سار نیوز
.:: اَلّلهُمَ عَجِِّل لِوَلیِِّکَ الفَرَج ::.
 

رفسنجانی چگونه سیاست‌های اقتصادی تاچر را كپی كرد؟

آیت‌الله اكبر هاشمی رفسنجانی برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر خود را كاندید كرده‌اند. این در حالی‌است كه بسیاری از كارشناسان اقتصادی و استادان دانشگاه نقد‌های گسترده‌ای را به عملكرد 8 ساله ریاست جمهوری ایشان وارد می‌دانند. سیاست‌هایی كه هاشمی رفسنجانی در دوران ریاست‌جمهوری خود بر اقتصاد اعمال كرد موجب شد كه تورم به معضل حاد اقتصاد تبدیل شود و به فقر و اختلاف طبقاتی دامن زده شود. این سیاست‌ها كه برگرفته از مكتب سرمایه‌داری و به طور خاص از مكتب نئولیبرال‌ها گرته‌برداری شده بود موجب شد كه اقتصاد به سمت مصرف‌گرایی افراطی و فقیرتر شدن اقشار مختلف گرایش پیدا كند. برای بازخوانی عملكرد اقتصادی دوران ریاست‌‌جمهوری هاشمی رفسنجانی به سراغ مهدی تقوی كارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه رفته‌ایم.

 

آنطور كه بسیاری از كارشناسان و استادان دانشگاه می‌گویند بسیاری از معضلات اقتصادی فعلی ناشی از عملكرد اقتصادی دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی‌است. بنابراین این سوال پیش می‌آید كه هاشمی چه سیاستی را در اقتصاد پیش گرفت كه اكنون ما در این وضع قرار داریم؟

 

شاید اصلی‌ترین و مهم‌ترین دلیل انتقاد از عملكرد اقتصادی هاشمی رفسنجانی در پیش گرفتن سیاست‌های تعدیل اقتصادی در دوران ایشان باشیم. مردمی كه آن دوره را با پوست و استخوان خود حس كرده‌اند به خوبی نتایجی كه سیاست‌های تعدیل برای اقتصاد در پی داشت را می‌دانند. اگر دقت كنیم این روز

ها هم دقیقا با معضلات و مشكلات آن روزها روبه‌رو هستیم. از یك سو با تورم افسارگسیخته بالای 32 درصدی روبه‌روییم و از سوی دیگر شاهد سیل عظیم جمعیت بیكار جوان هستیم. در این دوره همچنین فاصله طبقاتی و فقر هم بیش از پیش رشد كرده‌است. چنین وضعیتی را ما در دوران آقای هاشمی هم دقیقا تجربه كرده بودیم. یعنی سیا

ست‌های نادرستی كه هاشمی در اقتصاد در پیش گرفت را احمدی‌نژاد به شكل و فرم دیگری اجرایی كرد و برای همین شاهد شرایط یك‌سانی هستیم.

سیاست‌های تعدیل آقای هاشمی به نرخ تورم دامن زد و در برهه‌ای این نرخ تا 50 درصد هم پیش رفت. تورم 50 درصدی در كشور ما آسیب‌های فراوانی را متوجه قشر متوسط و فقیر جامعه كرد. بی‌اعتمادی اقتصادی و بحرانی بودن فضای اقتصاد یكی از اصلی‌ترین شاخصه‌های دوران ریاست جمهوری آقای هاشمی بود.

در این میان نباید از نرخ روز افزون بیكاری، از بیكاران جوان گرفته تا جمعیت میان‌سال در دوره ایشان غافل شد. وقتی بیكاری افزایش پیدا كند مسلما ما با جمعیت فقیرتری روبه‌رو خواهیم بود. جمعیت فقیرتر هم بر افزایش خط فقر دامن می‌زند. پس سیاست تعدیل، نرخ تورم افسارگسیخته و بیكاری از اصلی‌ترین مشخصات دوران ریاست جمهوری ایشان است.

 

.: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • قالیباف 'کشور اسرائیل' را به رسمیت شناخت! + سند

    اخیرا در ستادهای انتخاباتی قالیباف، کتابی تحت عنوان "برنامه راهبردی سیاست خارجی" توزیع می شود.

    به گزارش خبرنگار شبکه ایران، در این کتاب که گویا به اهتمام محمد باقر قالیباف، 2 سال پیش نوشته و منتشر شده است،  به صورت ضمنی در قالب جدولی، موجودیت رژیم صهیونیستی را به عنوان یکی از "کشور"‌های خاورمیانه نام برده و به رسمیت شناخته است! این جدول در صفحه 49 کتاب مذکور منتشر شده است.

    جمع آوری سریع این کتاب به همراه پوزش صریح و علنی قالیباف از مردم مسلمان ایران، نشان خواهد داد که این اتفاق، نه یک تاکتیک انتخاباتی، بلکه صرفا یک گاف استراتژیک بوده است

    نقل از رویداد

  • تاریخ: یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • منظور آیت الله جنتی از بنز سوار کیست؟

    آیت الله جنتی  روز جمعه ( دیروز) در خطبه های نماز جمعه گفت: "رئیس جمهور باید ساده زیست باشد و ساده زیستی را هم باید از خودش شروع کند یعنی اینکه خانه، وسایل زندگی اش، و ماشینی که سوار می شود ساده باشد کسی که شعار ساده زیستی می دهد اما ماشین بنز سوار شود درد مردم را نمی فهمد و نمی فهمد که می گویند گرسنه ام یعنی چه دلش به حال طبقه محروم نمی سوزد. بنابراین

    رئیس جمهور باید مثل یک مادر باشد نه دایه برای مردم."

    به گزارش شبکه ایران به نظر می رسد آقای جنتی در سخنان خود بطور مشخص کاندیدای خاصی را مد نظر داشت، اما آن کاندیدا کیست؟

    با توجه به این سخنان و اینکه در میان مقامات مسئول کنونی که کاندیدای ریاست جمهوری هستند، هاشمی رفسنجانی با خودروی بنز رفت و آمد می کند به نظر می رسد کنایه های آیت الله جنتی بیش از همه متوجه هاشمی باشد.

    عکس خبر مربوط به خودروی حامل هاشمی رفسنجانی هنگام ثبت نام در ستاد انتخابات کشور است

  • تاریخ: شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • محسن رضایی: فرزند هاشمی به من گفت به سودتان است به نفع پدرم کنار بروید

    تاکنون چندبار از سوی برخی ائتلاف‌ها و همچنین از سوی یکی از نامزدهای انتخاباتی پیشنهاداتی برای کنار رفتن من صورت گرفته که قبول نکردم و تا آخر نیز نخواهم پذیرفت.

    محسن رضایی گفت: یکی از نامزدهای انتخاباتی که در آخرین لحظات ثبت‌نام کرده از طریق فرزندش به یکی از اعضای خانواده‌ام گفت که به سودتان است محسن رضایی به نفع پدر من کنار برود.
    به گزارش خبرگزاری فارس، محسن رضایی امروز در جمع گروهی از هوادارن خود در تهران در پاسخ به سوالی درباره کنار رفتن به نفع هاشمی رفسنجانی اظهارداشت: هر چند از نظر اخلاقی برایم سخت است که دست به افشاگری بزنم ولی به دلیل اینکه این نوع شایعات به صورت حساب شده مطرح می‌شود ناگزیر هستم مطالبی را بیان کنم.
    رضایی افزود: تاکنون چندبار از سوی برخی ائتلاف‌ها و همچنین از سوی یکی از نامزدهای انتخاباتی پیشنهاداتی برای کنار رفتن من صورت گرفته که قبول نکردم و تا آخر نیز نخواهم پذیرفت.
    وی خاطر نشان کرد: ۳  ماه پیش یکی از ائتلاف‌ها به من پیشنهاد داد که شما اگر کنار بروید در دولت آینده هر پست و مقامی که بخواهید به شما می‌دهیم و ۳ روز پیش نیز یکی از نامزدهای انتخاباتی که در آخرین لحظات ثبت‌نام کرده از طریق فرزندش به یکی از اعضای خانواده‌ام گفت که به سودتان است محسن رضایی به نفع پدر من کنار برود.
    دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود : متاسفم که وضعیت سیاسی کشور به سوی معامله‌گری و دنیا طلبی پیش رفته و عده‌ای از آن روحیات شهادت طلبی و خدمت بدون منت برای ملت ایران فاصله گرفته‌اند به فضل پروردگار متعال در دولت خودکاری خواهیم کرد که با این معامله گری‌ها و دنیا طلبی‌ها مبارزه جانانه صورت گیرد.
    وی تصریح کرد: ۲۴ سال است که صبر کردیم و دندان روی جگر گذاشتیم تا بلکه نحوه اداره کشور مطلوب تر شود و اهداف انقلاب و آرزوهای ملت ایران بر آورده گردد، اما متاسفانه منازعات بی حاصل سیاسی و سوء مدیریت ها و کارشکنی دشمنان ملت ایران اجازه نداده است که به تمامی اهداف انقلاب دست یابیم.
    رضایی در قسمت دیگری از سخنانش گفت : اگر قرار به کنار رفتن باشد باید دیگران به نفع ملت ایران و جهاد بزرگی که در پیش داریم کنار بروند و شما مطمئن باشید من تا آخرین لحظه در صحنه انتخابات هستم و به نفع شخص و جریانی کنار نخواهم رفت.
    وی با بیان اینکه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی به خود زحمت ندهند که مرا از این مبارزه و جهاد مقدس کنار بزنند افزود: من با خدا معامله کرده و به این معامله خیانت نمی‌کنم و ملت بزرگ ایران اطمینان داشته باشند که آزادگی خود را به هیچ گروه  و جریانی نخواهم فروخت.
    رضایی در پایان اظهار داشت: آرزوی من این است که با همه توانایی خود بتوانم مشکلات زندگی مردم و خطراتی که کشورم را تهدید می‌کند را با کمک رهبر بزرگوار انقلاب و ملت شریف ایران از سر راه بردارم.

    نقل از انعکاس

  • تاریخ: شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • تقدیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان از مدیر کمیته امداد شهرستان ساری


    طی نامه ای از خدمات قنبر بریمانی مدیر کمیته امداد شهرستان ساری و مسؤول کمیته همیاری تشکل های مردمی ستاد دهه فجر شهرستان ساری تقدیر شد.

    شایان ذکر است کمیته همیاری تشکل هادی مردمی در ستاد دهه فجر مجری هماهنگی مابین سازمانهای بهزستی , هلال احمر, کمیته امداد , آموزش و پرورش وسازمانهای مردم نهاد در امر برگزاری جشنها گرامیداشت دهه فجر می باشد.

