاتی هستند هستیم.

    این استاد برجسته دانشگاه و معاون امور شهرستانهای مجمع در استان مازندران اضافه کرد هم اکنون با وجود اینکه 2000 نفر در استان در این مجمع ثبت نام نموده اند مقام مازندران را به لحاظ استقبال نخبگان مقام هفدهم ذکر کرد وضمن دعوت از همه افراد واجد شرایط خواست تا در این بانک اطلاعات ثبت نام کنند.

    مساعدت 650 هزارتومانی دانش آموزان یک مدرسه درساری به زلزله زدگان بوشه


    به گزارش سار نیوز به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ساری دانش آموزان و کارکنان مدرسه غیرانتفاعی ابتدائی رشد ساری در اولین اقدام با اهداء قلک های نوروزی خود مبلغ 650 هزار تومان برای مساعدت به زلزله زدگان بوشهر به کمیته امداد پرداخت کردند.

    براساس این گزارش بدنبال وقوع زلزله در استان بوشهر , مراکز و جایگاههای کمیته امداد آمادگی خود را برای دریافت کمک های نقدی و هدایای غیر نقدی مردم اعلام کردند.

    برگزاری جشن ملی عرقگیری بهار نارنج در ساری 19 و 20 اردیبهشت

     به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومي سازمان پاركها و فضاي سبز ساري، مدير عامل اين سازمان از برگزاري همايش ملي بهار نارنج و فصاي سبز شهري و جشنواره ملي عرقگيري بهار نارنج 19 و 20 ارديبهشت ماه سالجاري خبر داد و گفت : با ابلاغي از سوي استاندار محترم به عنوان رئيس شوراي سياستگذاري اين جشنواره ، اعضاي شوراي سياستگذاري مشخص شده و دبيرخانه دائمي آن در سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري راه اندازي شد .

    عليرضا حميدي ضمن تشريح اهداف برگزاري دومين همايش و جشنواره ملي عرقگيري بهار نارنج افزود : اين جشنواره پس از برگزاري موفق اولين دوره آن در مركز استان و به ميزباني اين سازمان با اهداف حفظ و گسترش آداب و آيين هاي بومي ، ارتقاء فرهنگ شهروندي ، حفظ و گسترش فضاي سبز شهري ، حفظ زيبايي منظر شهري ، تبيين نقش درختان و فضاي سبز در سلامت رواني شهروندان و تفهيم جايگاه درختان نارنج در كسب درآمدهاي پايدار و اشتغال زايي و اقتصاد استان ، پيوند بين مراكز علمي و توليد كنندگان ، سرمايه گذاران و صنعت گران و مصرف كنندگان در ارديبهشت ماه سال جاري به صورت ملي و با نگاه و رويكرد همكاري و تعامل استاني برگزار مي شود .

    عضو شوراي سياستگذاري و دبير اجرايي جشنواره عرقگيري بهار نارنج خاطرنشان ساخت : قصد داريم تا در سه بخش همايش علمي، جشنواره و نمايشگاهي با حضور تمامي شهرداريهاي استان و ديگر ادارات مرتبط و با استفاده از ظرفيت هاي بومي و استاني و مردم پاك نهاد استان اين جشنواره را برگزار نماييم

    نعمت یونسی مسئول انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان مازندران شد

    خبرگزاری فارس: یونسی مسئول انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان مازندران شد
    یونسی مسئول انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان مازندران شد

    یونسی به عنوان مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان مازندران منصوب شد.

     به  خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور طی حکمی  نعمت‌الله یونسی را به مدت دو سال به‌عنوان مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان مازندران منصوب کرد.

