سار نیوز
.:: اَلّلهُمَ عَجِِّل لِوَلیِِّکَ الفَرَج ::.
 

وجود 1700 كيلومتر شبكه فرسوده آب در مازندران

به گزارش سارنیوز به نقل از مديرعامل شركت آب وفاضلاب مازندران  1700 كيلومتر شبكه فرسوده آب در شهرهاي مازندران وجود دارد.

مهندس محمد تقي حسين زاده درديدار با نماينده مردم ساري درمجلس شوراي اسلامي افزود : براي اصلاح اين ميزان شبكه فرسوده، 1700 ميليارد ريال اعتبار مورد نياز مي باشد . مدير عامل شركت آب وفاضلاب مازندران برلزوم تامين اعتبارات لازم جهت رفع مشكل كمبود آب واجرای پروژه هاي زيست محيطي فاضلاب درشهرهاي استان تاكيد نمود وادامه داد : در شهر ساري دربحث ظرفيت انتقال آب با مشكل مواجه بوده وبراي رفع اين معضل ايستگاه پمپاژي را درست اجرا داريم ودراين راستا 30 ميليارد ريال اعتبار مورد نياز است . مهندس حسين زاده خاطرنشان ساخت : فاز دوم فاضلاب ساري جزء طرح مهر ماندگار است واگر اعتبارات اين پروژه به موقع اختصاص يابد ، درمدت 2 سال اين طرح به بهره برداري خواهد رسيد .
همچنين نماينده مردم ساري درمجلس شوراي اسلامي گفت: تلاش نمايندگان مازندران براي حل مشكل كل استان از غربي ترين تا شرقي ترين شهرهاي استان مي باشد . مهندس دامادي با اشاره به اينكه درساري با مشكل كمبود آب مواجه هستيم افزود :مجمع نمايندگان مازندران تمام تلاش خود را براي تامين اعتبار ورفع مشكل كمبود آب ودفع بهداشتي فاضلاب شهرهاي استان بكار خواهد گرفت تا اين مشكلات مرتفع شود .
 

  • تاریخ: شنبه 31 فروردين 1392برچسب:,
  • اصول رقابت سیاسی در انتخابات، در بیانات رهبر انقلاب

    بازیگران عرصه سیاسی برای اینكه رقابت سیاسی سالمی داشته باشند باید به مجموعه‌ای از اصول توجه كنند و رهبر انقلاب اسلامی نیز اصول رقابت سیاسی سالم را طی بیست دو سال اخیر تبین كرده‌اند. در ادامه باید ها و نبایدهای یک رقابت سالم را می خوانیم:

    الف:بایدها
    ۱- رقابت انتخاباتی در چهارچوب نظام باشد
     اين انتخاباتها يكى از بزرگترين محسّناتش اين است كه از ركود جلوگيرى ميكند. بهترين شكل ادامه‌ى يك نظام اجتماعى اين است كه در عين ثبات، تحول داشته باشد. ركود بد است و ثبات خوب است. ثبات يعنى استقرار؛ يعنى اين چهارچوب، اين هندسه، در جاى خود محفوظ باشد، مستقر باشد، ريشه‌دار باشد؛ در عين حال در داخل اين چهارچوب، تحولات، مسابقات و رقابتها وجود داشته باشد. اين بهترين شكل است كه كشتى نظام در درياهاى طوفانى بتواند بدون دغدغه حركت كند. «و هى تجرى بهم فى موج كالجبال»؛ اين درباره‌ى كشتى نوح است. كشتى حركت ميكند، در بين امواج گوناگون هم هست؛ ليكن اين امواج سهمگين نميتوانند استقرار او را از بين ببرند. اين استقرار بايست وجود داشته باشد. البته در درون اين استقرار، در درون اين چهارچوب، تحول وجود دارد.
     بنابراين همه‌ى تحولات بايد در چهارچوب باشد. اگر چنانچه كسى وارد ميدان رقابت انتخاباتى و مسابقه‌ى انتخاباتى بشود، اما بخواهد چهارچوب را بشكند، او از قاعده‌ى نظام خارج شده است، از قواعد حركت انتخاباتى خارج شده؛ اين غلط است، اين درست نيست. بايد همه چيز در چهارچوب نظام باشد. اين چهارچوب، قابل تغيير نيست. ۱۳۸۸/۱۲/۰۶

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: شنبه 31 فروردين 1392برچسب:,
  • سخنان احمدی نژاد در ورزشگاه آزادی

      رییس جمهور گفت: ثبت 140 میلیون نفر سفر در نوروز امسال رکوردی تاریخی را به ثبت رساند و ‌آب پاکی را بر طراحی

     

    خبیثان و دشمنان ملت ایران ریخت که این بشارت دهنده سالی نیکو، پرافتخار و همراه با عزت و پیشرفت برای ملت خواهد بود.

     

    به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی‌نژاد در مراسم تجلیل از خادمان ستاد تسهیلات

     

     

    سفرهای کشور در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های ارزشمند و ماندگار این ستاد تصریح کرد: یک ملت برای رسیدن به قله ها نیازمند عزم ملی، همبستگی، ایمان، عشق و محبت است و ملت ایران در طول تاریخ پرچمدار این ارزشها بوده است.

     رییس‌جمهور تصریح کرد: امروز در دوره خیزش مجدد ملت ایران و بازیابی روح جمعی، خداخواه، عدالت طلب، آزاد اندیش، صلح خواه و انسانی بار دیگر شاهد فتح قله های پی در پی توسط ملت ایران هستیم.

     دکتر احمدی‌نژاد اظهار داشت: ملت ایران برای تقویت همبستگی و نشر عشق، محبت و آگاهی و نشان دادن عزم ملی در جهت پیشرفت، صلح و انسانیت هر روز گام‌های جدیدی برمی دارد.

     

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: جمعه 30 فروردين 1392برچسب:,
  • دکتر باقری لنکرانی در ساری: با تعدد کاندیداها مخالف نیستیم، با عدم شفافیت مخالفیم

     
     

    لنکرانی در ساری:
    برخی با طنازی سیاسی به دنبال آرای خاکستری هستند خبرگزاری رسا ـ باقری لنکرانی با انتقاد از افرادی که به دنبال آرای خاکستری هستند،‌ گفت: اگر افرادی تصور می کنند با حرف های دو پهلو، طنازی های سیاسی و حرف های دل خوش کن می توانند آرای خاکستری را جمع کنند در اشتباه هستند.

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، کامران باقری لنکرانی، سخنگوی جبهه پایداری امروز در مسجد شکوهی ساری با اشاره به پیشرفت و دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در 35 سال گذشته، گفت: این پیشرفت ها در سایه خودباوری و تکیه بر دانش بومی حاصل شده است.

     لنکرانی ادامه داد: اهمیت این دستاوردها وقتی روشن تر می شود که در 35 سال اخیر هیچ حمایتی از کشورهای بیگانه نداشته و حتی درگیر چالش های جنگ، تحریم و فشارهای دشمنان بودیم.

     وی ادامه داد: با وجود همه این مشکلات امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در بخش های مختلف پیشرفت بزرگی داشته و البته مشکلاتی هم داریم که یکی از آنها مباحث اقتصادی، فشار گرانی و تورم است.

     لنکرانی ادامه داد: افزون بر مسائل اقتصادی، در عرصه فرهنگی، تقویت باورهای دینی و مسائلی در توزیع ثروت و پیشبرد عدالت اجتماعی با آن گریبان گیر هستیم.

     وی با بیان این که عده ای می خواهند وجود مشکلات را به مقاومت و پایداری ملت ایران به ارزش ها وابسته کنند، ادامه داد: آنها تلاش می کنند تا در جامعه عنوان کنند که اگر می خواهیم از این مشکلات رهایی یابیم باید از آرمان ها، ارزش ها و باورهای دینی دست بکشیم.

     

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: جمعه 30 فروردين 1392برچسب:,
  • دعوت دانشگاهیان ساری از باقری لنکرانی و جلیلی برای حضور در انتخابات

    به گزارش گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، جمعی از دانشجویان دانشگاه های پیام نور و کشاورزی ساری با صدور بیانیه‌ای از باقری لنکرانی و جلیلی برای شرکت در انتخابات دعوت کرده اند که متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

     دکتر سعید جلیلی و دکتر کامران باقری لنکرانی!
     فضای سیاسی حاکم در جامعه و نزدیک شدن عرصه آینده ساز انتخابات ریاست جمهوری و فعالیت‌های گروه‌های مختلف در این عرصه باعث ایجاد حساسیت و نگرانی شدید برای امت حزب الله و وفادارن به راه امام (ره) و مقام معظم رهبری گردیده است.
     امروز در این پیچ عظیم تاریخی که ملت‌های تحت ستم دنیا و خصوصا منطقه، با الگوبرداری از فرهنگ استقامت و مبارزه ملت قهرمان ایران، در حال نبرد با حکومت های دیکتاتور دست نشانده نظام سلطه بوده و تنها پشتوانه و دلگرمی حقیقی آنان ایستادگی و پایمردی دولت و ملت استکبار ستیز ایران است و در شرایطی که ما یقیناً در شرایط بدر و خیبر و در آستانه پیروزی بر جبهه کفر قرار داریم، نگرانی مردم انقلابی ما از روی کارآمدن افرادی است که به دلیل باور نداشتن به آرمان‌های جهانی انقلاب اسلامی و عدم اعتقاد به توانایی‌، قدرت، صبر و شجاعت ملت خود، با اقدامات مرعوبانه و بدور از عزت، حکمت و مصلحت موجبات سر‌خوردگی و یأس مستضعفان جهان را فراهم آورده و در راه رسیدن به پیروزی نهایی خلل جدی ایجاد نماید

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: پنج شنبه 30 فروردين 1392برچسب:,
  • سرپرست کمیته امداد:بهره مندی سالانه هشت میلیون نفر از خدمات کمیته امداد


    قم - خبرگزاری مهر: سرپرست شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) از خدمات دهی کمیته امداد به هشت میلیون نفر در سال خبر داد و گفت: بیشتر خدمات کمیته امداد برای ثبات خانواده هاست.

    به گزارش خبرنگار مهر، حسین انواری ظهر پنج شنبه در دیدار اعضای شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) با آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به این که توده مردم یکی از ارکان عمده کمیته امداد هستند، اظهار داشت: نگاه بلندی که امام خمینی (ره) برای تشکیل این نهاد داشتند در عمق ذهن مردم راه پیدا کرده است و ما افراد زیادی را می بینیم که هم مال و هم خدماتی که از عهده آنها برمی آید را در اختیار کمیته امداد می گذارند.

