سار نیوز
.:: اَلّلهُمَ عَجِِّل لِوَلیِِّکَ الفَرَج ::.
 

پشت پرده پخش پیامکهای کذب در خصوص محاصره حرم حضرت رقیه(س)

 

از ساعاتي پيش شايعه اي در شبکه پيامکي کشور دست به دست مي شود که حاکي از محاصره حرم حضرت رقيه(س) به دست وهابیون است؛ شايعه اي که البته دروغي بيش نيست زيرا تروريست هاي سلفي و تکفيري، بيشتر در شهرهاي دورافتاده و صدها کيلومتر دورتر از دمشق فعاليت هاي پراکنده دارند و دسترسی آنان به مرکز پايتخت در شرايط کنوني محال است.
حرم حضرت رقيه(س) بر خلاف منطقه زينبيه و حرم حضرت زينب(س) که تا حدودي در حومه شهر دمشق واقع است و برخي خطرات آن را تهديد مي کند، دقيقاً در بازار منطقه قديمي مرکز شهر و نزديک مسجد جامع اموي قرار دارد که امن ترين نقطه سوريه به شمار مي آيد که در کنترل کامل ارتش و نيروهاي امنيتي سوريه و گردان حضرت اباالفضل العباس(ع) قرار دارد.
اگرچه قرائت دعا و قرآن و نذر و نياز براي رهايي اماکن مقدسه در کشور سوريه از خطر تعرض گروهک هاي تکفيري، عملي لازم و خداپسندانه است اما پيامک شايعه محاصره حرم حضرت رقيه(س) که با چاشني نذر و قرائت برخي سوره هاي قرآن و ادعيه خاص همراه است، دروغي است که طي ساعات اخير در شمارگان چند ميليوني در شبکه تلفن همراه کشور دست به دست مي شود و منبع توليد اين شايعه هم مشخص نيست.
اين در حالي است که هيچ رسانه و منبع موثقي تا کنون چنين خبري مخابره نکرده و طبق اطلاعات دريافتي خبرنگار مشرق، هيچ گونه خطري، حرم مطهر حضرت رقيه (س) را تهديد نمي کند و اين آستان مقدس در امنيت کامل قرار دارد.
پشت پرده پیامک درباره حرم حضرت رقیه (س)
 پس از انتشار این پیامک، یکی از مسئولان و متولیان آستان مقدس حضرت رقیه (س) با سایت شیعه‌آنلاین تماس گرفته و ضمن تکذیب مضمون پیامک اخیر، پشت پرده و علت انتشار این‌گونه پیامک‌ها را عنوان کرده است.
وی در این‌باره گفته است: هر از چند گاهی یک بار پیامکی با مضمون تهدید و یا به خطر افتادن حرم حضرت رقیه (س) در میان مردم به طور گسترده منتشر می شود. تا به حال منبع اصلی ساخت و انتشار این پیامک‌ها مشخص نشده اما به نظر می‌رسد وهابیون دست به چنین اقدامی می‌زنند.
وی در مورد علت ساخت و انتشار این پیامک‌ها نیز اظهار کرده است: حرم حضرت رقیه (س) تنها حرم مطهری است که در خارج از خاک جمهوری اسلامی ایران به طور کامل توسط گروهی ایرانی اداره می‌شود و در واقع ایرانیان متولی آن هستند و دست‌اندرکاران آستان مقدس به شمار می‌روند.
این عضو آستان مقدس حرم حضرت رقیه (س) در ادامه افزوده است: بدون شک وهابیون از اداره شدن آستان مقدس حرم حضرت رقیه (س) توسط ایرانیان ناراحت و ناراضی هستند و مایلند که مدیریت این مکان از دست ایرانیان خارج شود. از همین رو هر از چند گاهی چنین پیامک‌هایی را ساخته و به طور گسترده منتشر می‌کنند تا به افکار عمومی القاء کنند که به خطر افتادن حرم حضرت رقیه (س) به خاطر ضعف در مدیریت است؛ لذا باید دست‌اندرکاران و متولیان آن تغییر یابند.
وی در پایان خاطرنشان کرده است: به رغم وضعیت نسبتا نامناسب امنیت در دمشق اما زائران و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و دلباختگان این بانوی سه ساله همچنان به زیارت حرم حضرت رقیه (س) می‌روند و آستان مقدس هم مانند گذشته و به طور طبیعی برنامه‌های فرهنگی خود را دنبال و برگزار می‌کند که این مساله، خشم وهابیون را برانگیخته است.