  • تاریخ: پنج شنبه 27 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • بیمه تأمین اجتماعی 1690خانوارتوسط کمیته امداد ساری


    به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ساری در راستای هدایت اعتبارات حمایتی به اقشار آسیب پذیر و گسترش بیمه های اجتماعی 1690 مددجوی زن سرپرست خانوار و مجریان طرحهای خودکفائی از مزایای بیمه تأمین اجتماعی برخوردار شدند.
    قنبر بریمانی مدیر کمیته امداد شهرستان ساری در حاشیه تقدیر ازرابطین دانشگاهها و مراکز آموزش عالی با اعلام این خبر گفت : در گذشته کمکهای زیادی در قالب برنامه های حمایتی پرداخت می شد ولی امروزکمکهای حمایتی در قالب دیگری تعریف شده است. وی یکی از این تسهیلات و ویژگی را بیمه زنان سرپرست خانوار تحت پوشش ذکر کرد که برای زنان زیر 50 سال شهری قابل اجراست و افراد می توانند از تمامی مزایای بیمه تأمین اجتماعی ازجمله دفترچه درمانی و بازنشستگی بهره مند گردند. مدیر کمیته امداد ساری عرصه دیگر این تسهیلات را مربوط به مجریان طرحهای اشتغال عنوان کرد و افزود در این راستا 1168نفر از مجریان طرحهای اشتغال که از این نهاد تسهیلات گرفته اند از مزایای این بیمه برخوردار شدند. وی میزان اعتبار هزینه شده در سال 91 برای این منظور را بالغ بر13 میلیارد تومان ذکر کرد.

  • تاریخ: پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:بیمه تأمین اجتماعی 1690خانوارتوسط کمیته امداد ساری ,
  • نامه طلاب به مصباح:دعای امام عصر (عج) برای احمدی نژاد چه شد؟

    جمعی از طلاب حوزه ی علمیه قم، در نامه سرگشاده ای خطاب به آیت الله مصباح یزدی، از عملکرد و دخالت های سیاسی نادرست ایشان در حمایت از احمدی نژاد و گروه پایداری انتقاد کرده اند.
    متن این نامه به شرح زیر است:

    محضر مبارک حضرت آیت الله مصباح یزدی دام عزه
    با سلام و تحیّت
     آنچه ذیلاٌ تقدیم می شود،ارادت و تقاضای جمعی از طلاب حوزه و از علاقمندان حضرتعالی است که امیدواریم فارغ از شرایط سیاسی جامعه مورد توجه قرار گیرد.
     حضرت آیت الله مصباح؛ استحضار دارید، انقلاب اسلامی شرایط خطیری را فراروی خود دارد. رسالت تاریخی حوزه های علمیه در قبال همه مسائل داخلی و خارجی و دفاع از کیان دین از یک سو و شرایطی که منتخب و محبوب کمر بسته و مورد عنایت شما برای کشور و نظام اسلامی به وجود آورده است از سوی دیگر ما را واداشت تا نکاتی را به محضر حضرتتان تقدیم کنیم.
     1- ما شما را از سرمایه های حوزه می دانیم بنابراین پیشنهاد خاضعانه ما آن است که حضرت استاد نقش معنوی و پدری را در جامعه ایفا نمائید و خود را از جناح بندی های سیاسی و عضویت درجبهه نوظهور پایداری و تنزل در حد آدم های احساسی و افراطی قرار ندهید.
     تقاضای ما این است که اگر احساس تکلیف می فرمائید، مقدسات را به میدان نیاورید. در دوره قبلی شما فرمودید: «دیشب یکی از دوستان ... در حال أحیاء پیش از نیمۀ شب به خواب می رود. در خواب به او ندا می شود که بلند شو برای احمدی نژاد دعا کن ، وجود مقدس ولی عصر (عج) دارند برای احمدی نژاد دعا می کنند. (گفتمان مصباح، رضا صنعتی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص883)
     در جای دیگر فرمودید: «خدای متعال را شاکریم که زمینۀ انتخاب چنین شخصیتی ... مشحون به کرامات و معجزات بود ... عنایات حضرت ولی عصر(عج) یار ملت ایران بود که به چنین موفقیتی دست یافت و تلقی ما این است که این نفخۀ الهی که در این زمان در جامعۀ ما دمیده شده و آثارش در علاقۀ بیشتر مردم به دین و اندیشه های اسلامی ظهور یافته ، مرتبه ای از مراتب چیزی است که در زمان پیامبر اسلام(ص) تحقق پیدا کرد و ان شاءالله مرتبۀ کاملش در زمان ظهور حضرت ولی عصر (عج) تحقق خواهد یافت ». (همان، ص881)
     

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • تجلیل از عالم ربانی و عارف وارسته علامه حسن زاده آملی

    رئیس قوه قضائیه در سومین همایش طبیب روحانی گفت: علامه حسن زاده آملی از مفاخر روزگار و از چهره های برجسته ای است که حوزه های علمیه سالیان سال است از محضرشان فیض می برند.

    به گزارش واحد مرکزی خبر؛ رئیس قوه قضائیه در سومین همایش طبیب روحانی ویژه نکوداشت آیت الله علامه حسن زاده آملی بابیان این که ایشان فیلسوف، حکیم و عارفی گرانقدر است افزود: مجموعه آثار استاد همچون دُرّ گرانبهاست و انسان را به حیرت وا می دارد.
    وی با بیان اینکه چه سرّی در میان این عالمان نهفته است که نحوه آثارشان با آثار دیگر عالمان دنیا فرق می کند گفت: توحید و یاد کردن حق در مکتوبات و تالیفاتشان موج می زند.
    رئیس قوه قضائیه به برخی از معارف قرآنی اشاره کرد و افزود: عقلی که قرآن کریم تعریف می کند در خلقت آسمان ها و زمین تفکر می کند و عقل ابزاری دنیای مدرن، دنبال این گونه مسائل نیست.
    علامه حسن زاده آملی در بحث معرفت نفس آثار متعددی دارد.
    دبیر اجرایی همایش طبیب روحانی نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از عملکرد این همایش گفت: آیت الله حسن زاده آملی از ذخایر حوزه علمیه است و در علوم مختلفی از جمله تفسیر، فقه، علم کلام ، نجوم، ‌ریاضی، منطق، فلسفه، عرفان و اخلاق تبحر دارد.
    آقای موسوی افزود: علامه حسن زاده آملی در آستانه 85 سالگی ده ها تألیف دارد و بیش از هر چیز با کتاب مأنوس است.
    پیش از این نیز در همایش های طبیب روحانی، از حضرات آیات بهجت و کشمیری قدردانی شده بود.

  • تاریخ: پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • رد صلاحیت احتمالی باقری لنکرانی و مشائی و تأئید هاشمی

    خبرنگار سیاسی انتخاب از برخی منابع مطلع کسب اطلاع کرد که در جریان بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری ، صلاحیت نامزد مورد نظر دولت یعنی اسفندیار رحیم مشایی و برخی دیگر از نامزدها در شورای نگهبان رد شده است.

    براساس این گزارش کامران باقری لنکرانی، نامزد مورد حمایت آیت الله مصباح و جبهه پایداری نیز در زمره ردصلاحیت شدگان قرار دارد که تلاش های اعضای اصلی این جبهه برای تایید صلاحیت وی بصورت جدی در جریان است.
    خبرنگار انتخاب همچنین به نقل از منابع مطلع در ادامه گزارش به رد صلاحیت افرادی چون زاکانی ، کواکبیان، داوود احمدی نژاد و محمد باقر خرازی اشاره می کند. در همین حال آیت الله مومن از اعضای شورای نگهبان، چهارشنبه شب در همایش ائمه جماعات در قم در خصوص تعداد افراد تایید صلاحیت شده توسط این شورا گفت: شورای نگهبان ممکن است بیش از 10 نفر را تایید صلاحیت کند و در این میان مردم تصمیم‌گیرنده نهایی هستند.

    در خبر دیگری شورای نگهبان اعلام کرده که اسامی تایید صلاحیت شدگان تا سه شنبه آینده به وزارت کشور اعلام می شود.
    شنیده شده  افزایش مهلت 5 روزه این شورا برای بررسی بیشتر مدارک افراد رد صلاحیت شده می باشد، که یکی از این افراد باقری لنکرانی است.
    گفته می شود جریان نزدیک به دولت و جبهه پایداری در صددند از این مهلت درجهت لابی برای کسب تایید صلاحیت نامزد مورد حمایت خود بهره بگیرند.

  • تاریخ: پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • عکسی از یک دیوانه که قانون کشور را به سخره گرفت و برای ریاست جمهوری ثبت نام کرد

    متأسفانه سادگی قانون کشور ما در اینجاها باعث آبروریزی است همانطور که مشاهده می کنید این آدم برای کاندیداتوری ریاست جمهوری ثبت نام کرده است 

    عکسهای بیشتر در ادامه مطلب
     

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • مشایی: دو سال سخت برما گذشت/ماجرای دیدار با مرتاض 400 ساله

    اسفندیار رحیم مشایی در میان جمعی از دانشجویان و فعالان اجتماعی با اشاره به انواع هجمه ها علیه یاران دولت گفت: مثلا چند وقت پیش، یکی از نمایندگان مجلس، که علی الظاهر تحصیل کرده هم هست، به یکی از نزدیکان بنده گفته بود آیا اینکه برخی سایت ها نوشته اند مشایی برای ملاقات با مرتاض 400 ساله به هند رفت و آمد دارد، صحیح است یا نه؟ بنده وقتی این نقل قول را شنیدم بسیار به فکر فرو رفته و تاسف خوردم که چگونه ممکن است فردی در چنین جایگاه سیاسی و منزلت علمی، چنین شایعات خنده داری را باور کند. به او پیغام دادم که اگر چنین فردی وجود خارجی داشته باشد، مسلما اکنون تمام جهان از وجودش خبردار می شدند. چرا که فردی با 400 سال سن، بدیع ترین فرصت گردشگری برای هند خواهد بود و هند از درآمد حاصل از فروش بلیط برای دیدن این فرد باید سالانه میلیاردها دلار درآمد می داشت.

    به گزارش شکبه ایران، وی گفت: به تدبیردکتر احمدی نژاد، بهترین راه مقابله با این هجمه ها را در سکوت دیدیم. چرا که در فضای سنگین رسانه ای علیه دولت، ما با امکانات رسانه ای محدودی که در اختیارمان بود امکان تنویر افکار را نداشتیم.

    وی ادامه داد: این دو سال بسیار ما سخت گذشت، اما چاره ای جز سکوت نداشتیم. چرا که در جولان باطل، حق شناخته نخواهد شد. اما یقین داشتیم که سلطه باطل بر حق همیشگی نخواهد بود و اگر هم در دوره ای، باطل، لباس حق بپوشد، به یاری خداوند، رسوا خواهد شد. در این دوران همواره یاد سکوت طولانی مولایمان علی علی السلام، مرهم زخم دلهایمان بود و با خود می گفتیم که وقتی مولایمان برای "حق" 25 سال سکوت کردند، ما نیز باید به تاسی از او این رنجها و ناملایمات را تحمل کنیم

  • تاریخ: چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • قالیباف: بی تعارف بگویم دولت اصلاحات زائیده دولت هاشمی بود

    محمدباقر قالیباف، نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز  با نزدیک یکصد نفر از مدیران رسانه‌های استانی و منطقه‌ای دیدار و گفت و گو کرد.