    یونسی در گذشته، مدیر طرح و برنامه مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان وابسته به دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در این اتحادیه بوده است

    سار نیوز این انتصاب بجا و شایسته را به این برادر عزیز و ارزشی و جوان نسل سومی انقلاب تبریک عرض می کند و برای ایشان آرزوی موفقیت دارد

    شهر ساری نیازمند توجه جدی و نگاه استانی

    شهر تاریخی ساری هم شهری مانند دیگر شهرها برای شهروندان ساروی است و هم مرکز استان برای پاسخگویی به مراجعین محترم ادارات کل مستقر در ساری که از سراسر استان تشریف می آورند و مسافران دریا و زائران امام رضا(ع) از سراسر کشور که از مسیر ساری بعنوان قطب گردشگری عبور می کنند که خود بار ترافیکی و مشکلات ارائه خدمات شهری به عزیزان میهمان را در پی دارد و این مشکلات به شهروندان ساروی تحمیل می شود

    جعفر قربانپور فعال سیاسی اجتماعی ساری در مصاحبه با حبر نگار سارنیوز اضافه کرد : در درجه اول ضروری است مجلس محترم شورای اسلامی بودجه ملی و استانداری محترم ، ادارات کل مستقر در ساری بودجه لازم استانی در جهت توسعه زیرساختهای مرکز استان مانند جاده ، پارکینگ، فرودگاه ، بندر ، پارکها و کمپ گردشگری و ... اختصاص دهند چرا که خود و مراجعه کنندگانشان اولین بهره بردار آن هستند . واقعا مقدور نیست بودجه محدود شهرداری و فرمانداری ساری صرف سرویس دهی به مردم کل استان و مسافران سراسر کشور گردد . همه دستگاههای ملی و استانی با کمک مجمع نمایندگان مازندران در مجلس می توانند به فرمانداری ، شورای شهر و شهرداری محترم ساری بعنوان مرکز استان برای توسعه کمک نمایند این یک ضرورت است . همچنین ترکیب اعضای محترم شورا باید متنوع و از تخصصهای مختلف مورد نیاز شهر برای عضویت در کمسیونهای تخصصی شورا باشد . با توجه به گسترش شهر و ایجاد شهرداریهای نواحی و نیازهای جدید مدیریت شهری ، افزایش تعداد اعضای شورای شهر ساری توان تخصصی و مدیریتی و نظارتی شورا را افزایش خواهد داد و برآیند سطح تحصیلات و فرهنگ مردم ساری بعنوان مرکز استان مازندران نه تنها در تراز دیگر مراکز استانها بلکه مرکز استانی که قطب گردشگری کشورخواهد بود . قطعنا کاندیداهایی که می خواهند نماینده مردم با فرهنگ و تمدن ساری در شورا باشند ، الگوی ادب ، شخصیت و قانونمداری و تخصص خواهند بود . بر همین اساس شهردار متخصص و متعهد نیز از الزامات مدیریت توسعه شهری امروز ساری خواهد بود که جناب آقای عبوری شهردار جوان و پرتلاش با استفاده از نیروهای متخصص و استفاده از مشاوران قوی و همکاری خوب اعضای محترم شورای اسلامی شهربخوبی و زیبایی در این کار درخشش دارند . امیدوارم که مردم شریف ساری ، اعضای شورای شهر آینده ، نمایندگان محترم مجلس ، مسئولین ارشد استان و کشور ، شهردار محترم ساری بعنوان سکاندار پرفروغ شهر مرکز استان را مورد حمایت قراردهند . اینجانب جعفر قربان پور کارشناس مسئول شوراها ، نماینده اموربین الملل اداره کل آموزش و پرورش و عضو ستاد تحول اجتماعی استانداری امیدوارم که شورای شهر آینده ساری بازوی توانمندی برای شهردار عزیز ساری باشند که رسالتی بزرگ خواهد بود

  • تاریخ: جمعه 17 فروردين 1392برچسب:,
  • محمدنژاد: شرکت گسترده مردم در انتخابات مهمترین حماسه سیاسی سال 92 است

     