  • تاریخ: سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • اصابت موشک‌ اسرائیلی به حومه دمشق/ انهدام جنگنده متجاوز

    به گزارش بی باک به نقل از ایسنا، تلویزیون دولتی سوریه در خبری فوری اعلام کرد که علت انفجارهای ساعات اولیه امروز (یک‌شنبه) در دمشق اصابت موشک‌های اسرائیلی به مرکز تحقیقات نظامی جمرایا بوده است.
    هنوز گزارشی از تلفات احتمالی این حمله و میزان خرابی منتشر نشده است. در سه روز گذشته این دومین باری است که اسرائیل مواضع سوری را هدف قرار می‌دهد.
    مرکز اطلاع‌رسانی سوریه نیز از وقوع انفجارهایی در مناطق مختلف دمشق خبر داد.
    شبکه تلویزیونی الجزیره عربی گزارش داد، این انفجارها در مقر لشکر چهارم در جبل قاسیون و مرکز تحقیقات علمی جمرایا در حومه دمشق رخ داد. الجزیره عربی همچنین از آتش‌سوزی در برخی مناطق پایتخت سوریه خبر داد.
    همچنین وقوع انفجارهایی در تیپ 105 ریاست‌جمهوری گزارش شده است.
    در همین حال، شبکه خبری بی.بی.سی گزارش داد، تصاویر منتشر شده در اینترنت نشان‌دهنده آتش سوزی شدید در یکی از حومه های دمشق است.
    اسرائیل نسبت به این حادثه واکنشی نشان نداده است.
    یک سخنگوی نظامی رژیم صهیونیستی به خبرگزاری رویترز گفت: اسرائیل به چنین گزارش هایی واکنش نشان نمی‌دهد.
    اسرائیل در ماه ژانویه نیز تاسیسات نظامی مستقر در جبل قاسیون را هدف قرار داده بود.
    شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد، یک فروند از چند فروند جنگنده ارتش رژیم صهیونیستی که به دمشق حمله هوایی کرده بودند، بر اثر آتشبار ضدهوایی ارتش سوریه سرنگون شد.
    یک منبع امنیتی سوری به این شبکه گفت: جنگنده‌های اسرائیلی به مناطقی در هامه، جمرایا و جبل قاسیون حمله هوایی کردند.
    المنار گزارش داد: آتشبارهای ضدهوایی سوریه توانستند یک فروند جنگنده ارتش رژیم صهیونیستی را به صورت مستقیم هدف قرار دهند و سرنگون کنند.
    پیش از این شبکه خبری سی.ان.ان ساعت پایانی جمعه شب گزارش داد، جنگنده‌های اسرائیلی چند منطقه در خاک سوریه را بمباران کردند اما به اهداف حمله و محل دقیق آن اشاره‌ای نکرد.

  • تاریخ: یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • «نیکلاس مادورو» معاون چاوز رئیس‌جمهور ونزوئلا شد

    خبرگزاری فارس: ستاد انتخاباتی ونزوئلا اعلام کرد «نیکلاس مادورو» با کسب ۵۰.۶ درصد در انتخابات ریاست‌ جمهوری ونزوئلا پیروز شد.

     

    خبرگزاری فارس: «نیکلاس مادورو» معاون چاوز رئیس‌جمهور ونزوئلا شد

    به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، ستاد انتخاباتی ونزوئلا اعلام کرد که «نیکلاس مادورو» با کسب 50.6 درصد در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور رقیب خود را شکست داد.