    عضو ائتلاف پیشرفت در این دیدار پس از استماع سخنان مدیران مسئول نشریات استانی به سوالات حاضران در جلسه درباره وضعیت انتخابات پاسخ گفت. وی در پاسخ به سوالی درباره ثبت‌نام‌های دقیقه 90 و شایعاتی که در این رابطه منتشر شده گفت: آیا واقعا اتفاقاتی که به تعبیر دوستان در دقیقه 90 در کشور اتفاق افتاده است،اتفاق خاص و مهمی است؟ آیا این اتفاق آینده روشن تری را برای ما ترسیم می کند؟ آیا این اتفاق می تواند یک اتفاق میمون و مبارک باشد؟ نقاط قوت و ضعف حوادث 2 ساعت آخر انتخابات از چه جنسی است؟ آیا این موضوع غافلگیر کننده و غیرقابل پیش بینی بود یا خیر؟ آیا این اتفاقات برنامه ریزی شده بود یا می توان آن را حادثه نامید؟ این مسایل مهم است و  دوستانی که اهل قلم ، مطالعه و تحلیل هستند باید این موضوعات را تحلیل کرده و به جامعه منتقل کنند.

    قالیباف ادامه داد: اگر همه ما منصفانه نگاه کنیم و کلام مقام معظم رهبری را مستند قرار دهیم، بارها و بارها موضوع رسیدگی به وضع اقتصادی و فرهنگی کشور را از ایشان شنیده ایم، اما متاسفانه  در این دو موضوع، کارنامه قابل قبول و قابل دفاعی از مدیران کشور  نداریم.  در این شرایط جای سوال است که چه کسانی این کارنامه غیرقابل قبول و غیرقابل دفاع را امروز برای ما به ارمغان آورده اند که ما با آن دست و پنجه نرم می کنیم؟

    وی تصریح کرد: سوال از آقای رفسنجانی این است که شما 16 سال با قدرت و هماهنگی کامل و بدون اینکه در سر راه شما تنشی وجود داشته باشد و یا کسی قدرت مقابله و حتی انتقاد از شما را داشته باشد درقدرت بودید. 8 سال در راس قوه مجریه و 8 سال هم رئیس مجلس بودید. از دید من همه دولت در دست ایشان بود- چرا که جنگ دست ایشان بود و امام (ره) از ایشان حمایت می کردند- دولت آن زمان هم پارلمانی و نخست وزیری بود و مجلس وزرا و کابینه را تعیین می کرد و در راس مجلس نیز آقای هاشمی حضور داشت. 8 سال بعد هم ایشان رئیس جمهور بوده است و مقام معظم رهبری تمام قد از ایشان حمایت می کردند به گونه ای که حمایت های معظم له از آقای هاشمی در آن زمان تاریخی است.  برگردید و نشریات آن زمان را مشاهده کنید تا مشخص شود سخنانی که مقام معظم رهبری برای آقای هاشمی بیان کرده اند، حتما برای آقای احمدی نژاد نگفته اند. آن جمله ای که آقا فرمودند هیچ کس برای من مثل هاشمی نمی شود را به یاد داریم. اما با همه این حمایت ها و هماهنگی ها خروجی اجتماعی و فرهنگی که دوران اقای هاشمی داشت چه بوده است؟

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: سه شنبه 24 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • روایت نقش آل هاشمی در فتنه88 در کتاب " تکیه گاه"

    این کتاب در 11 فصل و 10 ضمیمه به تفصیل و به صورت مستند نقش آقای هاشمی رفسنجانی و خانواده اش در فتنه 88 را مورد کنکاش قرار داده است. انتخابات نهم ریاست جمهوری، رابطه هاشمی رفسنجانی و دولت نهم، طرح دولت وحدت ملی، طرح تقلب و کمیته صیانت از آرا، حمایت هاشمی از موسوی، نقش خانواده هاشمی رفسنجانی در انتخابات دهم ریاست جمهوری و فتنه 88، مناظره احمدی نژاد- موسوی، نامه سرگشاده هاشمی به رهبر معظم انقلاب، هفته پس از انتخابات، فتنه 88 و جمع بندی؛ فصول اصلی این کتاب را تشکیل می‌دهد.

    در ضمیمه این کتاب هم یک مقاله مفصل در مورد مبارزات هاشمی رفسنجانی پیش از پیروزی انقلاب، سخنان هاشمی رفسنجانی در نمازجمعه 26 تیر1388 و چند مقاله و سند درباره نقش خانواده هاشمی رفسنجانی در فتنه 88 آمده است.
    این کتاب را محمدحسن روزی طلب تهیه و تنظیم کرده و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی آن را منتشر کرده است.
    آنچه در ادامه می خوانید مقدمه کتاب تکیه گاه است:
    اکبر هاشمی رفسنجانی که در روز 14 بهمن 1357 در کنار امام خمینی(ره) و مهدی بازرگان نشست و حکم نخست‌وزیری موقت دولت انقلاب را قرائت کرد تا امروز که در یک فرآیند وزین و دموکراتیک از ریاست‌ مجلس خبرگان رهبری برکنار شد، همیشه فردی تأثیرگذار و مهم در تمام عرصه‌های سیاسی بوده است.
    اگرچه از سال 1383 و با ورود هاشمی هفتاد و چند ساله به عرصه انتخابات نهم ریاست‌جمهور و شکست شگفت‌انگیز او از شهردارد کم نام و نشان تهران، هاشمی را به عرصه‌هایی کشاند که امروز شاهد بدترین و پرفشارترین وضعیت برای هاشمی رفسنجانی و حلقه اولش یعنی فرزندانش هستیم.

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:روایت نقش آل هاشمی در فتنه88 در کتاب " تکیه گاه",
  • برنامه دولت یازدهم جبهه پایداری رونمایی شد

    مسئول تدوين برنامه دولت يازدهم در جبهه پایداری ضمن تشريح برنامه جبهه پايداري در اين زمينه تاكيد كرد: تمركز اصلي ما بر روي حوزه اقتصاد است و ما توزيع نامناسب نقدينگي را عامل اصلي تورم مي دانيم.
    به گزارش پايگاه اطلاع رساني جبهه پايداري انقلاب اسلامي، پرويز داوودي مسئول تدوين برنامه دولت يازدهم براي جبهه پايداري صبح امروز يكشنبه در مراسم رونمايي از برنامه اين جبهه اظهار داشت: ما در اين برنامه سعي كرديم ابعاد فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي، علمي، اداري، سياست داخلي و خارجي را در نظر بگيريم.
    داوودي ادامه داد: در ابعاد فرهنگي ما اسناد بالادستي و نهادهاي فرهنگي مرتبطي داريم كه دولت بايد با آنها هماهنگ باشد. از اين رو با توجه به فرهنگ غني اسلامي دست ما از نظر فرهنگي كاملا پر است.
    مسئول تدوين برنامه دولت يازدهم با اشاره به تاكيد جبهه پايداري بر روي هنر آن را ابزار موثري دانست و خاطرنشان كرد: مديريت كلان فرهنگي، انسجام و بخش رسانه از نكات كليدي برنامه عملياتي اين دولت است.
    وي هدف برنامه فرهنگي اين جبهه را همگاني كردن فرهنگ قرآن و زمينه سازي براي فرهنگ عفاف و حجاب و سبك زندگي اسلامي برشمرد و تصريح كرد: يكي از مباحث مهم در اين برنامه كه بر روي آن كار تحقيقاتي صورت گرفته است.
    زارعي با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري در مورد بحث جمعيت يادآور شد: بايد براي بحث جمعيت شكل دهي و توزيع مناسبي صورت گيرد و سياست هاي ازدواج تسهيلي و تشويقي باشد.
    مسئول تدوين برنامه دولت يازدهم بحث خانواده، اشتغال در خانواده، شكستن فقر بين نسلي و پاسداري از عفاف و عفت را يكي ديگر از بخش هاي برنامه اين جبهه دانست و متذكر شد: در بحث تامين اجتماعي سلامت روحي و جسمي بسيار حائز اهميت است و سياست هاي كلي سلامت در مجمع تشخيص در حال بررسي است كه به محضر رهبري نيز مي رسد.
     

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • پیشتازی قالیباف در بین اصوالگرایان

    از مدت‌ها پیشتر بسیاری پیش‌بینی کرده بودند که یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تعدد کاندیداها مواجه خواهد بود؛ کاندیداهایی که هر کدام به زعم خود حضور در صحنه انتخابات را وظیفه خود می‌دانند؛ اما حالا امروز آن پیش بینی به تحقق پیوست و روز گذشته با اعلام پایان وقت ثبت‌نام کاندیداها در وزارت کشور تعداد و گرایش‌ها نامزدها م

    شخص شد. در این میان اما آنچه بیش از پیش باعث ایجاد نگرانی است، تعدد کاندیداها در اردوگاه اصولگرایان است که به اعتقاد برخی از کارشناسان سیاسی و نمایندگان مجلس اجماع اصولگرایان بر یک کاندیدای واحد که داری مقبولیت و کارآمدی بیشتری است، جزو ضروریات این دوره از انتخابات است.

    یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت، با اشاره به پیشتاز بودم محمدباقر قالیباف در نظرسنجی‌ها بر این باور است که؛ جبهه اصولگرایان باید بر یک کاندیدایی که از مقبولیت و کارآمدی بیشتری در میان سایر کاندیداها داراست، اجماع کنند.
    عوض حیدرپور شهرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار شفاف، اظهار کرد: با ورود آقای هاشمی و البته لشکرکشی دولت با بیش از 10 کاندیدا در انتخابات، ممکن است جبهه اصولگرایان آسیب ببیند.
    نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم وحدت اصولگرایان بر یک کاندیدای واحد، افزود: با توجه به شرایط کنونی و تعدد کاندیداهای انتخابات، ضروری است که اصولگرایان به طور متفق بر یک کاندیدای مقبول، مشروع و کارآمد اجماع و ائتلاف کنند.
     

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • آخرین لحظه های ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری در ساختمان فاطمی

    در روز اول  75 نفر ، روز دوم 69 نفر ، روز سوم 99 نفر و روز چهارم 123 نفر و در مجموع تاکنون 366 داوطلب برای نامزدی ریاست جمهوری یازدهم ثبت نام کرده اند .
     