    وی تصریح کرد: مجموعه کمک هایی که از سوی مردم به کمیته امداد واریز می شود صرف هزینه های جاری از جمله احداث ساختمان های اداری و یا حمل و نقل و ... نمی شود، بلکه این وجوه تماما صرف حوزه هایی از جمله تامین مسکن، درمان، اشتغال و ... نیازمندان می شود.

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: پنج شنبه 29 فروردين 1392برچسب:,
  • علی لاریجانی در ساری :غبار آلود کردن فضای انتخابات خواسته دشمن است

     

    علی لاریجانی گفت: انتخابات نیاز به حلقه آرام دارد و غبار آلودکردن فضای انتخابات همان چیزی است که دشمن می‌خواهد و مشوش کردن و دردسرسازی همان کاری است که آمریکا به دنبال آن است.

    خبرگزاری فارس: غبار آلود کردن فضای انتخابات خواسته دشمن است

     

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، علی لاریجانی بعدازظهر امروز در مراسم دوازدهمین مراسم سالگرد عزت‌الله دامادی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این جلسه بزرگداشتی برای مرد خدومی است که حضور مردم در این چنین مراسمی نشان‌دهنده خدمات آن مرحوم نشات می‌گیرد.

    وی با اشاره به اینکه مرگ و زندگی دو پدیده الهی است که در زندگی انسان‌ها خلق شده است، افزود: خداوند این مسیر را مسیر تکامل انسان قرار داده است.

    لاریجانی با بیان اینکه بندهایی که برای انسان به وجود آمده با دموکراسی و مسائل این‌چنینی حل نمی‌شود، ابراز داشت: آزادگی واقعی در پناه توحید حاصل می‌شود.

    رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه در اسلام مرگ پل زندگی است، گفت: حرف‌های سطحی‌زدن در زمینه پیشرفت و اداره کشور گاه انحراف در این زمینه به وجود می‌آورد که این مسیر مسیر اصلی امام و رهبری نیست.

    وی خاطرنشان کرد: به نام اسلام مسائلی مطرح می‌شود که برداشت مضحک و سطحی است و این مسائل مثل خاشاکی است که جلوی حقیقت را می‌گیرد.

    لاریجانی با تاکید بر اهمیت نظر مراجع و بزرگان اظهار داشت: بقیه حرف‌ها مثل طوفان که میَ‌وزند و می‌روند.

    وی با اشاره به اینکه دشمن امروز با زیرگرفتن معیشت و اقتصاد کشور و آشفته‌سازی در مسائل سیاسی درون کشور قصد ایجاد تداخل را دارد، ابراز داشت: آنها بر روی انتخابات در ایران تمرکز کردند در صورتی که خودشان می‌دانند که در کشورهای منطقه، ایران تنها کشوری است که مردم‌سالاری دینی دارد.

    رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم‌سالاری دینی نقطه قوت نظام اسلامی است، تصریح کرد: همانگونه که رهبری گفتند همه سلایق باید در انتخابات بیایند و حضور داشته باشند.

    وی با اشاره به اینکه حضور ملت در انتخابات تجلی‌گرایی ملت است، گفت: انتخابات نیاز به حلقه آرام دارد و غبار آلوده‌کردن فضای انتخابات همان چیزی است که دشمن می‌خواهد و مشوش کردن و دردسرسازی همان کاری است که آمریکا به دنبال آن است.

    سارنیوز: جای بسی تأسف دارد که جماعت ساروی علی لاریجانی را در شهر علی کردان راه می دهد بیشتر از هر چیزی باید تأسف خورد بحال آقای دامادی که نیک می دانند مرحوم پدرش از قبل از انقلاب به همراه مرحوم کردان در مبارزات بر ضد نظام طاغوتی شرکت داشتند و بارها در معرض خطر قرار گرفتند و در سالهای پس از انقلاب هم دوست باوفا و صمیمی هم بودند شاید بتوان گفت خوشا بحال مرحوم دامادی که رفت و این ناملایمات را ندید که یک دوست قدیمی مثل علی لاریجانی با علی کردان چگونه رفتار کرد و برای هدف قرار دادن احمدی نژاد با عده ای دیگر همصدا شد و سرانجام بر آبروی این مرد خدوم و متدین چوب حراج زدند و باعث مرگ زود هنگامش شدند اگر هیچ کس و حتی همکاران و رفیقان نارفیقی همچون علی لاریجانی ندانند مردم ساری خاطره خدمات مرحوم کردان را هنوز بیاد دارند و ساری برخود می بالد که یک همچون مردی خدمتگذار و سختکوش داشت و دریغا که عمرش زود بپایان رسید. فلذا از اینکه شخصی مثل علی لاریجانی برای مردم ساری موعظه می کند باید به دیده تأمل نگریست.

  • تاریخ: پنج شنبه 30 فروردين 1392برچسب:,
  • واکنش سرلشکر صالحی به توپ‌های لیزری آمریکا/ در پاسخ به هرگونه تجاوز درنگ نخواهیم کرد

    فرمانده کل ارتش گفت: آمادگی رزمی با سلاح‌های جدید ایجاد نمی‌شود و آمریکا توان جسارتی علیه ایران حتی با سلاح‌های جدید ندارد.

    خبرگزاری فارس: واکنش سرلشکر صالحی به توپ‌های لیزری آمریکا/ در پاسخ به هرگونه تجاوز درنگ نخواهیم کرد

    به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر سرلشکر عطا‌ء‌الله صالحی فرمانده کل ارتش در حاشیه رژه 29 فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه غربی‌ها اعلام می‌کنند گزینه نظامی در مقابل ایران روی میز است، گفت: ما روی حرف‌هایی که گفته می‌شود حساب نمی‌کنیم و فکر می‌کنیم آنها به شکل کلیشه‌ای باید این موضوع را مطرح کنند و خوراک رسانه‌های خودشان است و نه تهدیدی است و نه مصرفی دارد.

    فرمانده کل ارتش تاکید کرد: البته نمی‌خواهیم بگوییم دشمن توان نظامی ندارد اما داشتن توان با اعمال اراده توان فرق می‌کند.

    صالحی در خصوص نصب توپ‌های لیزری بر روی شناورهای آمریکایی در آب‌های جنوبی، اظهار داشت: آمادگی رزمی با سلاح ایجاد نمی‌شود آنها از قبل هم سلاح‌های گوناگون از جمله سلاح اتمی داشته‌اند اما توان اعمال جسارتی حتی با سلاح‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ندارند.

    فرمانده کل ارتش با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران به طور مشخص آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند در خصوص تهدیدات آنها علیه ایران گفت: اگر بخواهند دست به حماقت بزنند و تهدید خود را علیه ایران عملی بکنند ما در پاسخ به آنها درنگ نخواهیم کرد.

    صالحی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برخی مقامات رژیم صهیونیستی گفته‌اند، اسرائیل ممکن است به تنهایی به ایران حمله بکند، اظهار داشت: ما هم همین حرف را می‌زنیم و می‌گوییم ارتش جمهوری اسلامی ایران آماده است تا به تنهایی در مقابل رژیم صهیونیستی بایستد.

  • تاریخ: پنج شنبه 29 فروردين 1392برچسب:,
  • ورود یک سامانه بارشی از شنبه به آسمان ایران

    ورود سرماي تازه از روز شنبه روز شنبه يک سامانه بارشي از مرزهاي غربي کشور وارد مي شود که به تناوب تا روز دوشنبه فعال خواهد بود.

    به گزارش خبرگزاري موج؛ سازمان هواشناسي کشور اعلام کرد؛ امروز"پنج شنبه 29 فروردين ماه 92"، بررسي نقشه هاي پيش يابي نشان مي دهد که طي سه روز آينده در شمال غرب، سواحل "درياي خزر" شمال شرق و ارتفاعات البرز افزايش ابر، وزش باد و رگبار و رعدو برق پيش بيني مي شود.امروز و فردا در برخي مناطق شرقي نيز رگبار و رعدو برق پراکنده پيش بيني مي شود.
    براساس اين گزارش، روز شنبه يک سامانه بارشي از مرزهاي غربي کشور وارد مي شود که به تناوب تا روز دوشنبه فعال خواهد بود.
    همچنين نيمه غربي و نيمه شمالي کشور تحت تاثير سامانه بارشي خواهد بود و بارش در شمالغرب ، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات غربي و مرکزي البرز شديد خواهد بود.
    در طي اين مدت در مناطق مستعد بارش تگرگ نيز رخ مي دهد و کاهش دما براي مناطق تحت تاثير اين سامانه بارشي پيش بيني مي شود.
    گفتني است وضعيت آب و هواي استان هاي تهران و البرز امروز کمي

    خبرگزاري موج

  • تاریخ: پنج شنبه 29 فروردين 1392برچسب:,
  • جشن 100 هزار نفری استادیوم آزادی چه بدرد مردم می خورد ؟

    جشنی چند میلیاردی که دولتی ها می گویند انتخاباتی نیست. امروز پس از دست کم دوهفته موج سازی رسانه ای، جشن پرسروصدای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در حالی در استادیوم یکصدهزارنفری آزادی برگزار خواهد شد که مسئولان برگزاری آن می گویند برای تقدیر از اعضا و خادمان سفرهای نوروزی ۹۲ برگزار می شود. تقدیری که یک بار و در ۱۷ فروردین امسال در ۳۱ استان کشور برگزار شده بود و حالا قرار است دوباره این تقدیر با جزئیاتی بسیار بیشتر و در استادیوم انجام شود.

    چه کسانی به جشن می آیند؟

    مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، حاضران این جشن را این طور معرفی کرده است: «سخنران اصلی این برنامه محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور خواهد بود و بعد از ایشان سایر مسئولان ارشد طرح نوروزی به ارائه آمار می‌پردازند. در این مراسم برخی از مقامات سیاسی هم حضور خواهند داشت اما اینکه دقیقا چه کسانی به جشن می‌آیند را نمی‌دانم.»