    ستاد انتخاباتی ونزوئلا اعلام کرد که مردم این کشور «نیکلاس مادورو» معاون «هوگو چاوز» رئیس‌جمهور متوفی ونزوئلا را به عنوان رئیس‌جمهور جدید این کشور برگزیدند.

    بر اساس این گزارش‌ها، مادورو با 50.8 درصد آراء در مقابل 49.1 درصد، «هنریک کاپریلس» را شکست داد و حدود 300 هزار رأی از رقیب خود بیشتر کسب کرد.

    برخی گزارش‌ها حاکی از آن است، در حالیکه کاپریلس هنوز به نتیجه اعلام شده واکنش نشان نداده و شکست را نپذیرفته است ستاد انتخاباتی مادورو از طرفدارانش خواسته است که مقابل کاخ ریاست جمهوری جمع شوند.

    رئیس‌جمهور جدید ونزوئلا قرار است روز جمعه هفته جاری به عنوان رئیس جمهوری جدید این کشور سوگند یاد کند.

     

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:,
  • فهرستی از خیانتهای مارگارت تاچر به مردم ایران

    به گزارش جهان،به فاصله ۱۰ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دولت جیمز کالاهان(نخست‌وزیر وقت انگلستان) دولت موقت مهندس بازرگان را به رسمیت شناخت ولی ۲ ماه پس از این شناسایی در اردیبهشت سال بعد مارگارت تاچر نخست‌وزیر جدید انگلیس اعلام کرد کشورش در شناسایی سیاسی ایران تجدید نظر خواهد کرد. این اعلام سرآغاز سیاستی بود که تاچر طی ۱۱ سال زمامداری خود در قبال جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفت.
    حمله به ایران
    اولین موضع‌گیری تاچر در برابر انقلاب اسلامی ایران اعلام موافقت کشورش با پیشنهاد بعضی مقامات امریکایی مبنی بر لزوم حمله نظامی به ایران در پاسخ به تصرف سفارت ایالات متحده آمریکا در تهران بود. به همین دلیل در فروردین ۱۳۵۹ از درخواست آمریکا برای پیوستن به تحریم اقتصادی ایران حمایت کرد و در اردیبهشت ۱۳۵۹ از مداخله نظامی امریکا در طبس حمایت کرد.
    چند روز پس از این حمله، سفارت ایران در لندن هدف حمله تروریستی قرار گرفت و سبب کشته شدن ۲ دیپلمات ایرانی به نام‌های عباس لواسانی و علی‌اکبر صمدزاده گردید.
    در سال ۱۳۶۰ کنسولگری ایران در منچستر و دفتر هواپیمایی ایران در لندن سه بار مورد حمله و اشغال قرار گرفتند. در خرداد ۱۳۶۳ دولت تاچر ۵ دیپلمات ایرانی را از انگلستان اخراج کرد که با عکس‌العمل متقابل ایران مواجه شد.

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:,
  • شمارش معکوس برای یک جنگ هسته ای

     

    شبکه تلوزیونی الجزیره انگلیسی، ارتش کره شمالی در بیانیه ای اعلام کرده است:
     
     «لحظه انفجار به سرعت در حال نزدیک شدن است.» این بیانیه هشدار می دهد که جنگ با ایالات متحده می تواند امروز یا فردا رخ دهد. - رئیس ستاد ارتش کره شمالی در بیانیه ای که خبرگزاری کره شمالی آن را منتشر کرد افزود رسما به واشنگتن اطلاع داده است که این تهدیدات آمریکا «با ابزار تهاجمی هسته ای به شدت پاسخ داده خواهد شد.» - در بیانیه ارتش کره شمالی آمده است :«عملیاتی که نیروهای مسلح ما انجام خواهند داد بررسی و تصویب شده است ... 