    بنابرگفته وزیر کشور مهلت ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری طبق قانون یه هیچ وجه تمدید نمی شود بنابراین افراد واجد شرایط شخصا یا از طریق معرفی نماینده تام الاختیار خود می توانند برای اعلام داوطلبی و تکمیل فرم پرسشنامه با همراه داشتن اصل شناسنامه و چهار برگ تصویر تمامی صفحات آن و 12 قطعه عکس 4*6 جدید که در سال جاری گرفته باشند، تا ساعت 18 امروز به ستاد انتخابات کشور مراجعه کنند.

    8:00 چهارمین روز ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری آغاز شد.

    8:28 داوود احمدي نژاد اولين كانديدايي بود كه براي ثبت نام در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري به وزرات كشور آمد و در جمع خبرنگاران گفت: به طور مستقل وارد انتخابات شده ام.

     

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: شنبه 21 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • جوانفکر: دولت من ادامه دولت احمدی نژاد خواهد بود

    علی‌اکبر جوانفکر پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، گفت: اگر ردصلاحیت شوم، از اعضای محترم شورای نگهبان درخواست می‌کنم که دلایل خود را به افکار عمومی اعلام کنند و در این صورت بنده هیچ اعتراضی نخواهم داشت.

    خبرنگاری به جوانفکر که با همسرش برای ثبت‌نام به ستاد انتخابات کشور آمده بود، گفت این حرکت شما یعنی آمدن با همسرتان مثل حضور آقای موسوی و خانم زهرا رهنورد است که جوانفکر بلافاصله با بیان این‌که خدا نکند،تصریح کرد: خانواده من موافق حضورم در این عرصه نبودند، ولی من بالاخره مجابشان کردم و به آنها گفتم این فرصت، فرصتی است که من دینم را که به مردم دارم ادا کنم پس از آن بالاخره موافقت کردند حال در ذهن شما خبرنگاران آن موضوع تداعی نشود.

    جوانفکر در ادامه با تاکید بر این‌که من مستقل آمدم و دولت من ادامه دولت احمدی‌نژاد خواهد بود، گفت: دیدگاه فکری من با دیدگاه خود آقای احمدی‌نژاد انطباق دارد.

    جوانفکر در جواب سوالی مبنی بر اینکه آیا شما به نمایندگی از دولت آمده‌اید یا مستقل هستید وبرای حضورتان با چه کسی مشورت کرده‌اید گفت: من مستقل آمده ام یعنی خودم آمده‌ام البته دیدگاه فکری با دولت احمدی‌نژاد و خود احمدی‌نژاد اتفاق دارد و اگر موفق شدم ادامه دولت احمدی‌نژاد خواهم داد

    نقل از شفاف

    مطالب مرتبط

  • تاریخ: شنبه 21 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • لنکرانی: تلاش می‌کنم گفتمان انقلاب تنها یک کاندیدا داشته باشد

    گران کردن حامل های انرژی کار درستی نیست

    باقری‌لنکرانی بعد از سخنرانی خود در جمع مردم خرم‌آباد در پاسخ به ‌سؤالات مردمی در خصوص یارانه‌ها گفت: یارانه‌ها باید ادامه پیدا کند اما اینکه گفته می‌شود حامل‌های انرژی را گران کنیم و بنزین را به بالای ۲ هزار تومان افزایش دهیم این کار درستی نیست.
    وی افزود: در حال حاضر به صلاح کشور نیست که حامل‌های انرژی را افزایش دهیم زیرا واحدهای تولیدی ما رکود کرده است و نمی‌تواند از این بیشتر در خصوص قیمت‌ حامل‌های انرژی دوام بیاورد.
    لنکرانی تصریح کرد:‌ اگر مراحل بعدی یارانه‌ها باید انجام بگیرد حتماً باید با شیب ملایم‌تری باشد.
    وی در ادامه به پاسخ سؤالی مبنی براینکه اگر شما رئیس جمهور بشوید در خصوص معیشت مردم چه کارهایی انجام می‌دهید، گفت: اگر رئیس جمهور بشوم در چند هفته اول توجه به معیشت پنج دهک پایین کشور انجام می‌گیرد.
    لنکرانی گفت: در چند هفته نخست برنامه داریم که صنایع تولید غذایی را فعال و آنها را به صورت هدفمند راه‌اندازی کنیم.
    وی افزود: هر کشوری اگر امنیت غذایی نداشته باشد آسیب‌پذیر است اما باید گفت که مسائل اقتصادی با این اقدام حل نمی‌شود بلکه باید یک برنامه ریشه‌ایی در این زمینه داشته باشیم.
    این نامزد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: برای حل مشکل اقتصادی مردم سه برنامه در نظر گرفته شده است که یکی از آن برنامه‌ها تحول در نظام بانکی است.
    وی دومین برنامه خود را از بین بردن زمینه‌های فساد عنوان کرد و گفت: بخشی از فسادی که دامنگیر اقتصاد کشور شده است را می‌توان از بین برد.
    باقری لنکرانی سومین برنامه خود را حفظ ارزش پول ملی و بالا بردن آن عنوان کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین علل تورم و کاهش پول ملی این است که در نقدینگی ملی برنامه نداشته باشیم.
    وی افزود: صحنه انتخابات اصل انتخاب فرد اصلح است.
    این نامزد انتخاباتی در جواب سؤالی مبنی براینکه ‌اگر اصلاح‌طلبان به ائتلاف برسند اصولگرایان چه برنامه‌ای دارند، گفت: این توجیه ممکن بود سال ۷۶ درست باشد اما امروز من می‌گویم این درست نیست زیرا در سال ۹۲ اصلاح‌طلبان با یک بحران جدی روبه‌رو هستند.
    لنکرانی خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان حضورشان عمدتاً به خاطر این است که بدنه خود را حفظ کنند.
    وی با اشاره به اینکه رقابت در انتخابات ۹۲ بین جریان‌های اصولگرایی است، گفت: جبهه پایداری در این جریان‌ها یک کاندیدا دارد و تلاش من این است که تنها یک نماینده برای گفتمان داشته باشیم.
    لنکرانی تصریح کرد:‌ کابینه یازدهم باید مؤمنانه چیده شود، نباید شرکت سهامی باشد زیرا اگر این طور باشد دچار مشکل می‌شود.
    این نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: در کابینه خود از نیروهای کارآمد به ویژه نیروهای استانی استفاده می‌کنم.
    وی در خصوص جریان انحرافی گفت: ما باید در حال حاضر بیش از همه چیز به دنبال یک فضای آرام انتخاباتی باشیم زیرا مردم خودشان بصیرت دارند و تشخیص می‌دهند مسائل روز نظام را و می‌دانند که به چه کسانی رأی داد.
    لنکرانی یادآور شد:‌ نباید از ابزاری که در اختیار است سوءاستفاده شود زیرا این باعث زدگی بین مردم می‌شود.
    وی گفت: ما نباید در اموری که تخصص نداریم اظهار نظر کنیم.
    لنکرانی افزود: این پرچمداری مرهون امام، شهدا، مؤمنین و حزب‌اللهی بوده است و باید به دست کسی سپرده شود که قدر آن را بداند زیرا این پرچم همان گفتمان است.
    وی در خصوص استان لرستان گفت: استان لرستان با یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت با استعدادهای خدادادی متأسفانه امروز دارای رتبه بیکاری یکی دو استان اول کشور است که این شایسته این استان نیست.
    وی افزود: استان لرستان ۱۲ درصد آب‌های جاری کشور را در دل خود جای داده است که باید در این زمینه برنامه‌ریزی مدونی صورت گیرد.
    نقل از رجانیوز

  • تاریخ: جمعه 20 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • واکنش باقری به تلاش حسن روحانی برای انتساب ناکامی‌هایش به مقامات عالی نظام

    روحانی در 7 قسمت از کتابش اعتراف کرد که بر خلاف نظر رهبر انقلاب عمل کرده است/ امیدواریم اشتون پاسخ وعده داده شده را در استانبول همراه داشته باشد
    معاون امور بین‌الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به جلسه آینده سعید جلیلی و اشتون گفت: انتظار ما این است که پاسخ وعده داده شده اشتون در این جلسه داده شود.
    دکتر علی باقری معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی، در حاشیه دوازدهمین همایش سراسری دبیران هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی کشور که در هتل جم مشهد مقدس در حال برگزاری است در پاسخ به سؤالی در ارتباط با اظهارات حسن روحانی مبنی بر اینکه اقدامات این شورا در آن زمان با تصویب و تایید رهبر انقلاب بوده است اظهار کرد: کسانی که امروز این مسائل را مطرح می‌کنند و اقدامات و ناکامی‌های خود را توجیه و به مقام‌های عالی نظام منتسب می‌کنند بنده به آنها توصیه می‌کنم که کتاب امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای را مطالعه کنند.
    باقری افزود: این کتاب توسط کسی نوشته شده که در آن دوره مسئول مذاکرات بوده است؛ در صفحات 176، 177 ، 186، 294، 308، 798 و 801 این کتاب نویسنده مطالبی را آورده و به صراحت می‌گوید که خلاف نظرات مقام‌های عالی نظام عمل شده است.
    وی خاطر نشان کرد: توصیه بنده به مدافعان روند آن دوره این است که این کتاب را مطالعه کنند.
    معاون سیاست خارجی و امور بین‌الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس در ارتباط با روند مذاکرات هسته‌ای با 1+5 اذعان داشت: طبق چیزی که در آلماتی 2 بحث شد اشتون گفته که با مقام‌های 6 کشور صحبت می‌کند و سپس به سعید جلیلی پاسخ می‌دهد در همین راستا 25 اردیبهشت‌ماه سال جاری یعنی چهارشنبه هفته آینده جلسه‌ای در محل کنسول‌گری ایران در استانبول میان سعید جلیلی و اشتون برگزار می‌شود که انتظار ما این است که پاسخ وعده داده شده اشتون در این جلسه داده شود.
    باقری در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید روند مذاکرات در راستای تأمین منافع ملی و ارتقاء امنیت ملی باشد تأکید کرد: در دوره گذشته در این راستا حرکت نکردیم و البته می‌توانیم به کتاب امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای مراجعه کرده و این را ببینیم.
    وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر روند فعلی ما روند رو به جلو است متذکر شد: در آن زمان روند فنی تعطیل و مسدود شده بود در حالی که امروز روند ما این گونه نیست، در دوران گذشته در عرصه علمی هم آن روند تأثیرگذار و خساراتی را وارد کرد بدین معنا که چون در عرصه فنی در صحنه عمل چیزی نداشتیم دانشگاهیان هم می‌گفتند چرا باید در عرصه علمی وقت بگذاریم.
    این در حالی است که ما 20 درصد و صفحه سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران را زمانی تولید کردیم که پیش از آن تجربه ساخت نداشتیم که این یکی از افتخارات ما است.
    وی با بیان اینکه در گذشته روند علم و دانش را متوقف کرده بودیم و باید مسئولان سابق نسبت به این روند پاسخ دهند گفت: در عرصه سیاسی نیز روند خوبی را نداشتیم امروز روند ما در عرصه حقوقی، فنی و سیاسی رو به جلو است در حالی که در گذشته معکوس بود ؛ از طرفی در آن زمان ما واژه تعلیق را به رسمیت شناختیم در حالی که افتخار ما این بود که ما را به شورای امنیت نبرند حال جای این سؤال باقی است با اینکه تعلیق داوطلبانه بود چرا پس از لغو تعلیق ما را به شورای امنیت بردند.