    بنا به گزارش خبرگزاری مهر هم کارکنان ۲۰ نهاد همراه با خانواده هایشان از جمله دعوت شدگان به این جشن هستند. این نهادها عبارتند از: وزارت ورزش و جوانان، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت کشور، وزارت دادگستری، سازمان تعزیرات حکومتی کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت آموزش و پرورش، شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، وزارت راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سازمان حفاظت محیط زیست، مرکز مدیریت فوریت های پزشکی و سازمان هواشناسی کشور

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: پنج شنبه 29 فروردين 1392برچسب:,
  • سود واقعی سکه به جیب چه کسانی می رود؟

     

    سود هر سکه برای طلافروشان و دلالان چه قدر است؟

    این روزها قیمت طلای جهانی یک سقوط باورنکردنی را برای روند خود انتخاب کرده است. روز ۲۹اسفند، یک روز مانده به خداحافظی با سال ۹۱، قیمت جهانی هر اونس طلا رقم ۱۶۰۰دلاری را به ثبت رساندو پس از آن با عدم توانایی برای شکست خط مقاومت ۱۶۰۰دلاری روند نزولی خود را آغاز کرد.

    به گزارش افکارنیوز، پس از آن در کش و قوسی فراوان سرانجام هر اونس فلز طلایی خط حمایت ۱۵۵۰دلاری را شکست و در ۵روز قیمت خود را در روز ۲۷فروردین به ۱۳۵۰دلار رساند. در حالی طلای جهانی در مدتی کوتاه ۵روزه توانست کاهش ۲۲۸دلاری را تجربه کند که سکه در بازار داخلی، از روز پنج شنبه که بهای سکه تمام برابر با یک میلیون و ۳۹۰ هزار تومان بود، تنها ۳۰هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

    در ایران، قیمت جهانی طلا، قیمت دلار و هزینه ضرب سکه در کنار یکدیگر، قیمت سکه را تعیین می کنند. جمع این عوامل در فرمولی قیمت واقعی سکه را مشخص می کنند.

    براي محاسبه قيمت سكه بهار آزادي قيمت اونس جهاني طلا را برای رسیدن به معادل ریالی آن در ایران در نرخ آزاد دلار ایران ضرب و سپس حاصل آن را بر وزن هر اونس که معادل ۳۱.۱گرم است تقسیم کرد. سپس اين رقم ضرب در كسر عيار اونس جهاني طلا و سكه بهار آزادي مي‌شود كه عدد ۰،۹۱۶ است.(قیمت هر انس طلا بر مبنای طلای ۲۴ عیار می باشد. اما عیار سکه، ۲۲ می باشد.برای تبدیل عیار عدد ۲۲ را بر ۲۴ تقسیم می کنیم.که عدد ۹۱۶/. بدست می آید.این عدد را باید در عدد حاصل مراحل قبل ضرب کنیم.)

    فرمول محاسبه قیمت سکه در ایران:
    {](قيمت اونس جهاني طلا × نرخ دلار آزاد) ÷ ۳۱،۱ ]× ۰،۹۱۶×وزن سكه}+ حق ضرب

    با درنظر گرفتن این فرمول، با توجه به وزن ۸،۱۳۳ گرمی سکه تمام بهار آزادی، قیمت این سکه برابر با ۱میلیون و ۱۳۸هزار و ۸۴۴تومان خواهد شد، اما هم اکنون تمام سکه بهار آزادی به قیمت ۱میلیون و ۳۵۰هزار تومان به فروش می رسد. همچنین وزن نیم سكه بهار آزادي ۴.۰۶گرم است كه قيمت واقعي آن بر اساس محاسبه در اين فرمول بايد ۵۷۲ هزار تومان باشد. این درحالیست که نیم سکه با قیمت ۷۰۸هزار تومان در بازار مبادله می شود. قيمت واقعي سكه ربع بهار آزادي با وزن ۲،۰۳ معادل ۲۹۰هزار تومان است كه با قيمت باور نكردني ۴۳۰ هزار تومان عرضه مي‌شود.

    تاکنون بازار داخلی طلا در برابر نزول جهانی آن، مقاومت کرده است. این مقاومت در حالیست که هر سکه بهار آزادی ۲۱۲هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی، ۱۳۶هزار تومان و ربع سکه بهار آزادی نیز ۱۴۰هزار تومان با قیمت واقعی آن اختلاف دارند.

  • تاریخ: پنج شنبه 29 فروردين 1392برچسب:,
  • هجوم آدمک زنان مصنوعی چینی به کشوهای اسلامی

    سرویس سبک زندگی بی باک: چینی ها پس از پیشی گرفتن در ساخت انواع اسباب بازی ها، لباس، کیف و کفش، تسبیح چینی، آجیل چینی، لاک وضو مختص زنان مسلمان، این بار برای کسب درآمد بیشتر و زیر سوال بردن ارزش های والای انسانی اقدام به تولید زن و مرد مصنوعی کرده اند که می تواند همه اعمال و رفتار یک انسان واقعی را انجام دهد و متاسفانه در حال توزیع در بازارهای دنیا، به ویژه کشورهای اسلامی می باشد.

    به گزارش خبرنگار بی باک، این خبر حاکی از آن است که چشم بادامی ها نیز همانند کشورها اروپایی، آمریکایی همرا با اندیشه های صهیونیستی دین را هدف قرار داده اند و پروژه اسلام ستیزی خود را به صورت رسمی از مدت ها پیش کلید زده اند.

     پروژه اسلام ستیزی چینی ها از آنجا آغاز شد که مدتی پیش شلوارهای جین که پشت آن ها به نام جلاله الله منقش بود را روانه کشورهای مسلمان به ویژه بازار های تهران و سایر شهرستان های ایران کرده بود، کمی بعد از آن لاک مختص وضو برای زنان مسمان را وارد بازار کرد.

    مدتی بعد نیز قرآن های دیجیتال چینی وارد بازار شد که در برخی از آیات و سوره های قران تعمدا تحریفاتی صورت داده بودند. به عنوان مثال می توان به تحریف تعمدی که در سوره یس صورت گرفت بود اشاره داشت. که به سرعت توسط دولت از ورود و توزیع آن جلوگیری به عمل آورد.

    اما باز هم چینی ها بیکار ننشستند و این بار انسان های مصنوعیِ پیشرفته تری نسبت به عروسک های انسان نمایی که در سال های گذشته به منظور ترویج فحشا وارد بازار کشورهای اسلامی کرده بودند را به صورت گسترده توزیع می کنند.

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: پنج شنبه 29 فروردين 1392برچسب:,
  • درگیری لفظی و فیزیکی شدید در مجلس بر سر این سخنان: اگر مشایی رجل سیاسی است، خلیفه سوم نیز شیعه ۱۲ ام

    در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه ۹۲ درگیری لفظی میان محمدقسیم عثمانی با روح‌الله حسینیان و مهدی کوچک‌زاده صورت گرفت که منجر به ایجاد تنش شد.
    به گزارش سرویس سیاسی انتخاب، محمد قسیم عثمانی در مخالفت با رد کلیات بودجه در ابتدای صحبت های خود به میتینگ تبلیغاتی دولت در ورزشگاه صد هزار نفری آزادی اشاره کرد و گفت: پول این میتینگ‌های سیاسی همان پول داروی بیمارانی است که پرداخت نشده و کسانی که از عدالت دم می زنند با پول بیت‌المال این میتینگ‌ها را برگزار می‌کنند.
    نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، اشعاری را خواند که به درمانده بودن و فقر مردم  اشاره می‌کرد که چنین بود:
    یاد دارم در غروبی سرد سرد                می گذشت از کوچه ما دوره گرد
    داد می زد کهنه قالی می خرم             دسته دوم جنس عالی می خرم
    کاسه و ظرف و سفالی می خرم           گر نداری کوزه خالی می خرم
    اشک در چشمان بابا حلقه بست         عاقبت آهی کشید بغضش شکست
    اول ماه است و نان در سفره نیست       ای خدا شاکر شدم از زندگیت
    بوی نان تازه هوشش برده بود              اتفاقا مادرم هم روزه بود
    خواهرم بی روسری بیرون دوید             گفت آقا سفره خالی می خرید؟

    در واکنش به این خواندن این شعر در صحن علنی مجلس از سوی محمدقسیم عثمانی، مهدی کوچک زاده و روح‌الله حسینیان اعتراض کردند و کوچک‌زداده فریاد زد: به جای جوسازی صحبت های خودت را مطرح کن و حسینیان نیز گفت: آیا در جامعه ما اینگونه است که مردم به خاطر سیر کردن شکمشان سفره خالیشان را می فروشند؟
    در ادامه لاریجانی خطاب به عثمانی گفت: مطالب خود را بیان کنید.
    عثمانی در واکنش به اظهارات کوچک زاده و حسینیان گفت: برای اینکه فضا عوض شود من هم لطیفه ای بگویم. یکی از دوستان به من گفت آیا شما هم کاندیدای ریاست جمهوری می شوید که من گفتم بله. او گفت برای این کار باید شیعه ۱۲ امامی باشی. من هم در پاسخ به او گفتم اگر مشایی رجل سیاسی است خلیفه سوم نیز شیعه ۱۲ امامی است.
    این اظهارات عثمانی باعث شد تا تعدادی از نمایندگان مجلس به جایگاه هیات رئیسه رجوع و اعتراض کنند
    بعد از پایان سخنان عثمانی درگیری لفظی شدیدی بین روح الله حسینیان و حسینی نماینده زابل صورت گرفت که به درگیری فیزیكی منجر شد كه البته به سرعت با دخالت نمایندگان پایان پذیرفت.
    بعد از این اتفاقات جو مجلس نسبتا متشنج شد كه لاریجانی خطاب به نمایندگان گفت خواهش می كنم سر جای خود بنشینید تا به كارمان ادامه دهیم.

  • تاریخ: چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:,
  • درخشش دانش آموخته دانشكده فني امام محمد باقر (ع) ساري در مسابقات بين المللي اختراعات ژنو


    به گزارش سارنیوز ناصر صداقتي پور رئیس  دانشکده امام محمد باقر ساری با تبريك كسب اين موفقيت اظهار داشت: مسعود شفقي، دانش آموخته این دانشكده و دانشجوي فوق ليسانس عمران سازه هاي دريايي با ساخت مقاوم ترين بتن جهان، توانست جايزه طلاي جشنواره بين المللي اختراعات ژنو را کسب کند. بتن ساخته شده توسط اين مخترع كشورمان4300 كيلوگرم بر سانتي متر مربع مقاومت دارد.
    وي در پايان اظهار داشت: كسب اين موفقيت ها بيانگر عزم راسخ دانشگاه فني و حرفه اي در خودكفايي علمي ايران اسلامي مي باشد و با تجاري نمودن اختراعات، مي توان به حماسه اقتصادي نيز نايل شد.
    در جشنواره ژنو ابتدا اختراعات به مدت سه روز در نمایشگاهی به بازدیدکنندگان و داوران معرفی میشود و پس از اعطا جایزه ویژه جشنواره،مدال های مختلف در روز پایانی جشنواره توزیع می شود. در جشنواره امسال از سوي جمهوري اسلامي ايران 36 اختراع به هیئت داوران معرفی شد. با پایان چهل و یکمین جشنواره اختراعات ژنو تکلیف 2 هزار  اختراع از  45کشور جهان مشخص شد و جوانان مخترع کشورمان توانستند با اختراعات مختلف دربخش های نانو فناوری، پزشکی، ساختمان، مکانیک، کشاورزی، مهندسی و فرهنگی به 14 نشان طلای با ارزش، نه نشان نقره و یک نشان برنز دست یابند.اختراعات برگزیده جشنواره امسال به داوری 75 داور بین المللی گذاشته شده بود. همچنین مخترعان کشورمان موفق شدند شش جایزه ویژه این جشنواره را به خود اختصاص دهند.