    صنایع نیوزملت بزرگ ایران 24 خرداد حماسه ای را شکل خواهند داد که در تاریخ این ملت بی نظیر خواهد بود.
    دکتر همت محمد نژاد استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار سار نیوز در ساری با بیان مطلب بالا گفت: مردم ایران ثابت کرده اند که همواره پشتیبان ولایت فقیه هستند وذره ای از راه رهبری فاصله نخواهند گرفت.
    این استاد دانشگاه بی بیان حماسه های گذشته ملت ایران گفت : از هم اکنون پیش بینی می شود در 24 خرداد حماسه ای بی نظیر شکل خواهد گرفت که ولایتمداری مردم ایران و اطاعت پذیری این ملت از رهبر معظم انقلاب اسلامی باردیگر به همه مردم دنیا نشان داده خواهد شد.
    دکتر محمدنژاد نامگزاری سال جاری را به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی ولی امر مسلمین جهان نشانه زیرکی و هوشیاری رهبری معظم دانست واظهار داشت : مقام معظم رهبری با شناختی که از منطقه دارند و اشرافی هم که به مسایل جهانی دارند و خود نیز همواره در اندیشه عزت واقتدار و بزرگی مردم ایران هستند این نام را برای امسال برگزیدند که به یقین مردم ایران هم به شایستگی تمام ثابت خواهند کرد مطیع امر رهبری فرزانه خویش هستند.
    محمدنژاد شرکت گسترده مردم در انتخابات آتی ریاست جمهوری و شوراها را مهمترین حماسه سیاسی سال 92 دانست وافزود: دشمنان از خلق حماسه های سیاسی ملت ایران همواره در هراسند واین هراس سبب شده که به راحتی نتوانند به خواسته های خود برسند .
    این استاد دانشگاه تاکید کرد: تا زمانی که یک پیوند عاطفی ومعنوی عمیق بین مردم ایران ومقام معظم رهبری برقرار است هیچ قدرتی قادر نخواهد بود مانع خلق حماسه های بزرگ ملت ایران شود.

  • تاریخ: جمعه 16 فروردين 1392برچسب:,
  • پیری : شوراها نقش مهمی در توسعه علمی شهرها دارند


    مسعود پیری توسنلو مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار سار نیوز در ساری اظهار داشت :  شوراها با نياز سنجي و در نظرگرفتن شرايط بومي مي توانند نقش مهمي در توسعه پايدار و منطقي آموزش عالي در شهرها داشته باشند و نمونه بارزي باشند از حفظ و بسط دانش و برجسته ترين نماد مشارکت برای توسعه علمي مي‌تواند محسوب شوند.

    مدیر مسئول پایگاه تحلیلی نظرنگار گفت: با توجه به تاکيدات و فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص جایگاه شوراها و همچنین اعتباری که قانون برای شوراها قائل شده است شوراهای ما تنها شورای مدیریت شهرداری نبوده و در بحث توسعه علمی مناطق مي توانند از هرگونه شتاب زدگي و رشد غير منطقي آموزش عالي که بدون شک مي تواند براي دانشگاه ها زيان هايي را در پي داشته باشد جلوگيري نموده و از آن سو این بخش مهم را منطبق با نیازهای شهری رشد دهند.

    مسعود پیری گفت: مازندران با توجه به پتانسبل هايي خوبي که در کشاورزي و گردشگری و همچنین ورزش دارد از قابلیتهای زیادی  جهت ايجاد و گسترش رشته هاي مرتبط با کشاورزی ، گردشگری و ورزشی در مقاطع تحصيلات تکميلي برخوردار است که کمک شوراها به مدیریت آموزش عالی در این موضوع اثر گزاری مستقیم خواهد داشت .
    معاون سابق صندوق مهر امام رضا(ع) استان مازندران افزود : شوراها تا به امروز در جهت توسعه علمی شهرها نقش بایسته را نداشته اند که لازم است این مهم با ظرافت ودقت مورد توجه قرارگیرد تا دانشگاهها و مراکز آموزش عالی ما  امکان رقابت با ساير دانشگاه هاي داخل و خارج از کشور را بیشتر از قبل داشته باشند.
    مدیر مسئول پایگاه تحلیلی نظر نگار نامگزاری با تاکید بر اینکه مردم فهیم ما در انتخابات آینده باید به سطح تحصیلات نامزدها التفات نمایند افزود : ولایتمداری و اطاعت پذیری از ولایت فقیه ، تحصیلات عالی ، تعهد دینی و انقلابی ، اصولگرائی ، توجه به اصلاح شیوه های اجرایی ، پایبندی به آرمانهای شهدا و پاک دستی باید جزو ملاکهای انتخاب نامزدها باشد تا جامعه ما در آینده آسیب پذیری کمتری را شاهد باشد.