    برای دانلود " نقد کتاب امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای" اینجا را کلیک کنید. این کتاب بیان کننده خاطرات حسن روحانی در طی 678 روز مذاکرات هسته ای در زمان مسؤولیت وی است که گویای چالش ها و مشکلات بوجود آمده است.

    نقل از رجانیوز

  • تاریخ: جمعه 20 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • سید جمال رکابی جانباز دفاع مقدس در بیمارستان بستر شد

    سید جمال رکابی دولت آبادی بعلت فشار بیماری تنفسی ناشی از جنگ تحمیلی در بیمارستان بستری شد.
    وی متولد 1350 و اهل روستای دولت آباد ساری است و در نوجوانی برای نبرد با دشمن بصورت بسیجی وارد جبهه های جنگ شد و در لشکر 25 کربلا بعنوان بیسیم چی حضور داشت.

    خانواده رکابی پنج  شهید بنامهای سیدخلیل, سید رضا , سید باقر, سید جعفر , سید موسی ,  و چهار جانباز بنامهای سید تقی , سید علی اکبر و سید عابدین و سید جمال تقدیم اسلام کردند.

    شایان ذکر است جانباز سید جمال رکابی مسؤول امور اکرام ایتام کمیته امداد منطقه دو ساری می باشد

  • تاریخ: سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • رمز گشایی از آخرین تاکتیک انتخاباتی هاشمی

    پرواضح است که مساله در ابهام گذاشتن آمدن یا نیامدن هاشمی و اساسا حضور او در انتخابات ریاست‌جمهوری و احاله غیرمنطقی این موضوع به موافقت رهبر انقلاب اسلامی و به‌کاربردن واژه‌هایی مانند «حالت نزاع و اختلاف بین من و رهبری» و… تنها یک تاکتیک و تست فضای انتخاباتی است که از سوی هاشمی و همفکرانش در حال پیاده‌سازی است.

    هاشمی رفسنجانی در آخرین موضع انتخاباتی خود در دیدار با دانشجویان دانشگاه‌های تهران و در ادامه سیاست ابهام‌آلود «نگفتم نمی‌آیم» سناریوی جدیدی را فراروی اذهان عمومی و تحلیلگران سیاسی قرار داده است. وی با بیان اینکه «اگر بخواهد شرایطی به‌وجود بیاید که بین من و رهبری حالت نزاع و اختلاف به‌وجود بیاید همه ما ضرر خواهیم کرد» گفته است: «برای آمدن به صحنه انتخابات ریاست جمهوری در حال ارزیابی شرایط هستم. من بدون موافقت ایشان وارد عرصه نخواهم شد چون اگر ایشان موافق نباشند نتیجه‌ای که به بار می‌آید معکوس خواهد بود».

    پرواضح است که مساله در ابهام گذاشتن آمدن یا نیامدن هاشمی و اساسا حضور او در انتخابات ریاست‌جمهوری (چه در نقش بازیگردان یا بازیگر سیاسی) و احاله غیرمنطقی این موضوع به موافقت رهبر انقلاب اسلامی و به‌کاربردن واژه‌هایی مانند «حالت نزاع و اختلاف بین من و رهبری» و… تنها یک تاکتیک و تست فضای انتخاباتی است که از سوی هاشمی و همفکرانش در حال پیاده‌سازی است و نشان‌دهنده میزان ترس و تردید هاشمی از پایگاه اجتماعی، میزان رای و شکست دوباره در انتخابات ریاست‌جمهوری و حذف همیشگی از صحنه سیاست است. با این حال ادبیات اخیر هاشمی چند احتمال را متبادر ذهن تحلیلگران سیاسی می‌کند

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • کامران باقری‌لنکرانی برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد+زندگی‌نامه

    خبرگزاری فارس: لنکرانی ثبت‌نام کرد+زندگی‌نامه

    کامران باقری لنکرانی کاندیدای انتخابات ریاست‌‌جمهوری یازدهم، صبح امروز سه‌شنبه همزمان با روز اول ثبت‌نام‌ها در وزارت کشور حاضر شد.

    آیت‌الله رجبی قائم مقام موسسه امام خمینی،‌ پرویز داوودی معاون اول دولت نهم، حجت‌الاسلام علی مصباح یزدی، حجت‌الاسلام نبویان،‌ علی اصغر زارعی، محمد سلیمانی و روح‌الله حسینیان، قاضی زاده، میرکاظمی، سیم‌فروش،‌ حافظی،‌ محصولی و جراره، لنکرانی را در این حضور همراهی کردند.

    کامران باقری لنکرانی در سال ۱۳۴۴ در تهران و در خانواده‌ای کارگری متولد شد. پدرش کارگری شرافتمند و مادرش بانویی سیده و متدین بود. در سال ۱۳۴۹ به خاطر شغل پدرش به شیراز رفت که کارگاهی برای ساخت پروفیل آلمینیوم داشت و با مرحوم آیت‌الله شیخ حسین لنکرانی نسبت فامیلی داشت و در فعالیت‌های سیاسی با ایشان همراه بود. او در همین سال و در ۵سالگی به کلاس اول ابتدایی رفت.

    واگذاری انحصار صنعت آلمینیوم به بهاییان در سال ۱۳۵۳ موجب ورشکستگی کارگاه شد و پدرش به تنهایی برای کار به اروپا و آمریکا سفر کرد و پس از یک سال به خانواده‌اش خبر داد که به آمریکا بروند. اما اقامت خانواده در آمریکا بیش از یک سال طول نکشید و در تیرماه ۱۳۵۶ به خاطر نگرانی‌های مادر خانواده از فضای تربیتی فرزندان و با موافقت پدر آنها به ایران بازگشتند و این جدایی موجب شد تا کامران باقری لنکرانی به مدت ۱۱ سال از دیدار پدر محروم بماند. او برادر بزرگتر یک خواهر و یک برادر است. خواهرش کارشناس مخابرات راه دور و برادرش پزشک عمومی است. لنکرانی در سال ۱۳۷۱ ازدواج کرد و اکنون دارای سه فرزند پسر است.

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • با این دختران و پسران ازدواج نکنید!

    ازدواج یکی از حساس ترین و مهمترین وقایع زندگی هر انسانی است، چرا که می تواند روند زندگی فرد را در مسیری خوب یا بد قرار دهد. به همین دلیل برای ازدواج باید به دنبال فردی با خصوصیات اخلاقی خوب بود. خصوصیات اخلاقی در واقع نشان دهنده نهاد، سرشت و ارزشهایی است که هر فرد با آنها زندگی می کند. خصوصیات اخلاقی یک نفر تعیین کننده رفتاری است که با خودش و با ما دارد و روزی با فرزندانش خواهد داشت.

    خصوصیات اخلاقی خوب، اساس و پایه یک ازدواج موفق است. ممکن است فردی شخصیت خوبی داشته باشد ولی خصوصیات اخلاقی پسندیده ای نداشته باشد. در حقیقت شخصیت حالتی است که فرد در دنیای بیرون از خود و در محیط بیرون از خانه به خود می گیرد. ما هم حتما با افرادی مواجه شده ایم که واقعا شوخ طبع و بذله گو هستند، ولی در خانه و خانواده شان افراد خوش برخوردی نیستند. ممکن است فردی در نظر اول کاملا جذاب و گیرا باشد ولی بعدا متوجه شویم که کلاهبردار بوده است.

    در حقیقت بسیاری از انسان ها با نشان دادن شخصیتی تاثیرگذار از خود، می کوشند بر روی نقصان های اخلاقی شان سر پوش بگذارند. خصوصیات اخلاقی در نهاد هر انسانی است و ممکن است مانند شخصیت او آشکار نباشد، ولی در واقع بازتاب واقعی تری از ذات انسان است. شخصیت مانند تزیین روی یک کیک و خصوصیات اخلاقی مانند مواد اولیه آن کیک هستند. معمولا قضاوت انسان ها بر اساس شخصیت افراد صورت می گیرد نه خصوصیات اخلاقی آنها، این جاست که قضاوت درستی انجام نمی گیرد.

    همسر خوب باید از ویژگی های زیر برخوردار باشد:

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • پشت پرده پخش پیامکهای کذب در خصوص محاصره حرم حضرت رقیه(س)

     

    از ساعاتي پيش شايعه اي در شبکه پيامکي کشور دست به دست مي شود که حاکي از محاصره حرم حضرت رقيه(س) به دست وهابیون است؛ شايعه اي که البته دروغي بيش نيست زيرا تروريست هاي سلفي و تکفيري، بيشتر در شهرهاي دورافتاده و صدها کيلومتر دورتر از دمشق فعاليت هاي پراکنده دارند و دسترسی آنان به مرکز پايتخت در شرايط کنوني محال است.
    حرم حضرت رقيه(س) بر خلاف منطقه زينبيه و حرم حضرت زينب(س) که تا حدودي در حومه شهر دمشق واقع است و برخي خطرات آن را تهديد مي کند، دقيقاً در بازار منطقه قديمي مرکز شهر و نزديک مسجد جامع اموي قرار دارد که امن ترين نقطه سوريه به شمار مي آيد که در کنترل کامل ارتش و نيروهاي امنيتي سوريه و گردان حضرت اباالفضل العباس(ع) قرار دارد.
    اگرچه قرائت دعا و قرآن و نذر و نياز براي رهايي اماکن مقدسه در کشور سوريه از خطر تعرض گروهک هاي تکفيري، عملي لازم و خداپسندانه است اما پيامک شايعه محاصره حرم حضرت رقيه(س) که با چاشني نذر و قرائت برخي سوره هاي قرآن و ادعيه خاص همراه است، دروغي است که طي ساعات اخير در شمارگان چند ميليوني در شبکه تلفن همراه کشور دست به دست مي شود و منبع توليد اين شايعه هم مشخص نيست.
    اين در حالي است که هيچ رسانه و منبع موثقي تا کنون چنين خبري مخابره نکرده و طبق اطلاعات دريافتي خبرنگار مشرق، هيچ گونه خطري، حرم مطهر حضرت رقيه (س) را تهديد نمي کند و اين آستان مقدس در امنيت کامل قرار دارد.
    پشت پرده پیامک درباره حرم حضرت رقیه (س)
     پس از انتشار این پیامک، یکی از مسئولان و متولیان آستان مقدس حضرت رقیه (س) با سایت شیعه‌آنلاین تماس گرفته و ضمن تکذیب مضمون پیامک اخیر، پشت پرده و علت انتشار این‌گونه پیامک‌ها را عنوان کرده است.
    وی در این‌باره گفته است: هر از چند گاهی یک بار پیامکی با مضمون تهدید و یا به خطر افتادن حرم حضرت رقیه (س) در میان مردم به طور گسترده منتشر می شود. تا به حال منبع اصلی ساخت و انتشار این پیامک‌ها مشخص نشده اما به نظر می‌رسد وهابیون دست به چنین اقدامی می‌زنند.
    وی در مورد علت ساخت و انتشار این پیامک‌ها نیز اظهار کرده است: حرم حضرت رقیه (س) تنها حرم مطهری است که در خارج از خاک جمهوری اسلامی ایران به طور کامل توسط گروهی ایرانی اداره می‌شود و در واقع ایرانیان متولی آن هستند و دست‌اندرکاران آستان مقدس به شمار می‌روند.
    این عضو آستان مقدس حرم حضرت رقیه (س) در ادامه افزوده است: بدون شک وهابیون از اداره شدن آستان مقدس حرم حضرت رقیه (س) توسط ایرانیان ناراحت و ناراضی هستند و مایلند که مدیریت این مکان از دست ایرانیان خارج شود. از همین رو هر از چند گاهی چنین پیامک‌هایی را ساخته و به طور گسترده منتشر می‌کنند تا به افکار عمومی القاء کنند که به خطر افتادن حرم حضرت رقیه (س) به خاطر ضعف در مدیریت است؛ لذا باید دست‌اندرکاران و متولیان آن تغییر یابند.
    وی در پایان خاطرنشان کرده است: به رغم وضعیت نسبتا نامناسب امنیت در دمشق اما زائران و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و دلباختگان این بانوی سه ساله همچنان به زیارت حرم حضرت رقیه (س) می‌روند و آستان مقدس هم مانند گذشته و به طور طبیعی برنامه‌های فرهنگی خود را دنبال و برگزار می‌کند که این مساله، خشم وهابیون را برانگیخته است.