  • تاریخ: چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:,
  • رييس سازمان حج و زيارت در گفت‌وگويي تحولات انجام شده در حوزه خدمات رفاهي و تسهيلاتي را به صورت كامل

     

    رييس سازمان حج و زيارت در گفت‌وگويي تحولات انجام شده در حوزه خدمات رفاهي و تسهيلاتي را به صورت كامل تشريح كرد. به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري، حجت‌الاسلام و المسلمين سيداحمد موسوي، رييس سازمان حج وزيارت در گفت‌وگويي گفت: از آغاز سال 91 تاكنون حدود يك ميليون نفر بويژه در روزهاي پاياني سال 91 و آغازسال 92 (در قالب سفرهاي نوروزي) به كشور عراق اعزام شدند.
    وي افزود: ما امسال افزايش سه برابري ظرفيت اعزام در ايام نوروزي داشته ايم .كاهش قابل توجه هزينه سفر تقريبا تا 50 دلار (در سفرهاي هوايي 10% و در سفرهاي زميني 15% ازكل هزينه ها صرفه جويي شده است.).
    حجت‌الاسلام موسوي خاطر نشان كرد: در زمينه تامين وعده هاي غذايي زائران ايراني در عراق نيز به موازات ساير خدمات رفاهي دستاورهاي خوبي از جمله استفاده از گوشت گرم به جاي گوشت منجمد و وارداتي درآشپزخانه‌هاي مركزي، تسريع در عمليات توزيع غذاي روزانه به زائران در محل هتل ها با استفاده از خودرو‌هاي ويژه بجاي چرخ دستي هاي سابق ان داشتيم.
    وي الزام مديران هتل هاي طرف قرارداد به نصب و راه اندازي دوربين هاي مدار بسته باامكان ضبط تصاوير در راستاي حفظ امنيت زائران و نظارت بيشتر بر كاركرد بخش خدماتي هتل ها،الزام تمامي هتل‌ها به خريداري و نصب وسايل اطفاي حريق ،الزام تمامي هتل‌هادر خصوص تبديل پنكه‌هاي سقفي به اسپيلت (داراي گرمايش و سرمايش) ،فراهم ساختن زمينه دسترسي به اينترنت رايگان در لابي هتل‌هاي درجه الف و ب ، را از جمله اين خدمات دانست.

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:,
  • حکم شلاق مجری مشهور تایید شد

    ایسنا: حکم دادگاه یکی از مجریان که از چندی پیش داستان پرونده قضایی‌اش با حاشیه‌های بسیاری همراه شده و برای بررسی مجدد پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع شده بود، از سوی این مرجع قضایی تایید شد.
    صراط نوشت، ، چندی قبل دختر جوانی با مراجعه به دادگاه کیفری مدعی شد از سوی یکی از مجریان صدا و سیما مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.
    این در حالی است که این فرد با حضور در دادگاه ادعاهای دختر جوان را رد کرد.
    پس از رسیدگی به موضوع در شعبه 78 دادگاه کیفری، مجری معروف از اتهام زنای به عنف و اکراه تبرئه اما به علت بزهکاری در ملاقات با شاکی پیش از اجرای صیغه به تحمل 80 ضربه شلاق تعزیری محکوم شد.
    پس از صدور رای، شاکی و متهم در مهلت قانونی به رای صادره اعتراض کردند که پرونده برای رسیدگی و صدور حکم نهایی به دیوان عالی فرستاده شد و پس از بررسی پرونده، حکم صادره از سوی دادگاه کیفری تهران تایید شد و با این اوصاف این مجری مشهور در آینده به اجرای حکم تن خواهد داد.

  • تاریخ: سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:,
  • زمین‌لرزه‌‌ 7.5 ریشتری سیستان و بلوچستان را لرزاند

    دقایقی پیش زمین‌لرزه‌‌ای به قدرت 7.5 ریشتر جنوب سیستان و بلوچستان را لرزاند.
    به گزارش نامه به نقل از فارس، دقایقی پیش زمین‌لرزه‌ای نسبتا شدید زاهدان و منطقه جنوب سیستان و بلوچستان را لرزاند.
    شدت این زمین لرزه به حدی بود که مردم از خانه‌های خود خارج شده و به کوچه و خیابان ریختند.
    هنوز از خسارت‌های احتمالی این زمین لرزه گزارشی در دست نیست.موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران قدرت این زمین لرزه را 7.5 ریشتر اعلام کرده است.
    این زلزله در عمق 18 کیلیومتری روی داده است.
    به گزارش ایرنا، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام گروه های ارزیاب این جمعیت به مناطق زلزله زده شهرستان سراوان در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

                     


     

  • تاریخ: سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:,
  • برگزاری مجلس عزاداری فاطمیه در مؤسسه قرآنی بهشت رضوان اهل بیت(ع) ساری

    بمناسبت سالروز شهادت مظلومانه حضرت زهرا سلام الله علیها مجلس عزاداری و گرامیداشتی با حضور دانش آموزان مقطع ابتدائی و جمعی از اولیاء و کارکنان مؤسسه بهشت رضوان اهل بیت ساری در محل همین مؤسسه برگزار شد.
     دز این مجلس عزاداری برادر مهدی محمدیان از کارشناسان حوزه ضمن بر شمردن ابعاد شخصیتی و برکات وجودی حضرت زهرا سلام الله علیها در خانواده و جامعه اسلامی از این بانوی دوعالم باعنوان حجت الله یاد کرده و با استناد به فرمایش امام حسن عسکری علیه السلام ایشان را حجت خدا بر ائمه اطهار و ضامن اتصال به سرچشمه وحی دانستند.
    در ادامه برادر میثم نجفی دقایقی را به مرثیه خوانی در سوگ صدیقه اطهر زهرای مرضیه پرداختند 

  • تاریخ: دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:,
  • سرمایه‌گذاری 800 میلیون ریالی در مزار شهدای گمنام شرق مازندران

     

    سرپرست سازمان اردویی راهیان نور مازندران از سرمایه‌گذاری 800 میلیون ریالی در مزار شهدای گمنام شرق مازندران واقع در شهرستان نکا خبر داد.

     

    خبرگزاری فارس: سرمایه‌گذاری 800 میلیون ریالی در مزار شهدای گمنام شرق مازندران احمد زلیکانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان نکا بیان داشت: فضای ایجاد شده در مزار دو شهید گمنام نکا در حاشیه نکارود در واقع بعنوان فضای راهیان نور شهرستانی است که می‌تواند تداعی‌کننده منطقه جنگی در شلمچه و.. باشد.

    وی با بیان اینکه دو شهید گمنام 19 و 24 سالن مدفون در این مکان نیز از اروندرود به این مکان آمده‌اند، خاطرنشان کرد: این مکان مقدس با ایجاد ماکت‌های مصنوعی از منطقه جنگی، جوانان را با فضای معنوی سفر معنوی راهیان نور آشنا می‌کند.

    زلیکانی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در جوار شهدای گمنام نکا ابراز داشت: ما در قالب برنامه‌های گوناگون برنامه‌هایی تحت عناوین هفته بسیج، هفته دفاع مقدس، آزادسازی خرمشهر و یادواره شهدا، یاد و خاطره شهدای عزیزمان را گرامی می‌داریم و هر سال نیز به فضای فرهنگی آن نیز افزوده می‌شود تا بتوانیم فرهنگ دفاع مقدس را که هر روز و هر ساعت آن برایمان ارزش فرهنگی و دینی دارد بیشتر اشاعه دهیم.

     

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:,
  • «نیکلاس مادورو» معاون چاوز رئیس‌جمهور ونزوئلا شد

    خبرگزاری فارس: ستاد انتخاباتی ونزوئلا اعلام کرد «نیکلاس مادورو» با کسب ۵۰.۶ درصد در انتخابات ریاست‌ جمهوری ونزوئلا پیروز شد.

     

    خبرگزاری فارس: «نیکلاس مادورو» معاون چاوز رئیس‌جمهور ونزوئلا شد

    به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، ستاد انتخاباتی ونزوئلا اعلام کرد که «نیکلاس مادورو» با کسب 50.6 درصد در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور رقیب خود را شکست داد.

    ستاد انتخاباتی ونزوئلا اعلام کرد که مردم این کشور «نیکلاس مادورو» معاون «هوگو چاوز» رئیس‌جمهور متوفی ونزوئلا را به عنوان رئیس‌جمهور جدید این کشور برگزیدند.

    بر اساس این گزارش‌ها، مادورو با 50.8 درصد آراء در مقابل 49.1 درصد، «هنریک کاپریلس» را شکست داد و حدود 300 هزار رأی از رقیب خود بیشتر کسب کرد.

    برخی گزارش‌ها حاکی از آن است، در حالیکه کاپریلس هنوز به نتیجه اعلام شده واکنش نشان نداده و شکست را نپذیرفته است ستاد انتخاباتی مادورو از طرفدارانش خواسته است که مقابل کاخ ریاست جمهوری جمع شوند.

    رئیس‌جمهور جدید ونزوئلا قرار است روز جمعه هفته جاری به عنوان رئیس جمهوری جدید این کشور سوگند یاد کند.