  • تاریخ: شنبه 17 فروردين 1392برچسب:,
  • شریعتمداری مطرح کرد؛ برگزاری رفراندوم الحاق جمهوری آذربایجان به ایران

    مرکز فرهنگی قفقاز:

    حسین شریعتمداری در قالب نکته‌ای در روزنامه کیهان نوشت:

     

    این نوشته در پی انتقاد به وزارت امور خارجه کشورمان نیست و براین باور است که احضار سفیر جمهوری آذربایجان و ابلاغ اعتراض شدیداللحن جمهوری اسلامی ایران به او، یکی از وظایف و مسئولیت های تعریف شده وزارت امور خارجه است ولی انتظار آن بوده و هست که مسئولان محترم سیاست خارجی کشورمان درک عمیق تری از شرایط داشته باشند و هیچ «فرصتی» از جمله ماجرای همایش اخیر در جمهوری آذربایجان را «تهدید» تلقی نکنند.

    روز دهم فروردین ماه- 30 مارس- از سوی حزب موسوم به «جبهه آزادی ملی آذربایجان جنوبی»! همایشی با عنوان «فردای آذربایجان جنوبی» در سالن اجتماعات یکی از هتل های باکو برگزار شد. در این همایش که علاوه بر تعدادی از اعضای این حزب برخی از مقامات و شخصیت های سابق جمهوری آذربایجان نیز حضور داشتند، ادعاهای سخیف و کودکانه ای علیه حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران مطرح شده بود و احضار سفیر جمهوری آذربایجان از سوی معاون محترم آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه کشورمان در اعتراض به برپایی این همایش صورت پذیرفته بود.

    ایشان درباره علت احضار سفیر جمهوری آذربایجان گفته است «در حالی که جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش کرده است روابط دو کشور در مسیر پیوندهای عمیق دو ملت تداوم یابد، انجام اینگونه اقدامات می تواند آسیب جدی به روند مثبت و رو به توسعه روابط فیمابین وارد کند»... این سکه اما، روی دیگری هم دارد که نباید از نگاه مسئولان محترم سیاست خارجی کشورمان نادیده گرفته شود. بخوانید؛

    1- جمهوری آذربایجان نزدیک به 10 میلیون نفر جمعیت دارد که اکثریت نزدیک به تمامی آنها مسلمان و شیعه هستند و پیوندهای عمیق فرهنگی و عقیدتی با مردم آذربایجان ایران دارند.

    مردم این کشور اگر چه سال های متمادی تحت سلطه شوروی سابق بوده اند ولی علی رغم تلاش و برنامه ریزی گسترده حزب کمونیست شوروی از عقاید دینی و فرهنگ و سنت های آذری خود دست نکشیدند. آنها بعد از فروپاشی شوروی سابق خواستار بازگشت به فرهنگ و عقاید خود بودند و از آن هنگام تاکنون ایران اسلامی را قبله آمال خود می دانند.

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: پنج شنبه 15 فروردين 1392برچسب:,
  • پاورپوینت/همه مطالب مربوط به مذاکره با آمریکا +دانلود

    اشاره : 
    مفهوم مذاکره
              1- مذاکره نوعی ابزار ارتباطی بین دو طرف است که به منظور نیل به توافق در باره منافع مشترک و در عین حال متضاد به کار گرفته می شود.
              2- مذاکره یک ابزار اساسی است تا شما آنچه را که می خواهیداز دیگران به دست اورید.
              3- مذاکره ، هنر رسیدن به تفاهم متقابل از طریق چانه زدن و بحث و استدلال بر سر نکات اساسی است . به عبارت دیگر ، مذاکره مجموعه کنش ها و واکنش های طرفین معامله بر سر مو ضوع های مورد علاقه که شاید بهتر باشد آن را فرآیند بنامیم به مراتب فراتر از ارائه حضوری یک پیشنهاد وپذیرش یا رد آن است.
    بخشی از دخالت ها و دشمنی های آمریکا با ایران
    اقدامات جانبدارانه امریکا به نفع عراق در طول جنگ
    دخالت امریکا در انتخابات ایران
    راه اندازی جنگ نرم تمام عیار برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران
              1- بنیاد سوروس یا بنیاد جامعه باز
              2- مرکز وودرو ویلسون
              3- خانه آزادی
              4- صندوق اعانه ملی برای دموکراسی N.E.D
              5- موسسه دموکراتیک ملی N.D.I
    و . ... 
     