  • تاریخ: سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • پرده برداری شاگرد علامه مصباح یزدی از جزئیات دیدار خصوصی با مشایی

    سایت روزنامه دولت چندی پیش در خبری مدعی دیدار  مخفیانه شاگرد آیت الله مصباح با مشایی شد و نوشت که یکی از روحانیون جبهه پایداری در چند ماه اخیر مخفیانه به دیدار مشایی رفته و با وی گفت و گوهای مفصلی داشته است. حجة الاسلام « م ـ ن » در دو دیدار خود با مشایی به تفصیل درباره موضوعات مختلف صحبت کرده و در این جلسات نیز هیچ اشاره و یا دعوتی برای انجام مناظره نداشته است.
    مشایی هم در دیدار با وبلاگ نویسان و فعالان رسانه ای در تالار حافظیه مجموعه سعدآباد به دیدار خود با “یک روحانی محترم” و رفتار دو گانه او اشاره کرد و گفت: حداقل شهامت داشته باشید و بگوئید که رفتم دو مرتبه با مشایی دیدار کردم و با او سه ساعت حرف زدم!
    ظاهراً منظور سایت دولت از این روحانی حجت‌الاسلام سید محمود نبویان از شاگردان آیت‌الله مصباح‌یزدی بود؛ بر همین اساس به سراغ وی رفتیم و اصل موضوع را جویا شدیم.
    حجت الاسلام سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، توضیحاتی در خصوص اخبار منتشر شده در مورد دیدارش با اسفندیار رحیم مشائی ارائه کرد.
    نبویان گفت: بخشی از این خبر درست و بخشی از آن هم نادرست است؛ من روی سه شخصیت کار علمی کردم که آقای دکتر سروش، آقای خاتمی و آقای اسفندیار رحیم مشائی این افراد هستند؛ البته بنده مطالعاتی روی شریعتی هم انجام دادم که خیلی به این مقوله ربطی ندارد.
    نبویان ادامه داد: بنده وقت زیادی گذاشتم و تقریبا اکثر سخنرانی‌های آقای مشایی را مطالعه کردم و دیدم که در سخنان او حرفهای خلاف اسلام و ارزش‌های انقلاب از قبیل پلورالیسم موج می‌زند.
     

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • کاهش بیسابقه آمار ازدواج و افزایش آمار طلاق در سال91 نسبت به 90

    به گزارش عصر امروز، سید حسن موسوی چلک در گفتگو با مهر با اشاره به آمار کاهش ازدواجهای ثبت شده، افزود: براساس آمارهای سازمان ثبت اسناد کشور در سال ۹۱ ، ۷۹۱ هزار و ۶۵۶ ازدواج به ثبت رسیده درحالی که آمارهای سال ۹۰ ، ثبت ۸۷۴ هزار و ۷۸۲ واقعه ازدواج را نشان می دهد.
    وی گفت: این آمارها حاکی از کاهش ۹.۵ درصدی ازدواجها و افزایش بیش از ۶ درصدی طلاقهای به ثبت رسیده در سال گذشته بوده و براساس آمارهای موجود در هیچ دوره ای آمار ازدواج تا این حد کاهش نداشته است.
    رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران تاکید کرد:در سال ۹۰ در ازای هر ۶.۵ ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده اما در سال ۹۱ در ازای هر ۵.۲ ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده بود بنابراین این موضوع خیلی نگران کننده است و نشان می دهد که ثبات خانوادگی دچار مشکل جدی شده است.
    موسوی با اشاره به اینکه وقوع طلاق در میان خانواده ها از ۵ به ۳ سال کاهش پیدا کرده است ، گفت: آمارها نشان می دهد که نوک پیکان آسیبهای اجتماعی به سمت خانواده هاست و جامعه سالم در گروه خانواده سالم و با اخلاق و با ثبات است به همین دلیل باید هرچه سریعتر در این خصوص برنامه ریزی کرد .
    وی به عدم ارائه آمار های آسیبهای اجتماعی در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه هیچ زمانی آمارهای دقیقی از آسیبهای اجتماعی مختلف از سوی نهادهای ذیربط ارائه نمی شود و همین باعث عدم برنامه درست درجهت کاهش این آسیبها شده است.
    وی اظهار امیدواری کرد که از این پس با آمارها دشمنی نشود و آمارهای آسیبهای اجتماعی از منظر اجتماعی و فرهنگی سنجیده شود.
    به گفته موسوی، فقط با حرف زدن و بدون برنامه مدون و منابع مالی نمیتوان آسیبهای اجتماعی را مدیریت کرد به همین دلیل باید جلسات مختلفی را با حضور کارشناسان و متخصصین تشکیل داد و در آن تدابیری جهت کاهش آسیبها اتخاذ شود.

  • تاریخ: یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • یک میلیون و 400هزار مهاجر ایرانی در آمریکا زندگی می کنند

    قشر تحصیلکرده ایرانی در سال‌های اخیر به دلایل گوناگون ایران به قصد زندگی در کشورهای مختلف جهان ترک کرده‌اند. این پدیده آنچنان رواج داشته است که در چند سال گذشته صندوق بین‌المللی پول، ایران را از نظر مهاجرت نخبگان در رتبه نخست قرار داد.
    آمارهای سازمان ثبت احوال نشان می‌دهد چهار تا پنج میلیون مهاجر ایرانی در 22 کشور جهان سکونت دارند که سهم آمریکا یک میلیون و 400هزار مهاجر ایرانی است. بیش از یک چهارم ایرانی تبارهای آمریکا دارای مدارک فوق‌لیسانس و دکترا هستند. امارات متحده عربی با 800هزار ایرانی در رده دوم و کشورهای انگلستان و کانادا هرکدام با 410 هزار، آلمان با 200هزار، فرانسه با 155 هزار و سوئد با 110هزار ایرانی از لحاظ سکونت ایرانیان در کشورهای خارجی در رده‌های بعدی قرار دارند.
    خروج نخبگان
    فرار مغزها اولین باری نیست که از سوی جامعه‌شناسان و کارشناسان فرهنگی مطرح می‌شود این موضوع در دهه‌های پیش هم در کشور وجود داشته است، اما در سال‌های اخیر روند خروج جوانان به ویژه دانشجویان به‌گونه‌ای بوده است که بسیاری از افراد نسبت به خروج جوانان از کشور واکنش نشان داده‌اند. همچنین آمارهای موجود از افزایش خروج از کشور نخبگان ایرانی حکایت دارد؛ این در حالی است که محمود احمدی‌نژاد بارها و بارها در واکنش به منتقدان افزایش روزافزون «فرار مغزها»، تعبیر فرار مغزها از ایران را تعبیری «غلط» دانسته و گفته است: «ما فرار مغز نداریم زیرا می‌بینیم بسیاری از ارزش‌های فرهنگی ملت‌های شرق آسیا حاصل سفر ایرانی‌هاست.

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • ماجرای درس‌آموز دیدار اجنه با آیت‌الله بهجت

    به گزارش بی باک به نقل از مفتاح 24، چه کرامتی، چه سلوکی و چه جهاد با نفسی از این عظیم‌تر که در تمام طول سلوک تنها در موارد معدودی کلمه"من" را به کار برد در حالی که اگر هر کسی فقط و فقط در ظاهر جملاتی که به کار می‌برد و یا می‌نویسد اندکی دقت کند تعداد من‌ها سر به آسمان می‌گذارد.
     حجت الاسلام روحی تعریف می‌کند:
     خیلی از داستان‌هایی که آیت الله بهجت نقل می‌کردند که یک آقایی این چنین بود، خودشان را داشتند می‌گفتند. دوستان می‌گفتند: این خودش است. می‌گفتم: نه، دلیلی ندارد. تا اینکه شاید سی سال گذشت و از یک قضیه‌ای که اغلب آن را نقل می‌کردند به صحت این مطلب پی بردیم.
     ایشان بارها می‌فرمودند: آن آقا در مورد جن چنین گفته. تا یک بار بچه‌های کوچک کتابی خوانده بودند و خیلی از جن وحشت کرده بودند. ایشان به بچه‌ها فرمودند: بیایید با شما کار دارم. من هم رفتم طرف دیگری و می‌خواستم مراقبت کنم که چه کار می‌خواهند بکنند آقا. دیدم به آن‌ها فرمودند: جن ترس ندارد، آن‌ها کاری به مومن ندارند. حالا کسی که سی سال می‌گفت یک آقایی، به این بچه‌های کوچک می‌گفتند: "من خودم وارد منزلی شدم(منزل عمویشان در کربلا) خواستم بروم داخل اتاق، صاحبخانه گفت: آن‌جا نرو جن دارد. گفتم: باشد به من کاری ندارند. رفتم داخل اتاق دراز کشیدم، عمامه‌ام را پهلوی خودم گذاشتم و عبایم را روی سرم کشیدم. پاسی از شب که گذشت، صدای پای آن‌ها را بیرون در اتاق می‌شنیدم. یک دفعه احساس کردم که یکی از این پاها به در اتاق نزدیک شد. از پنجره خودش را بالا کشید و داخل اتاق را نگاه کرد. دید که من اینجا خوابیدم. عمامه‌ام کنارم است. رفت به آن‌ها گفت: این لشکر خداست."
      عصر از ایشان پرسیدم آقا، آن شخص حرف جن را چه طوری متوجه شد؟ فرمود: آخر آن جمله‌اش این بود: هذا خیل الله. سی سال به ما در خانه می‌گفتند: یک آقایی بود.
     برگرفته شده از کتاب: عبد خدا محمد تقی بهجت(ره)