     

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:,
  • تقدیر شورای اسلامی و فرماندار ساری از مدیریت کمیته امداد شهرستان ساری


    به گزارش سار نیوز به نقل از روابط عمومی کمیته امداد شهرستان ساری
     فرماندار مرکز استان و رئیس شورای اسلامی شهر ساری به همراه شهردار طی نامه های جداگانه از خدمات و تلاش پیگیر قنبر بریمانی مدیر کمیته امداد شهرستان ساری در راستای خدمات رسانی به مددجویان و اقشار آسیب پذیر و نیز تعامل شایسته با دستگاههای اجرائی شهرستان تقدیر و تشکر کردند

    تقدير شوراي اسلامي خليل شهر از آب و فاضلاب مازندران

    به گزارش سارنیوز به نقل روابط عمومی آبفا مازندران
    رئيس شوراي اسلامي خليل شهر طي نامه اي به مهندس طاهايي استاندار مازندران ، از فعاليتها و خدمات شركت آب وفاضلاب مازندران تقدير نمود .
    محمد رضا باقری خليلي از استاندار مازندران درخواست نمود : از مهندس حسين زاده مديرعامل شركت آب و فاضلاب مازندران به واسطه همكاري با نمايندگان مردم در شوراها تقدير بعمل آيد .

     

     

  • تاریخ: دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:,
  • مجتبی دانشطلب وبلاگ نویس انقلابی به زندان رفت

    مجتبی دانشطلب، وبلاگنویس انقلابی صبح امروز برای گذراندن محکومیت شش ماهه به اتهام "تبلیغ علیه نظام" به زندان رفت.

    به گزارش رجانیوز، وی در آخرین مطلب وبلاگ شخصی خود نوشته است: " احتمالا این مطلبِ زمان بندی شده وقتی منتشر می‌شود که بنده در حبس باشم و از فضای مجازی به دور؛ بهتر دیدم که از فرصت استفاده کنم و از همه دوستان طلب حلالیت کنم، کسی اگر چیزی از ما به دل گرفته است به بزرگواری خودش ببخشد.

     راجع به پرونده و حکم و محکومیت و زندان هم به نظرم همان چند مطلبی که قبلا نوشته‌ام کفایت می‌کند و نیاز به شرح چندانی نیست، دوستان و خوانندگان اینجا بنده را به حد کافی می‌شناسند و گمان نمی کنم توضیح واضحات یا اعلان و ادعایی لازم باشد که ضدانقلاب نشده‌ام، و قصد سوئی نداشته‌ام، و طبق دفاعیات‌ام و تبرئه‌ای که در دادگاه بدوی اتفاق افتاد خلاف قانونی مرتکب نشده ام و … إن شاء الله آنچه خیر است برای همه اتفاق بیافتد، زیاده عرضی نیست جز آرزوی سلامتی و سربلندی. ما را از دعای خیرتان محروم نکنید."

    گفتنی است مجتبی دانشطلب، اردیبهشت ماه گذشته و در دادگاه انقلاب از این اتهام تبرئه شده بود اما دادستانی تهران درخواست تجدیدنظر در پرونده را داد که نهایتا منجر به صدور حکم محکومیت وی به 6 ماه حبس شد.

  • تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:مجتبی دانشطلب وبلاگ نویس انقلابی به زندان رفت ,
  • شهردار وقت ساری : اینها فکر می کنند ساری را باید به شهر ارواح تبدیل کنند

    به گزارش سار نیوز به نقل از شعبان وفائی نژاد:

    از زمان آغاز مديريت مهدي عبوري شهردار ساري در ايام مختلف شاهد توجه به كارهاي فرهنگي بوده ايم اجازه بدهيد با توجه به اطلاعات كافي از سوابق فعاليت هاي فرهنگي شهرداري مقايسه اي بين نگاه مهدي عبوري شهردار كنوني و شهرداران سابق نسبت به اين حوزه مهم شهرداري داشته باشم .
    نصب تمثال مبارك شهدا در همه محلات مركز استان علاوه بر ارزشمندي اش ، موجب خشنودي اهل بيت (ع) شده و خانواده هاي شهدا نيز از آن استقبال مي كنند . در مراسم و جشن ها هم با رعايت ارزش هاي اسلامي چهره شهر را تزئين نموند در ايام محرم و صفر ، عاشورا و تأسوعا با برپايي خيمه هاي عزا چهره شهر سياه پوش شده ، شهر واقعاً سيمايي عاشورايي به خود گرفته است .اجازه بدهيد براي تصديق بيشتر اين مدعا خاطره اي كوتاه را از نگاه يكي از شهرداران همين شهر نسبت به نصب تمثال شهدا به سمع و نظر شما خوانندگان گرامي برسانم عنوان اين خاطره تفاوت تفكر عبوري شهردار ساري را كه از بيت معظم سه شهيدان عبوري است را با برخي از شهرداران گذشته بيشتر آشكار مي سازد :
    روزي جوانان يكي از روستاهاي همجوار رودخانه تجن به نظر شهردار وقت آمد و گفت : آقاي شهردار ما قصد داريم تمثال شهيدان منطقه خود را در كنار پل تجن نصب نمائيم لطفاً در اين خصوص به ما مجوز لازم را بدهيد . شهردار وقت بنده را به حضور خواست و اظهار داشت : اين جوانان را دست به سر كن اينها فكر مي كنند ساري را بايد به شهر ارواح تبديل كنند تمثال شهيدان در مزار آنها نصب شود نه در معابر عمومي . بنده نيز به جهت رعايت دستور اداري گفتم : اجازه بدهيد با جوانان بسيجي اين مناطق مذاكراتي داشته باشم . همزمان به ياد دارم تفكر همين مدير در تخريب تمثال سه شهيدان عبوري ها در جلوي ساختمان شهرداري كنوني و حتي دستور صادر شد كه نورافكن تمثال شهيدان عبوري ها نيز قطع شود . البته هيچ احدي در اين شهر شهامت و اجازه برخورد با تفكر همان شهردار را نداشت به ياد دارم فرزند يكي از شهداي منطقه تجن به نزد بنده آمد و عنوان داشت ما قصد داريم به گونه اي حرف هاي خود را مطرح كنيم البته آن شهردار دستور داد در نامگذاري همه محلات بايد از اسامي گل هاي خارجي استفاده شود كه به حمدالله عمر مديريتي وي خيلي زود به پايان رسيد .
    اين نكته را يادآوري مي كنم در تاريخ مديريت شهرداري ساري ، شهرداراني بودند كه واقعاً مدافع ارزش هاي انقلاب اسلامي باشند ، حتي شهرداري ساري در استخدام فرزندان شهدا در مازندران از برترين ها بوده است و برخي از شهرداران از برادران شهيدان بوده اند ، اما در شرايط كنوني عملكرد مهدي عبوري در احياي ارزش هاي اسلامي و دفاع از حق و حقوق بسيجيان ، خانواده هاي معظم شهدا و گراميداشت مراسم مذهبي و ديني بي نظير ارزيابي مي شود

  • تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:,
  • عبوري شهردار ساري خبر داد : آغاز عمليات احداث كانال كوي طبيعت توسط سازمان عمران شهرداري

    به گزارش سار نیوز به نقل از سازمان عمران شهرداری ساری :مهدي عبوري شهردار و رئيس شوراي سازمان عمران شهرداري مركز استان در بازديد از پروژه احداث كانال هدايت آب هاي سطحي در كوي طبيعت از كمربندي غربي كه سيد كمال آقاميري مدير عامل اين سازمان را نيز به همراه خود داشت  ، در گفتگوئي اختصاصي گفت : اين پروژه به طول حدود 130 متر در دست اجراست كه انشالله با اتمام آن شاهد حل مشكلات آبگرفتگي و آب ماندگي در اين منطقه خواهيم بود .
    شهردار ساري با قدرداني از پرسنل سازمان عمران يادآور شد : اين پروژه نيز همچون ساير پروژه هاي ديگر عمراني در سطح شهر بايد با دقت فني بالا و سرعت لازم اجرا و به بهره برداري برسد .
    گفتني است همزمان با اجراي پروژه فوق الذكر اجراي عمليات لايه اساس و زيراساس كوچه رسالت 10 از شهرك شهرداري بلوار كشاورز، فرعي سمت چپ از انتهاي كوي غفاري بلوار كشاورز ، احداث نوه بتني  كوچه ياس 1 از سيد الشهداء بلوار كشاورز ،  اجراي جدول بتني خيابان اندرخورا جنب مخابرات معلم ، احداث كانال هاي : كوچه نعلبندان از خيابان جمهوري اسلامي - خيابان ارم از بلوار پاسداران - ترميم كانال پشت عمارت شهرداري  - كوچه شهيد رشيدي از جاده قديم ميانرود و اجراي پياده رو سازي جنب مسجد امام جعفر صادق از خيابان ولايت فقيه نيز در دستور كار اين سازمان قرار داشته و در جريان است

  • تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:,
  • تقدیر شهردار ساری از کارکنان سازمان عمران شهرداری

    به گزارش سار نیوز به نقل از روابط عمومی شورای شهر ساری

    اولين جلسه شوراي اداري سازمان عمران شهرداري مركز استان به رياست مهدي عبوري شهردار و رئيس شوراي اين سازمان و با حضور مهندس فرزانه معاونت فني شهرداري و رئيس هيأت مديره ، سيد كمال آقاميري مدير عامل و معاونين و مشاورين سازمان عمران در تالار اجتماعات اين سازمان با سخنراني سيد كمال آقاميري آغاز شد .

    در اين جلسه آقاميري ضمن ارائه گزارشي كامل از روند اجراي پروژه هاي عمراني ، از حمايت هاي مهدي عبوري شهردار ساري ، اعضاي شوراي شهر ، مهندس فرزانه رياست هيأت مديره سازمان عمران و تلاش همه پرسنل اين سازمان قدرداني و افزود : افتخار سازمان عمران خدمت به عمران و آباداني شهر در سايه حمايت عبوري شهردار ساري و تلاش شبانه روزي پرسنل اين سازمان است .

    سپس مهدي عبوري شهردار و رئيس شوراي سازمان عمران ضمن قدرداني از تلاش هاي پرسنل سازمان عمران گفت : از تلاش هاي برادر جانباز ، بسيجي و خستگي ناپذير آقاي سيد كمال آقاميري مدير عامل سازمان و همت والاي پرسنل لايق ، توانمند و متخصص اين سازمان قدرداني مي كنم ، وي افزود : طي اين شش ماه شاهد تلاش هاي خوبي از سوي سازمان عمران بوده ايم . كارهاي بزرگ را مردان بزرگ انجام مي دهند . عبوري با اشاره به اينكه سازمان عمران با تلاش هاي خود جان تازه اي به شهرداري داد ، افزود : خوشبختانه با مديريت و درايت آقاميري مدير عامل سازمان عمران شاهد افزايش صد درصدي عملكرد سازمان عمران و اعتبارات اين سازمان بوده ايم . عبوري گفت : سازمان عمران در بحث نهضت آسفالت عملكرد مناسبي داشته است در بحث توليدات بتني با مديريت مهندس حسيني مسئول اين واحد كارگاهي كارنامه اي درخشان از اين سازمان برجاي مانده است اينك اين سازمان در حد برترين سازمان هاي عمران سراسر كشور قرار دارد . عبوري توليد باكس هاي بتني را توسط سازمان عمران از افتخارات اين سازمان ارزيابي و يادآور شد : سازمان عمران در اجراي عمليات پياده رو سازي ها ، احداث كانال هدايت آب هاي سطحي ، پروژه امام زاده يحيي ، آزاد سازي خيابان مخلوقي و ساير پروژه هاي ديگر عمراني عملكردي در خور تحسين داشته است .