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: چهار شنبه 15 فروردين 1392برچسب:,
  • هشدار آیت الله مکارم شیرازی به آل سعود

    وی به برخی بداخلاقی‌های عربستان سعودی نسبت به شیعیان و دستگیری حدود بیست تن از علما و بزرگان شیعه این کشور اشاره کرد و اظهارداشت: از عربستان اخبار موثقی رسیده است که اخیرا حکومت سعودی به شیعیان خیلی سخت گرفته و توطئه‌ای به نام کشف تیم جاسوسی را به راه انداخته است.

    حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح: رژیم سعودی با این توطئه و به بهانه کشف تیم جاسوسی، تعدادی از بزرگان شیعه را دستگیر کرده است که حتی از سوی دادستان برای یکی از علمای معروف شیعه به نام شیخ نمر تقاضای اعدام شده است؛ این توطئه جدیدی است. البته علما و اساتید دانشگاه‌های این کشور اعلامیه‌هایی منتشر کرده‌اند و این کار را توطئه‌ خوانده و انتقاد کرده اند.

    این مرجع تقلید در تبیین دلایل چنین رفتارهایی از سوی حکومت سعودی، گفت: حکومت سعودی از داخل و خارج تحت فشار است؛ از داخل تحت فشار اصلاحات است؛ چرا که مردم بیدار شده و سطح آگاهی آنها افزایش یافته است و بر برپایی حکومت مردمی که حق مسلم آنها است، اصرار دارند.

    این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: در خارج از این کشور نیز شاهدیم که در دیگر کشورها بیداری اسلامی به وجود آمده و حکومت‌های طاغوت و دیکتاتوری یکی پس از دیگری در حال از بین رفتن هستند، همچنین سعودی ها در قضایای سوریه، یمن، بحرین‌ و... نیز شکست‌هایی داشته‌اند، براین اساس آنها برای انحراف افکار عمومی، این توطئه را آغاز کرده و تحت عنوان این که تیمی از جاسوسان را دستگیر کرده ایم تلاش دارند تا به دروغ افکار مردم را به گونه ای جهت دهی کنند که هر چه بدبختی دارند، به خاطر شیعیان است!

    استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: حاکمان سعودی باید بدانند شیعیان این کشور تنها نیستند و هر خطری که متوجه آنها شود، یقینا شیعیان دنیا و مسلمانان غیر شیعی سکوت نخواهند کرد.تصور نکنید که می توانید اینها را در یک دادگاه فرمایشی محکوم کنید.

    این مرجع تقلید همچنین با اشاره به تشدید بداخلاقی‌های ماموران سعودی‌ نسبت به زائران ایرانی، تصریح کردند: این بدرفتاری‌ها دیگر تنها در بقیع صورت نمی گیرد، بلکه آنها در داخل مسجد‌النبی‌(ص) هم اهانت‌هایی به ایرانی‌ها به ویژه روحانیون روا می‌دارند.

    وی با بیان این که باید از سعودی ها سوال کنند که مگر اینها مهمانان خدا(ضیوف الرحمن) نیستند؟ از نظر عرف بین‌الملل هم کسی که از سوی دولتی ویزا می‌گیرد، مهمان آنجاست و جان و مال و آبروی او باید حفظ شود، چطور اجازه اهانت به خود می‌دهید.

    حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی این کار را مغایر با اسلام و عرف بین‌الملل دانست و گفت: ‌این مساله انحراف از تمامی اصول انسانی و اسلامی و عرف بین الملل است.

    وی ادامه داد: شما تصور می کنید مکه، مدینه، حرمین شریفین، کعبه و مسجد الحرام ملک شخصی شما است که هر طور خواستید، رفتار کنید؛ این مکان های مقدس متعلق به تمام مسلمانان جهان است؛ قاطبه مسلمانان به جز گروه اقلیت وهابیت، زیارت قبور را جایز و مستحب می‌دانند و مسلمانان می توانند طبق مذهب و فتاوای علمای خود عمل کنند.