  • تاریخ: یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • اصابت موشک‌ اسرائیلی به حومه دمشق/ انهدام جنگنده متجاوز

    به گزارش بی باک به نقل از ایسنا، تلویزیون دولتی سوریه در خبری فوری اعلام کرد که علت انفجارهای ساعات اولیه امروز (یک‌شنبه) در دمشق اصابت موشک‌های اسرائیلی به مرکز تحقیقات نظامی جمرایا بوده است.
    هنوز گزارشی از تلفات احتمالی این حمله و میزان خرابی منتشر نشده است. در سه روز گذشته این دومین باری است که اسرائیل مواضع سوری را هدف قرار می‌دهد.
    مرکز اطلاع‌رسانی سوریه نیز از وقوع انفجارهایی در مناطق مختلف دمشق خبر داد.
    شبکه تلویزیونی الجزیره عربی گزارش داد، این انفجارها در مقر لشکر چهارم در جبل قاسیون و مرکز تحقیقات علمی جمرایا در حومه دمشق رخ داد. الجزیره عربی همچنین از آتش‌سوزی در برخی مناطق پایتخت سوریه خبر داد.
    همچنین وقوع انفجارهایی در تیپ 105 ریاست‌جمهوری گزارش شده است.
    در همین حال، شبکه خبری بی.بی.سی گزارش داد، تصاویر منتشر شده در اینترنت نشان‌دهنده آتش سوزی شدید در یکی از حومه های دمشق است.
    اسرائیل نسبت به این حادثه واکنشی نشان نداده است.
    یک سخنگوی نظامی رژیم صهیونیستی به خبرگزاری رویترز گفت: اسرائیل به چنین گزارش هایی واکنش نشان نمی‌دهد.
    اسرائیل در ماه ژانویه نیز تاسیسات نظامی مستقر در جبل قاسیون را هدف قرار داده بود.
    شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد، یک فروند از چند فروند جنگنده ارتش رژیم صهیونیستی که به دمشق حمله هوایی کرده بودند، بر اثر آتشبار ضدهوایی ارتش سوریه سرنگون شد.
    یک منبع امنیتی سوری به این شبکه گفت: جنگنده‌های اسرائیلی به مناطقی در هامه، جمرایا و جبل قاسیون حمله هوایی کردند.
    المنار گزارش داد: آتشبارهای ضدهوایی سوریه توانستند یک فروند جنگنده ارتش رژیم صهیونیستی را به صورت مستقیم هدف قرار دهند و سرنگون کنند.
    پیش از این شبکه خبری سی.ان.ان ساعت پایانی جمعه شب گزارش داد، جنگنده‌های اسرائیلی چند منطقه در خاک سوریه را بمباران کردند اما به اهداف حمله و محل دقیق آن اشاره‌ای نکرد.

  • تاریخ: یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا در کانون قرآنی بهشت رضوان اهل بیت ساری

    همزمان با فرا رسیدن خجسته سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز زن مراسم جشنی با حضور قرآن آموزان و مادران گرامی آنان برگزار شد.

    به گزارش سارنیوز : در این مراسم ابتدا قاری محترم آقای علی باقری آیاتی چند از كلام الله مجید را تلاوت نموده و نونهال قرانی سیده فاطمه رضوی دكلمه ای در خصوص روز مادر اجرا نموده در ادامه برنامه مدیریت محترم مؤسسه جناب آقای سید جواد موسوی ضمن تبریك ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت روز زن و مقام مادر و همچنین تبریك ولادت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی ( ره ) با بیان فضیلت اخلاقی حضرت زهرا سلام الله علیها ، منش و رفتار ایشان را بهترین الگو برای زنان عنوان كرده و همچنین گروه همخوانی رضوان شعری را به مناسبت این روز اجرا كردندو در  ادامه مداح اهل بیت كربلایی میثم نجفی اجرای مولودی خوانی به مناسبت این روز را داشته و با طرح سوأل به مناسبت روز میلاد آن بانوی همام به نونهالان جوایزی اهدا شد  و در پایان مراسم به خاطر حضور مادران عزیز قرآنی در این جشن مراسم گلریزان انجام شد و خردسالان به خواندن قرآن پرداختندو با پذیرایی از مهمانان جشن به اتمام رسید.

     

  • تاریخ: شنبه 14 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • سیده طاهره هاشمی شهیده شاخص سال 92 از آمل

    مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: همزمان با گرامیداشت هفته زن طاهره هاشمی به عنوان شهیده شاخص سال 92 این استان معرفی می‌شود.

    سیده زهرا شریف‌الدین در دیدار با خانواده این شهیده، طاهره هاشمی را الگوی شاخص بانوان بیان و عنوان کرد: این شهیده سال 92 به عنوان از سوی سازمان بسیج کشور شهیده شاخص معرفی شد.

    وی با بیان اینکه هم‌اکنون مقدمات اولیه این کار صورت انجام شده است، اظهار داشت: این شهید با توجه به کارهایش در حماسه شش بهمن یک الگوی نمونه برای بانوان جوان و خانواده‌ها خواهد بود.

    شریف‌الدین با اشاره به اینکه شناسایی شهدای شاخص از سوی سازمان بسیج کشور یکی از شاخص‌ترین کارها بوده است، افزود: طاهره هاشمی به عنوان شهیده شاخص از برنامه‌های سال‌های گذشته بوده که به دلیل عدم دسترسی به اسناد به تاخیر افتاد.

    مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران تصریح کرد: برای شناسایی این شهیده به خانواده‌های مازندرانی در ایام الله دهه فجر امسال همایش استانی برگزار و از خانواده طاهره هاشمی تجلیل به عمل شد.

    به گزارش ایلنا: شهیده طاهره هاشمی نوجوان 13 ساله در حماسه ششم بهمن سال 60 به همراه 39 شهید دیگر در مقابل گروهک منافقین به مبارزه پرداخته و به شهادت رسید.

    برای مطالعه مطالب کاملتر درباره شهیده سیده طاهره هاشمی اینجا را کلیلک کنید

  • تاریخ: شنبه 14 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • بازداشت یک جاسوس دیگر در مجمع تشخصی مصلحت

    بازداشت همکار صدای آمریکا در مجمع تشخیص مصلحت نظام!

    براساس یک خبر موثق واصله، یکی از افراد مرتبط با عناصر مشکوک مقیم آمریکا مرتبط با صدای آمریکا که در مجمع تشخیص مصلحت نظام مسئولیت تهیه بولتن و بررسی حوزه رسانه را بر عهده داشت امروز بازداشت شد. به گزارش بولتن نیوز، گرچه پیگیری این رسانه برای بررسی دقیق موضوع تا کنون به نتیجه نرسیده اما شنیده ها حکایت از تبحر وی در خبرسازی و ایجاد موج رسانه ای دارد.

    سارنیوز : گفتنی است پیش از این رکسانا صابری نیز بعنوان مترجم سایت مجمع در این نهاد مشغول بکار بوده است و در پی دسترسی به اسناد محرمانه دستگیر شده بود. جزئیات این مورد را می توانید از  اینجا  بخوانید

  • تاریخ: پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • روایت وزیر اطلاعات از نقش هاشمی رفسنجانی و خاتمی درفتنه سال ۸۸

     

    کسی که خود را پیشگوی حوادث 88 عنوان می کند و می گوید “من گفتم، من بیانیه دادم” در حقیقت پیشگویی نکرده است، ما اطلاعات دقیقی داریم که این آقا در فتنه دست داشته است.

    وزیر اطلاعات بدون نام بردن از آیت الله هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی ، با بیان اینکه کسی که جزو سران فتنه بوده و نظام مانند دوتن دیگر او را محصور نکرده امروز امر بر او اشتباه نشود، گفت : کسی که خود را پیشگوی حوادث ۸۸ عنوان می کند و می گوید “من گفتم، من بیانیه دادم” در حقیقت پیشگویی نکرده است، ما اطلاعات دقیقی داریم که این آقا در فتنه دست داشته است.

    به گزارش خبرنگار مهر، حیدر مصلحی وزیر اطلاعات صبح امروز پنجشنبه در اختتامیه نهمین همایش سراسری مسئولان هیات رزمندگان کشور با بیان اینکه عده ای به دنبال تطهیر فتنه هستند، گفت: کسی که جزو سران فتنه بوده و انقلاب و نظام به دلیل یک سری ملاحظات او را مانند آن دو تن دیگر چندان محصور نکرده و به او آزادی عمل داده است امروز امر بر او اشتباه نشود که انقلاب یادش رفته این آقا در فتنه چه نقشی ایفا کرده است.

    وی همچنین با انتقاد از آنچه منجی سازی کاذب خواند انتقاد کرد و گفت: کسی که خود را پیشگوی حوادث ۸۸ عنوان می کند و می گوید “من گفتم، من بیانیه دادم” در حقیقت پیشگویی نکرده است، ما اطلاعات دقیقی داریم که این آقا در فتنه دست داشته است.

     

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • انصراف دکتر محمد نژاد از کانیداتوری شورای شهر ساری

    مهندس شهریاری دبیر ستاد انتخاباتی دکتر همت محمد نژاد در گفتگو با سارنیوز گفت : درکمال ناباوری مطلع شدیم دکتر همت محمد نژاد از ادامه فعالیت انتخاباتی برای شورای شهر ساری کنار کشید و انصراف خود را کتبا" به فرمانداری اعلام کرد.

    وی که پیشتر بصورت خیلی قوی و با پشتیبانی هواداران خود وارد عرصه شده بود فعالیت و تبلیغات گسترده ای را برای پیروزی در انتخابات انجام داد و هزینه های زیادی را در این راه متحمل شد و هیچگونه مدافع مالی هم نداشت یعنی می توان گفت وامدار هیچ جریان و شخصی نبود و تماما" هزینه ها را از جیب خودش کردو با وجود اینکه همسرش نیز وارد عرصه شده بود هماهنگی خوبی مابین شان بود تا رأی خوبی را نصیب خودشان کنند ولی با این وجود یکباره از این مسیر برگشت و خودش و همسرش اعلام انصراف کردند.