    شهردار ساري ادامه داد : افزايش 15 دستگاه كاميون به ناوگان موتوري اين سازمان ، افزايش تجهيزات كارخانه هاي سنگ شكن ، آسفالت و كارگاه توليد بتن ، آسفالت محلات مختلف شهر اقداماتي ارزشمند بوده كه نمي توان به سادگي از آن گذشت .

    عبوري با بيان اينكه لزوم اطلاع رساني مناسب در خصوص اجراي پروژه هاي عمراني امري اجتناب ناپذير است ، تسريع كرد : مديريت سيد كمال آقاميري در كنار تلاش هاي بي شائبه همه همكاران ايشان در اين مجموعه ، انتظارات شهروندان را از سازمان عمران بالا برده است .

    شهردار ساري با بيان اينكه جلب رضايت شهروندان و تأمين ديدگاه هاي عمومي بايد همواره مورد اهتمام قرار بگيرد ، خاطر نشان كرد : امسال بايد شاهد تحولات عظيمي در مركز استان باشيم . عبوري در پايان سخنانش از همه مديران گذشته شهرداري و سازمان عمران قدرداني و برايشان آرزوي موفقيت كرد . ضمناً مهدي عبوري شهردار ساري از زحمات مديران واحدهاي مختلف سازمان عمران آقايان مهندس انگيزه ، مهندس مرتضوي ، مهندس كاملي ، مهندس حسيني ، سيد مرتضي رضويان ، علي ايزدي و ساير مديران اين سازمان قدرداني كرد و خواستار برگزاري همايش بزرگي با حضور پرسنل و خانواده هاي آنان شد تا شخصاً در حضور خانواد هاي پرسنل از زحمات جانبركفان سازمان عمران قدرداني نمايد .

    شايان ذكر است پيش از آغاز جلسه شوراي اداري سازمان عمران ، طي مراسمي با حضور عبوري شهردار ، مهندس فرزانه معاونت فني شهرداري ، سيد كمال آقاميري مدير عامل و مديران واحد هاي مختلف اين سازمان ، مراسم پرده برداري از نماد بزرگ حماسه سياسي و اقتصادي سازمان عمران برگزار شد .

  • تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:,
  • مديرعامل شركت آب وفاضلاب مازندران : رامسري ها ديگر نگران كمبود آب شرب نباشند .

     تصفيه خانه آب شرب رامسر پس از واگذاري به شركت آب وفاضلاب مازندران درمدت 9 روز به بهره برداري رسيد وبا افزایش تأمین آب آشامیدنی به میزان 130 لیتر در ثانیه  مردم ومسافرين درايام نوروز بدون دغدغه كمبود آب ، تعطيلات را سپري نمودند . مديرعامل شركت آب وفاضلاب مازندران با بيان اين مطلب fبه سار نیوز گفت : از سوی وزارت نیروتصفيه خانه آب شرب رامسر از آب منطقه اي مازندران به شركت آب وفاضلاب استان تحويل وبا تشكيل كميته فني نسبت به بررسي ، شروع عمليات تكميلي ورفع نواقص موجود جهت آماده سازي كل پروژه اقدام گرديد .

    مهندس محمد تقي حسين زاده با اشاره به اينكه مردم رامسر ديگر نگران كمبود آب شرب نباشند ، افزود :
    اين پروژه در 20 اسفند ماه سال گذشته تحويل و پس از 9 روز در روزهاي پاياني سال آماده بهره برداري شد.
    وي ياد آور شد : دراين راستا عملياتي   شامل : رفع نشتي فيلتر شني ، رفع نقص تجهيزات الكترو موتور حوضچه ته نشيني ، راه اندازي سيستم تزريق مواد شيميايي ، تعيين برنامه شستشو ، اصلاح خروجي آب بك واش ، راه اندازي پمپ هاي اصلي سيستم ، حمل ، نصب وراه اندازي ديزل ژنراتورجهت برق اضطراري و راه اندازي كليه تجهيزات الكتروموتور حوضچه اختلاط آرام وسريع انجام شد.
    مديرعامل شركت آب وفاضلاب مازندران اضافه نمود :
    درادامه   فعاليت هاي فني تكميلي و با توجه به اهميت   پدافند غير عامل وحفاظت پيراموني تصفيه خانه ، عمليات حصاركشي واصلاح مسير دسترسي و آسفالت ، اصلاح وتكميل تيرهاي برق   محوطه و همچنين محوطه سازي وتكميل ساختمانهاي اداري و آزمايشگاه دردستور كار قرار گرفت ودرمدت   مذكور تكميل گرديد .
    مهندس حسين زاده با بيان اينكه 130 ليتر درثانيه به ظرفيت آب شرب رامسر افزوده گرديد ، گفت :
    با توجه به مجموع عمليات باقيمانده ، مبلغ 100 ميليارد ريال جهت تكميل پروژه تصفيه خانه آب شرب رامسر مورد نياز مي باشد .
     

  • تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:,
  • نتیجه نظرسنجی میهن پرس پیرامون انتخابات شورای شهر ساری

    پایگاه خبری تحلیلی میهن پرس در راستای بالا بردن مشارکت مردم در انتخابات آتی شوراها در خصوص انتخاب مردم ساری ازتاریخ 22 اسفند تا 30 اسفند نظر سنجی را در دسترس مخاطبان وکاربران خود قرار داد که 2202 نفر در این نظر سنجی شر کت کردند. به گزارش سرویس سیاسی میهن پرس در این نظر سنجی که امکان دوبار رای دادن برای یک نفر وجود نداشت به  ترتیب ذیل نامزدهای احتمالی که اسامیشان در ساری مطرح است حائز آرا شدند.
    1.سیدمحمد جعفری 1029 رای معادل 46/7 در صد آرا
    2.محیط رضائی کلانتری 597 رای معادل 27/1 درصدارا
    3.همت محمدنژاد253 رای معادل 11/5 درصد آرا

    4.فرامرز نقیبی 106 رای معادل 4/8درصدآرا
    5.زهراجامی 47 رای معادل 2/1 درصد آرا
    6.سید فریدون موسوی 37 رای معادل 1/7 درصدارا
    7.مهدی رضائی فرح آبادی 36 رای معادل 1/6 درصدآرا
    8.کوروش یوسفی 35 رای معادل 1/6 درصد آرا
    9.سیدمهدی احمدی 24 رای معادل 1/1 درصد آرا
    10.جمال باقری 22رای معادل 1 درصد آرا
    11.محمدحسن محمدی کیادهی 11 رای معادل 0/5درصدآرا
    12.علیجان شمشیربند5رای معادل 0/2درصدآرا

    سارنیوز با آرزوی موفقیت برای این جوان خوشفکر و متدین و تحصیل کرده حمایت خود را از دکتر همت محمد نژاد اعلام می دارد.

    واکنش کیهان به تخریب دکتر لنکرانی توسط یک سایت

    در پي تخريب دكتر لنكراني توسط سايت نزديك به خانواده هاشمي و نشر اكاذيب متعدد عليه وي، روزنامه كيهان نيز با واكنش نسبت به اين مساله نوشت:

    يك سايت حق العمل كار كه در خدمت محافل فتنه گر و گروهك هاي ضدانقلاب فعاليت مي كند، در اقدامي انتحاري به تخريب و ترور شخصيت دكتر باقري لنكراني وزير اسبق بهداشت پرداخت.

    سايت «ب» توسط شماري از عناصر جدا شده از يك سايت (وابسته به محسن رضايي) اداره مي شود. اين گروه ابتدا خود را اصولگرا جا مي زدند اما بعدها، به آلت دست محافل فتنه گر تبديل شدند و هم اكنون توليدات آنها در خدمت عمليات رواني رسانه هاي بدنامي نظير راديو فردا، كلمه، جرس و بي بي سي قرار دارد.

    سايت ياد شده با حمله به خانواده (!) دكتر لنكراني مدعي شده كه خانواده وي در دوران رژيم شاه در حكومت جايگاه داشته و پدر او از سلطنت طلبان تند بوده و در ساواك نيز مسئوليت داشته است.

    اين سايت همچنين مدعي شده كه دكتر لنكراني زندگي تجملاتي دارد و همسر او هر ماه با سفر به دبي، خريدهاي خود اعم از پوشاك و لوازم خاص را از دبي خريداري مي كند!

    اين سايت حق العمل كار عمله جريان نفاق پس از انجام ترور شخصيت، به خاكستري سازي! خبر خود پرداخته و نوشته است: لازم به ذكر است كه از نظر منطقي، نه فرزند در برابر اعتقادات و عملكرد پدر مسئول است و نه زندگي مرفه داشتن و خريدهاي ماهانه از دبي جرم تلقي مي شود. بلكه روي سخن با اين گروه خود عمار پندار است كه دست از ظاهرگرايي و تخريب رقيب تحت پوشش ارزشها دست برداشته و براي نقد عملكرد، شاخصهاي اصلي را مد نظر قرار دهند.

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: شنبه 24 فروردين 1392برچسب:,
  • احمد توکلی : عصبانیت هاشمی از پخش نشدن نطق من

    احمد توکلی، نماینده مردم تهران، در برنامه «شناسنامه» این هفته در مورد انگیزه خود برای کاندید شدن در دو دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۵۸، رقابت سختی بین بنی صدر و حامیان ملی گرایش و متدین و انقلابیان وجود داشت. رقابت در آن دوره خیلی جدی و واقعی بود. بعد از ماجرای ترورها، شهید رجایی خیلی طبیعی رئیس جمهور شد. چون هیچ کس نمی خواست با او رقابت کند و همه خواهان حضور او روی صندلی ریاست جمهوری ایران بودند. بعد از شهادت آقای رجایی، نوبت به آیت الله خامنه ای رسید. ایشان نامزد شدند و چون همه مردم خواهان ایشان بودند کسی نمی توانست با ایشان رقابتی داشته باشد. بعد از پایان دو دوره ریاست جمهوری رهبر انقلاب، آقای هاشمی وارد عرصه شدند که در این مورد هم کسی نمی توانست با آقای هاشمی رقابت کند و ایشان هم خیلی راحت به ریاست جمهوری نائل شدند.