    این مرجع تقلید، تشکیل هیات ناظر از سوی همه سازمان کنفرانس اسلامی برای اداره این مکان های مقدس را ضروری دانست و تاکید کرد: باید روزی برسد که از سوی سازمان کنفرانس اسلامی مجموعه‌ای تشکیل شود که بر حرمین شریفین نظارت داشته باشند تا عده ای اقلیت افکار و عقاید خود را به دیگران تحمیل نکنند؛ این وضع با هیچ منطقی سازگار نیست و آنها باید به این مسائل روشن توجه کنند.

    حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود نکاتی را درباره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد و با اشاره به تفاوت های دمکراسی غربی و اسلامی، بر لزوم حرکت در مسیر الهی و چارچوب شرع از سوی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد.

    نقل از رسا

  • تاریخ: چهار شنبه 14 فروردين 1392برچسب:,
  • حکومت بشار اسد طبق توافقاتی از روسیه و چین سلاح وارد می کند.


    مجتبی امانی رئیس دفتر حافظ منافع ایران در گفتگو با "ام بی سی مصر" اظهار داشت که سوریه متحد استراتژیک ایران است اما تهران با استفاده از سلاح از این کشور حمایت نمی کند.

    به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، وی افزود: حکومت بشار اسد طبق توافقاتی از روسیه و چین سلاح وارد می کند.

    مجتبی امانی تصریح کرد: نباید ایران را به خاطر رابطه با سوریه مقصر بدانید و در عوض باید برخی از کشورهای عریی را در این ماجرا گناهکار بدانید که به ارتش ازاد سوریه سلاح می دهند تا در مقابل حکومت بایستد.

    وی در ادامه در واکنش به برخی شایعات که ایران را متهم به خرابکاری در برخی کشورهای منطقه می کنند، گفت: ایران با ورود به لبنان به دنبال ایجاد اتحاد در این کشور و پایان دادن به جنگ داخلی بین شیعیان و سنی ها و مسیحیان بود. ایرانی ها به مانند عربستانی ها که با تانک وارد بحرین شدند به لبنان ورود نکردند.

    رئیس دفتر حافظ منافع ایران در ادامه از اظهارات نادر بکر معاون رئیس حزب سلفی "نور" انتقاد کرد. او گفته بود که « 40 درصد ایرانی ها زیر خطر فقر زندگی می کنند و و درامد سه خانواده ایرانی اندازه یک خانواده مصری است، انوقت می خواهند 11 میلیون توریست ایرانی به مصر ارسال کنند!» وی همچنین در ادامه به موفققیت های هسته ای و غیرهسته ای ایران و جایگاه دانشمندان کشورمان را به استهزا گرفته بود.

    امانی افزود: من به مراسم تولد جناب عایشه رفتم اما گروهی از سلفی ها به من حمله کردند و خواستار خروج من از مراسم شدند و این مسئله جناب عایشه را رنج می دهد و باعث رنجش خاطر او می شود.

    رئیس دفتر حافظ منافع ایران در واکنش به اظهاراتی مبنی بر ممنوعیت بازدید از اماکن مذهبی توسط ایرانیان در مصر گفت: این حق توریست های ایرانی است که به اماکن مذهبی در مصر بروند و این خنده دار است که ایران می خواهد با استفاده از مساجد شیعه را ترویج دهد.
     

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: سه شنبه 13 فروردين 1392برچسب:,
  • صفحه قبل 1 صفحه بعد


    sarnews

    محمدعلی صنیعی

    sarnews

    http://sarnews.loxblog.com

    سار نیوز

    پشت پرده پخش پیامکهای کذب در خصوص محاصره حرم حضرت رقیه(س)

    سار نیوز

    سار نیوز تلاش می کند تا با انعکاس اخبار و رویدادهای مهم قدم کوچکی در شفاف سازی و جریان آزاد اطلاعات بردارد سایت خبری و اطلاع رسانی

    سار نیوز