     توصیفی از بهزاد شاهنده درباره مسعود پیری

    چهره ائی آرام و صمیمی 
    بسیار مؤدب و متواضع و خوش خلق 
    انسانی شریف و دوست داشتنی  و متعهد و منضبط 
    این چهره و این نام رو به خاطر بسپارید  مسعود پیری  توسنلو 
    جوانی مسلمان و مردم دوست و مردمی 
     خادم ابا عبدا .....و شاعر آل ا.....
    آگاه به مسائل اجتماعی و سیاسی و جهانی 
    جوانی اندیشمند و متفکر و دلسوز مردم و ساعی در رفع مشکلات مردم 
    قدرتمند در مقابل با اندیشه های تهاجمی به آرمان ها و اعتقادات 
    از جان گذشت ائی  در راه اعتلای نظام مقدس  و خون شهدا 
    اندیشمندی توانا در راستای ترویج نام ایران در سراسر دنیا

  • تاریخ: جمعه 16 فروردين 1392برچسب:,
  • پدیده زنان خیابانی نیازمند توجه جدی متولیان کشور

    بررسی مشكلات زنان خیابانی بدون متولی

     مطابق بررسی ها میانگین سنی دختران بین ۱۲ تا ۲۵ سال تخمین زده شده و در تابستان آمار این زنان افزایش می یابد و کمترین میزان فحشا در اسفند ماه است.

    دکتر "امان الله قرایی مقدم" ، جامعه شناس و استاد دانشگاه گفت: در ایران این پدیده در حال گسترش است. مطالعات نشان می دهد که سن فحشا به ۱۰ سال کاهش یافته و دختران جوان که به تازگی وارد این کار شده اند بیشترین تعداد آنها را تشکیل می دهند.

    این آسیب شناس در تبیین علل شیوع فحشا در کشور می گوید: مهمترین عامل بروز فحشا فقر و ناتوانی زنان در تامین مایحتاج اولیه زندگی شان است.طلاق و نابسامانیهای خانوادگی، افزایش حاشیه نشینی و مهاجرت ، بی سوادی و ناآگاهی و اعتیاد از جمله عوامل افزایش پدیده فحشا است. زنان به دلیل پایین بودن سطح آگاهی و عدم تکوین شخصیت و تلقین پذیری در این زمینه آسیب پذیر تر هستند. همچنین پدیده زنان خیابانی زاییده فرار دختران و زنان از خانواده است و عمده ترین عامل فرار زنان و دختران به نابسامانی های زندگی و خانوادگی باز می گردد و این نابسامانی فقط نابسامانی اقتصادی نیست.

    امان الله قرایی مقدم همچنین ضعیف شدن ارزش های دینی در میان برخی قشرهای جامعه کمرنگ شدن ارزش های دینی یکی از عوامل گسترش فحشاء در جامعه است. دین یکی از عوامل مهم جلوگیری کننده از انحرافات اجتماعی است. وقتی ارزش های دینی و هنجارها در جامعه ضعیف شود، جامعه دچار بی بند و باری خواهد شد.

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: پنج شنبه 16 فروردين 1392برچسب:,
  • صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد


    sarnews

    محمدعلی صنیعی

    sarnews

    http://sarnews.loxblog.com

    سار نیوز

    تجلیل از عالم ربانی و عارف وارسته علامه حسن زاده آملی

    سار نیوز

    سار نیوز تلاش می کند تا با انعکاس اخبار و رویدادهای مهم قدم کوچکی در شفاف سازی و جریان آزاد اطلاعات بردارد سایت خبری و اطلاع رسانی

    سار نیوز