     به گزارش فارس، توکلی ادامه داد: در دوره صدارت ایشان بود که من حس کردم کار خیلی بد پیش می رود و مسیرها به اشتباه طی می شود. صدای اعتراض هم به روزنامه رسالت و اندک اعتراضاتی در مجلس محدود بود. با مشاهده این شرایط به این نتیجه رسیدم که آقای هاشمی در انتخابات بعدی باید یک رقیب جدی داشته باشند. به این دلیل به سراغ دو نفر از دوستان رفتم که هم کارشان را بلد بودند و هم با سیاست های آقای هاشمی مخالف بودند. اولین نفر آقای پرورش بود که سابقه نائب رئیسی مجلس شورای اسلامی و وزارت آموزش و پرورش دولت آقای موسوی را داشت. ایشان انسان صریح و جدی بود و به قول معروف از آقای هاشمی کم نمی آورد. به ایشان اصرار زیادی کردم که وارد صحنه انتخابات شوند اما ایشان گفت که من در توان خودم نمی بینم که رئیس جمهور شوم. بعد از آقای پرورش، به سراغ آقای جواد لاریجانی رفتم. ایشان هم صاحب نظر و سخنور بودند اما در جواب به درخواست من گفت که حرف تو درست است اما من وارد رقابت با آقای هاشمی نمی شوم.

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: شنبه 24 فروردين 1392برچسب:,
  • برگزاری کارگاه آموزشی نظام جامع حمایت خانواده در کمیته امداد ساری

     به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی شهرستان ساری این کارگاه با حضور رؤسای مناطق شهری کارشناسان و مددکاران این نهاد تشکیل شد  و شرکت کنندگان در جریان برنامه های آتی این نهاد برای شیوه جدید خدمات رسانی حمایتی به مددجویان قرار گرفتند.

    قنبر بریمانی مدیر کمیته امداد شهرستان ساری با برشمردن مزایای این طرح مهمترین ویژگی این برنامه را رفع رجوع و پیگیری مشکلات مددجویان بصورت مستقیم توسط مددکاران عنوان کرد و با توجه به شناخت کامل مددکاران نسبت به وضعیت مددجویان گفت : با آگاهی از توانمندی های آنان سعی می شود تا در چارچوب  ضوابط و برنامه های امداد نسبت به بهینه سازی شرایط زندگی برایشان اقدام گردد. وی تعداد افرادی که از خدمات حمایتی این نهاد در سطح شهرستان ساری و میاندرود بالغ بر 26 هزار نفر در قالب 13000 خانواده عنوان کرد.
     

    نقد سریال پایتخت از نگاه سیدعباس سیدنژاد در مصاحبه با سارنیوز

    اگر چه در یک خانواده پر جمعیتی زندگی می‌کنم و در ایام عید وقتی برادرها، خواهرها و وسایر اعضاء خانواده دور هم جمع می‌شویم، بیشترین وقت ما صرف حرف زدنِ باهم، سپری می‌شود و تلویزیون با تمام جذابیتش در ایام تعطیلات عید جایگاهی برای ما ندارد ولی عجیب بود وقتی ساعت ۲۲ نزدیک می‌شد، انگار همه ساکت می‌شدند و تلویزیون را روشن می‌کردند تا سریالی ببینند که اسمش پایتخت ۲ بود.نقدپایتخت2

    این سریال با تمام سادگی و معمولی بودنش برای همه سنین و اقشار خانواده جذابیت داشت و همین خود باعث شده بود تا من هم جذب این سریال بشوم!

    اما چیزی که برای من به عنوان یک مبلغ دینی بیش ازهر نکته ای جالب بود، ایده‌ی نو و ابتکار زیبای نویسنده‌ی داستان در انتقال مفاهیم دینی بود؛

    ۱۴ شب با مسجد؛ در این فیلم چهارده شب ببنندگان با مسجد بودند و با مسجد مسیر را طی می‌کردند. همان گونه که دیدن گنبد و گلدسته برای شخصیت «معتاد» فیلم که دست به دزدی زده بود تاثیر گذاشت و توبه کرد، بدون شک روی عموم مخاطبان هم تاثیر داشته است. در روایات آمده است: «أَلنَّظَرُ إِلَى الْکَعْبَةِ عِبادَةٌ،… وَ النَّظَرُ فِى الْمُصْحَفِ مِنْ غَیْرِ قِراءَةٍ عِبادَةٌ » یعنی نگاه کردن به کعبه و قرآن عبادت است . اگر چه موضوع و منطوق این روایت کعبه و قرآن است ولی مفهوم آن ، نماد عبادت و وسیله ای است که انسان را به یاد خدا می‌اندازد. می‌شود از مفهوم «خانه خدا» که شامل همه مساجد می‌شود، این نتیجه را گرفت که نگاه کردن به مسجد خالی از ثواب و اثرمثبت نیست.د.

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: جمعه 23 فروردين 1392برچسب:,
  • آخرین وضعیت انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی

    اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران نیز تامین شده است و به زودی اجرای این طرح در سه کارگاه واقع در مازندران ، سمنان و خطیرکوه آغاز می شود.


    به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ مجید نامجو در شورای اداری گرمسار با اعلام این خبر ، حجم مخازن سدهای کشور را بیش از ۵۰ میلیارد متر مکعب عنوان کرد و در عین حال از رسوب گذاری در مخازن سدها اظهار تاسف کرد و گفت : سالانه حدود یک و نیم میلیارد متر مکعب از حجم مخازن سدها رسوب گذاری می شود.

    وزیر نیرو با بیان اینکه میزان بارندگی امسال در مقایسه با میانگین دراز مدت یک درصد و در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۲ درصد افزایش داشته ابراز امیدواری کرد ؛ که کشور امسال با پدیده خشکسالی و کمبود منابع آبی مواجه نشود
     
     

     

  • تاریخ: جمعه 23 فروردين 1392برچسب:آخرین وضعیت انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی,
  • تاکنون 2000 نفر در مجمع عالی نخبگان مازندران ثبت نام نمودند

    دکتر هادیانی معاونت شهرستانهای مجمع نخبگان مازندران در مصاحبه با سارنیوز با اعلام این خبر اهداف این مجمع را جذب و سازماندهی افراد نخبه در همه اقشار و صنوف از جمله نخبگان دانشگاهی و ایجاد بانک اطلاعاتی از توانمندی آنان  عنوان کرد.

    هادیانی وظایفی را که مجمع در ارتباط با نخبگان جذب شده دارد را دسته بندی و امتیاز بندی آنان و ارائه خدمات و حمایتهای لازم در امور تجاری سازی ایده ها و پروژه ها و ارتباط متقابل با دانشگاهها و مراکز علمی کشور و معرفی به مراکزی است که به این تخصص ها نیازمند هستند دانست.

    وی در خصوص بنیاد علمی نخبگان کشور که به جذب نوابغ علمی و صنعتی در کشور می پردازد گفت: به لحاظ حمایتهای مالی که این بنیاد از پروژها می نماید شرایط عضویت در این بنیاد بسیاردشوار بوده و بسیاری از نخبگان با وجود شرایط علمی و تحقیقاتی و ایده های ارزشمند نمی توانند در این بنیاد عضو شده و از حمایتهای این بنیاد استفاده نمایند به همین لحاظ با ابتکار مجمع تشخیص مصلحت نظام مجمع عالی نخبگان شکل گرفت و دفاتر استانی آن راه اندازی شد و دفتر مازندران نیز با مسؤولیت آقای دکتر فاطمی در بابل قرار دارد و در اکثر شهرستانها دفاتر راه اندازی شده است و انشااله تا پایان سال 92 دفاتر کلیه شهرستانها با همکاری اقشار دانشگاهی راه اندازی خواهد شد وما در این مجمع پذیرای همه اقشار و صنوف و صنعتگران که بنوعی دارای ایده هستند و همچنین فارغ التحصیلان دانشگاهی که دارای مدارج علمی و تحیقاتی هستند هستیم.

    این استاد برجسته دانشگاه و معاون امور شهرستانهای مجمع در استان مازندران اضافه کرد هم اکنون با وجود اینکه 2000 نفر در استان در این مجمع ثبت نام نموده اند مقام مازندران را به لحاظ استقبال نخبگان مقام هفدهم ذکر کرد وضمن دعوت از همه افراد واجد شرایط خواست تا در این بانک اطلاعات ثبت نام کنند.

    فهرستی از خیانتهای مارگارت تاچر به مردم ایران

    به گزارش جهان،به فاصله ۱۰ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دولت جیمز کالاهان(نخست‌وزیر وقت انگلستان) دولت موقت مهندس بازرگان را به رسمیت شناخت ولی ۲ ماه پس از این شناسایی در اردیبهشت سال بعد مارگارت تاچر نخست‌وزیر جدید انگلیس اعلام کرد کشورش در شناسایی سیاسی ایران تجدید نظر خواهد کرد. این اعلام سرآغاز سیاستی بود که تاچر طی ۱۱ سال زمامداری خود در قبال جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفت.
    حمله به ایران
    اولین موضع‌گیری تاچر در برابر انقلاب اسلامی ایران اعلام موافقت کشورش با پیشنهاد بعضی مقامات امریکایی مبنی بر لزوم حمله نظامی به ایران در پاسخ به تصرف سفارت ایالات متحده آمریکا در تهران بود. به همین دلیل در فروردین ۱۳۵۹ از درخواست آمریکا برای پیوستن به تحریم اقتصادی ایران حمایت کرد و در اردیبهشت ۱۳۵۹ از مداخله نظامی امریکا در طبس حمایت کرد.
    چند روز پس از این حمله، سفارت ایران در لندن هدف حمله تروریستی قرار گرفت و سبب کشته شدن ۲ دیپلمات ایرانی به نام‌های عباس لواسانی و علی‌اکبر صمدزاده گردید.
    در سال ۱۳۶۰ کنسولگری ایران در منچستر و دفتر هواپیمایی ایران در لندن سه بار مورد حمله و اشغال قرار گرفتند. در خرداد ۱۳۶۳ دولت تاچر ۵ دیپلمات ایرانی را از انگلستان اخراج کرد که با عکس‌العمل متقابل ایران مواجه شد.

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:,
  • آخرین وضعیت بازار انواع رایانه و لپ تاپ

    رییس اتحادیه فن‌آوران رایانه تهران اظهار کرد: اگرچه ثبت سفارش برای واردات انواع لپ‌تاپ و رایانه از مدت‌ها پیش صورت می‌گیرد اما با این حال تاکنون حتی یکی از شرکت‌ها هم موفق به دریافت ارز مبادله‌ای نشده است.
    به گزارش سیتنا، سیدمهدی میرمهدی کمیجانی در گفت‌وگویی با ایسنا، اظهار کرد: طی روزهای اخیر در برخی رسانه‌ها این گونه اعلام شد که وزیر صنعت، معدن و تجارت از ثبت سفارش برای کالاهای اولویت 10 نیز خبر داده است اما این اظهارات در شرایطی صورت می‌گیرد که تاکنون حتی یکی از شرکت‌های حوزه ما موفق به دریافت ارز مبادله‌ای از طریق بانک‌های عامل نشده است.
    وی ادامه داد: حتی زمانی بانک‌های عامل این گونه اعلام کرده‌اند که به دلیل محدودیت دلار قرار است ین و یوآن پرداخت کنند اما حتی این ارزها هم به دست کسی نرسیده است و تاکنون از سوی بانک عامل ارزی به شرکت‌ها اختصاص نیافته است.
    کمیجانی همچنین عنوان کرد: اگرچه ممکن است اتاق مبادلات ارزی این گونه توجیه کند که ثبت سفارش‌ها صورت می‌گیرد اما درنهایت ملاک، دریافت وجه است و در شرایطی که وجه دریافت نشود حتی اگر 10 هزار ثبت سفارش صورت گرفته باشد ارزش چندانی ندارد.
    وی در پاسخ به این سوال که در چنین شرایطی آیا بازار با کمبودی مواجه نشده توضیح داد: اکنون دوستان ما در صنف کالای مورد نیاز را از هر طریقی که شده تامین کرده‌اند و خوشبختانه در بازار با مشکل کمبود کالا مواجه نیستیم اما به هر حال اگر ارز مبادله‌ای به کالاها اختصاص پیدا کند حتما قیمت برای مصرف کننده نهایی کاهش خواهد یافت.
    وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا در سال جدید میزان خرید و فروش بازار با کاهش و افزایش خاصی مواجه نشده اظهار کرد: معمولا فروردین ماه دوره نقاهت بازار است و افراد کمی صبر می‌کنند تا ببینند در سال جاری قیمت‌ها چه تغییری خواهد کرد به همین دلیل نمی‌توان وضعیت بازار در این ماه را ملاک قرار داد.

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:آخرین وضعیت بازار انواع رایانه و لپ تاپ,
  • دیدار معاون اول رئیس جمهور از مناطق زلزله زده بوشهر

    به گزارش مشرق به نقل از فارس، معاون اول رئیس جمهور امروز در یک روز پرکار به همراه وزیر بهداشت، کشور و شمار دیگری از مسئولان کشوری با سفر به استان بوشهر از مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی دیدن کرد.
    محمدرضا رحیمی با حضور در روستاهای درویشی و شهر شنبه از نزدیک در جریان امدادرسانی به زلزله‌زدگان قرار گرفت.
    معاون اول رییس جمهور در دیدار با مردم این روستا که در فضایی صمیمانه صورت گرفت، با تأکید بر اینکه دولت تمامی تلاش خود را برای کمک به مردم آسیب‌دیده در مناطق زلزله‌زده استان بوشهر به کار خواهد بست و به همه خسارت‌ها و صدمات ناشی از این زلزله رسیدگی می‌کند، گفت: انشاالله با همت و تلاش مردم منطقه و حمایت‌ها و پشتیبانی‌های دولت این روستا و سایر مناطق زلزله‌زده به سرعت و بهتر از گذشته ساخته خواهد شد.
    وی در نشست ستاد مدیریت بحران استان بوشهر حضور یافت و در این نشست تصمیماتی هم برای تسریع در روند کمک به زلزله‌زدگان به تصویب رسید.

  • تاریخ: پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:دیدار معاون اول رئیس جمهور از مناطق زلزله زده بوشهر,
  • عابدینی پور: مترو و مونوریل برای عمران و آبادانی استان قم تعریف شد

    مدیرعامل قرارگاه سازندگی قائم(عج) آجا گفت: باتوصیه های آیت الله العظمی مکارم شیرازی پروژه‌های بزرگی همانند مترو و مونوریل برای عمران و آبادانی استان قم تعریف شد.

    به گزارش انتخاب به نقل از مهر، محسن عابدینی پور بعد از ظهر چهارشنبه در نشستی خبری با حضور خبرنگاران استان قم که در نمایشگاه اولین همایش فرصت‌های سرمایه گذاری استان قم برگزار شد، با تشریح عملکرد قرارگاه سازندگی قائم(عج) آجا اظهار داشت: این قرارگاه متشکل از 12 موسسه و چند گروه اجرایی است که هر کدام از آنها در بخش‌هایی به صورت تخصصی کار می‌کنند.

    وی عنوان کرد: فعالیت در بخش پدافند هوایی، ساخت هواپیماهای پیشرفته، ساخت انواع موشک‌های زمین به زمین و زمین به هوا، بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات، راه سازی و تاسیسات شهری، انرژی و عرصه‌های زیربنایی از جمله فعالیت های قرارگاه قائم (عج) در کشور است.

    شهردار سابق قم با بیان اینکه در اساسنامه این قرارگاه بیش از 80 مورد فعالیت تعریف شده است، افزود: این قرارگاه در زمینه سدسازی اقدامات خوبی انجام داده و سد دوقوسی کارون دو نیز در آینده نزدیک توسط متخصصان این قرارگاه اجرایی خواهد شد و سدهای دیگری نیز در استان بوشهر ساخته خواهد شد.

    هدف قرارگاه سازندگی قائم (عج) اجرای  25 هزار میلیارد تومان قرارداد در امسال است

    وی با بیان اینکه قرارگاه سازندگی قائم(عج) آجا از سال 84 تاسیس شده است، افزود: مجموعه قراردادهای این قرارگاه از ابتدای تاسیس در طی 5 سال چیزی در حدود 70 میلیارد تومان بوده است که در طی سه ماهه اخیر تنها در یک قرار داد با آبفای استان تهران هزار میلیارد تومان تفاهم نامه به امضا رسید که در فاز اول آن 100 میلیارد تومان جذب شده و هدف‌گذاری ما نیز در سال جاری رقمی بالغ بر 25 هزار میلیارد تومان است.

    عابدینی پور در ادامه با اشاره به پروژه های در دست اجرای قرارگاه سازندگی قائم(عج) آجا ابراز داشت: تعویض 20 میلیون کنتور آب و تعویض آنها با کنتورهای مجهز به فناوری های نوین، اجرای خط سه متروی شیراز، ساخت خط 6 متروی تهران، اجرای پروژه‌های مختلف زیربنایی در شهر مقدس قم اجرای پروژه انتقال آب از دشت مسیله به قم، ساخت مسیر قطار پر سرعت قم - تهران و همچنین اجرای پروژه های متعدد در شهرهای شیراز، تبریز، اهواز و کرج بخشی از اقداماتی است که از سوی قرارگاه سازندگی قائم (عج) آجا در حال اجرا و یا در آینده ای نزدیک به مرحله اجرا در خواهد آمد.

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:,
  • انتقاد رئیس جمهور از تفسیر سخنان مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات

    رییس‌جمهور کشورمان از تفسیر سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با انتخابات از سوی برخی انتقاد کرد.

    به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا، محمود احمدی‌نژاد که صبح امروز وارد استان سمنان شد در جمع مردم سمنان با اشاره به حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی به عنوان شعار سال اظهار کرد: ملت ایران همیشه حماسه ساز بوده و قله‌ی حماسه سیاسی انتخابات ریاست جمهوری است.

    احمدی‌نژاد با بیان اینکه انتخابات متعلق به مردم است، گفت: امام و رهبری عزیز فرموده‌اند که ما یک رای بیشتر نداریم، مقام معظم رهبری فرمودند که همه کسانی که صلاحیت دارند باید بیایند و ملت انتخاب کنند، ما به ملت اعتقاد داریم و هر کسی دست‌اندرکاران انتخابات است،‌ باید به مردم اعتماد کند.

    وی ادامه داد: برخی باید مراقبت باشند که سخنانی نگویند که مردم را بی‌انگیزه و یا مایوس کنند وقتی رهبری با جایگاه برجسته‌ای که دارند به صراحت می‌گویند که من یک رای بیشتر ندارم این درسی است برای همه‌ی ما؛ اما یک عده می‌گویند نظر رهبری این است که این شخص بیاید و آن شخص نیاید، به شما چه مربوط است؟ این مردم هستند که باید تصمیم بگیرند، همه‌ی سلایق باید بیایند.

    وی با بیان این که انتخابات در ایران بسیار مهم و نقش مردم در آن اصیل است، افزود: در ایران ادای دموکراسی در نمی‌آید و نباید در بیاید اما در دیگر کشورهای دنیا تنها ادای مردم سالاری دینی را در می‌آورند و در واقع همه چیز از قبل تعیین شده است.

    مساعدت 650 هزارتومانی دانش آموزان یک مدرسه درساری به زلزله زدگان بوشه


    به گزارش سار نیوز به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ساری دانش آموزان و کارکنان مدرسه غیرانتفاعی ابتدائی رشد ساری در اولین اقدام با اهداء قلک های نوروزی خود مبلغ 650 هزار تومان برای مساعدت به زلزله زدگان بوشهر به کمیته امداد پرداخت کردند.

    براساس این گزارش بدنبال وقوع زلزله در استان بوشهر , مراکز و جایگاههای کمیته امداد آمادگی خود را برای دریافت کمک های نقدی و هدایای غیر نقدی مردم اعلام کردند.


    sarnews

    محمدعلی صنیعی

    sarnews

    http://sarnews.loxblog.com

    سار نیوز

    وجود 1700 كيلومتر شبكه فرسوده آب در مازندران

    سار نیوز

    سار نیوز تلاش می کند تا با انعکاس اخبار و رویدادهای مهم قدم کوچکی در شفاف سازی و جریان آزاد اطلاعات بردارد سایت خبری و اطلاع رسانی

    سار نیوز