    با توجه به اطلاعات کسب شده ایشان دلیل اصلی اینکار را عنوان نکرد و به نظر می رسید از موضوعی ناراحت بوده و علت را مصلحت و خیر دانست و اظهار امیدوای کرد تا در فرصت دیگری بصورتی دیگر وارد عرص شود. در هر صورت سارنیوز با توجه به شناختی که از این برادر ارجمند دارد ضمن تأثر از ترک صحنه انتخابات توسط ایشان آرزوی سعادت برای ایشان را دارد.

  • تاریخ: پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • مشایی: بنده یک مهندس الکترونیک هستم و کار یک مهندس الکترونیک با رمال و جن‌گیر جور در نمی‌آید

     

    بنده یک مهندس الکترونیک هستم و کار یک مهندس الکترونیک با رمال و جن‌گیر جور در نمی‌آید. ما اهل محاسبه و حساب و کتاب هستیم و می‌گوییم دو بعلاوه دو می‌شود چهار و جن نمی‌تواند آن را پنج کند، البته ممکن است برخی‌ها از جواب چهار خوششان نیاید و بخواهند دو به علاوه دو بشود پنج که این کار رمال‌ها و جن‌گیرهاست.
    فرض کنید من راجع به یک چیزی و یا یک موضوعی موضعی داشته باشم و اگر فرد دیگری در چنین حوزه‌ و موضعی نباشد، آیا من باید به او بگویم منحرف؟ آیا این خوب است؟ ما از چه چیزی منحرف شدیم. من تا به حالا هر چه فکر کردم متوجه نشدم که از چه چیزی منحرف شدم. هزار تا اتهام زدند و بعدا معلوم شد که خودشان متهم اعلی برای آن اتهامات هستند. این اتهامات به ما ربطی نداشت، انحراف نیز که می‌گویند یک مساله کلی است. هر چیزی نسبت به چیز دیگری منحرف است. باید بگویند ما از چه چیزی منحرف شدیم.
    شعار رقبا این بود که دولت دروغگوست و همین الان نیز برخی از آقایان که کار را در این عرصه شروع کردند، می‌گویند که می‌خواهند دولت راستگو بیاورند، یعنی باز هم دولت را متهم به دروغگویی می‌کنند. من به آنها می‌گویم بابا چند بار می‌خواهید یک کار غلط را انجام دهید. آنهایی که در سال 88 گفتند دولت دروغ، چه نتیجه‌ای گرفتند؟
    من ولایت را از احمدی‌نژاد در عمل فهمیدم. آیا این‌که یک نفر اموالش پر از کالاهای محتکر شده است و بیاید دم از ولایت فقیه بزند درست است. هزاران تن کالا در انبارهای خود مخفی کرده، ولی در جامعه دم از ولایت فقیه می‌زند و خود را اینگونه به مردم معرفی می‌کند آیا درست است؟
    آقای احمدی‌نژاد هرگز در برابر رهبری نایستاده‌اند. ممکن است جایی نظرشان با نظر رهبری یکی نباشد، ولی همواره نظر رهبری را تمکین کردند. هزاران جا ممکن است با نظرات ایشان موافق باشند و ممکن است یک جایی موافق نباشند، ولی تمکین کردند مثلا در مورد یک فرد. ممکن است که آقای احمدی‌نژاد نظر داشته باشند که فلان فرد در دولت نباشد و آقا بگویند مصلحت است که باشند که آقای احمدی‌نژاد تبعیت کرده است. اکنون وزیر اطلاعات چه کسی است؟

    اگر کسی از اعضای دولت ثبت‌نام کند این به این معنا نخواهد بود که او کاندیدای دولت است؛ چراکه تشکیلات دولت وسیع است و ممکن است از این تشکیلات وسیع یک نفر بخواهد در این عرصه ثبت‌نام کند.

  • تاریخ: سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • ماجرای درگیری با احمدی نژاد در تبریز چه بود؟ + فیلم

      انعکاس : سفر محمود احمدی نژاد ریاست جمهوری ایران به تبریز با حاشیه هایی همراه شد.ماجرا از این قرار است که یکی از مالباختگان صندوق نصر تبریز خود را به خودروی رئیس جمهور نزدیک می کند.عده ای از حامیان رئیس جمهور سعی می کنند با دادن شعارهایی مانع از طرح درخواست نامبرده شوند که این شعارها با واکنش برخی دیگر از مردم مواجه می شود.

    سفر محمود احمدی نژاد ریاست جمهوری ایران به تبریز با حاشیه هایی همراه شد. حاشیه هایی که حتی برخی از سایت های خبری از آن به عنوان درگیری با احمدی نژاد در تبریز خبر دادند.

     

       به گزارش «تابناک»، در مراسم استقبال از چهارمین سفر استانی رئیس جمهور به تبریز،  که با حضور عده ای از حامیان احمدی نژاد در میدان ساعت و باغشمال تبریز آغاز شده بود، با ورود وی یکباره جوی متشنج پیدا کرد.در این بین عده ای از سپرده گذارانی که در صندوق قرض الحسنه نصر تبریز سرمایه گذاری کرده بودند با در دست داشتن پلاکارد هایی با شعار “مال باختگان صندوق قرض الحسنه نصر تبریز” مقابل خودروی احمدی نژاد سدی کشیده و اعتراض خود را اعلام کردند.

    در این میان یکی از مالباختگان خود را به خودروی رئیس جمهور نزدیک می کند و خواسته حدود ۶۰۰۰۰ هزار نفر از سرمایه گذاران این صندوق را که پس از تعطیلی صندوق بلاتکلیف مانده اند را با رئیس جمهور در میان می گذارد. در بین جمعیت، حرکت وی و تلاش این شهروند تبریزی برای رساندن حرف خود به رئیس جمهور، به درگیری تعبیر می شود.

    پس از حرکت این شهروند تبریزی، عده ای از حامیان رئیس جمهور سعی می کنند با دادن شعارهایی مانع از طرح درخواست نامبرده شوند که این شعارها با واکنش برخی دیگر از مردم مواجه می شود و آنان نیز از محافظان و شعار دهندگان می خواهند که اجازه دهند فرد مذکور درخواست خود از رئیس جمهور را مطرح کند.

    یادآور می شود پیش از این و طی چند روز گذشته نیز سپرده گذاران صندوق نصر تبریز با اعتصاب مقابل استانداری تبریز خواهان رسیدگی به شکایت خود شدنده بودند.موسسه قرض الحسنه نصر در سال ۱۳۸۰ در چهارچوب قانون پولی و بانکی کشور با هدف توسعه اقتصادی کشورمان تاسیس شد.این موسسه مدعی است وام قرض الحسنه با کارمزدهای ۲و۳و۴ درصد و حتی در برخی از موارد بدون کارمزد در قالب تسهیلات قرض الحسنه مسکن و خودرو و تسهیلات بلند مدت قرض الحسنه اعطا می کند. اما تعطیلی ناگهانی این صندوق، خیل عطیم سپرده گذارانی را که به امید دریافت وام در این صندوق سرمایه گذاری کرده اند را ماه هاست که بلاتکیف نگه داشته است.

    در پی اعتراض مال باختگان موسسه نصر به احمدی نژاد، احمدی نژاد طی سخنرانی خود در ورزشگاه باغشمال اعلام کرد: «با توجه به صحبتها و درخواست هایی که مردم در طول مسیر از ما داشتند، گفته شد رئیس بانک مرکزی برای بررسی مسئله ی این موسسه به تبریز بیاید»

    دانلود

  • تاریخ: دو شنبه 9 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تأکید نمود: استفاده از انرژی های نو در اجرای تصفیه خانه های فا

    به گزارش سارنیوز به نقل از روابط عمومی آبفا مازندران

    مدیرعامل شرکت  مهندسی آب و فاضلاب کشور بر استفاده از انرژی نو در اجرای تصفیه خانه های فاضلاب در مازندران تأکید نمود. مهندس مهدی ثمره هاشمی در بازدید از پروژه تصفیه خانه های فاضلاب شهرهای ساری و بابل افزود: باید با فروش انشعاب فاضلاب در ساری ، جمعیت برخوردار از مزایای طرح فاضلاب افزایش یافته ظرفیت استفاده از تصفیه خانه مذکور تا پایان سالجاری تکمیل شود. مدیر عامل شرکت مهندسی آب  و فاضلاب کشور  ادامه داد: میانگین جمعیت تحت پوشش فاضلاب در کشور 38 درصد است در حالی که این رقم در مازندران 10 درصد می باشد که باید برای رسیدن به میانگین کشور تلاش مضاعفی انجام داد.مهندس ثمره هاشمی با اشاره به اینکه با این حجم سرمایه گذاری انجام شده در بخش فاضلاب ، متأسفانه جمعیت برخوردار از مزایای طرح جمع آوری فاضلاب رضایت بخش نمی باشدافزود: باید با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی ، اهمیت طرحهای فاضلاب در حفظ سلامتی و محیط ریست ، برای مردم بازگو شود.وی به نظارت بر طرح های آبرسانی ، خطوط انتقال ، ایستگاههای پمپاژ و تصفیه خانه های آب که بر عهده آب منطقه ای  است  تأکید نمودو یادآور شد: در پروژه هایی که آب منطقه ای مجری است باید با نظارت آب و فاضلاب نقایص در مرحله اجراء برطرف تا به هنگام تحویل و بهره برداری از پروژه هادچار مشکل نشویم  .
    مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خواستار تشکیل تیم بررسی و نظارت در آب و فاضلاب استان شد و گفت: اگر در اجرای تصفیه خانه آب شرب رامسرنظارت در مرحله اجراء صورت می گرفت ما شاهد مشکلات موجود در زمان بهره برداری نبودیم. ثمره هاشمی از تلاش شرکت آب و فاضلاب مازندران در راه اندازی تصفیه خانه آب شرب رامسر تقدیر نمود و افزود: در ایام نوروز و فصل گرما شهرهای مازندران شاهد جمعیت چند برابری می باشند  که آب و فاضلاب استان توانسته است عملکرد قابل قبولی در تأمین آب شرب در پیک مصرف داشته باشد که این موضوع در شهر رامسر نیز مشهود بوده است. وی اضافه نمود: باید با یک تلاش مضاعف بصورت خلق حماسه همانند آنچه مقام معظم رهبری فرمودند، کارهای جهادی انجام داد و در این راه باید شب و روز را به فراموشی سپرد.
    مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر کاهش 15 درصدی هزینه های جاری تأکید نمود و گفت: بعلت مشکلات اقتصادی تأمین منابع مالی بسیار سخت می باشد و در این راستا باید با فروش اموال و دارایی های مازاد ، فروش اوراق مشارکت و جذب سرمایه گذار واستفاده از توان  بخش خصوصی،  درآمدزایی ایجاد و برای  پروژه های عمرانی هزینه نمود.. همچنین مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران در این بازدید گفت: از طریق بانک توسعه اسلامی به دنبال جذب 150 میلیون یورو منابع اعتباری برای طرحهای فاضلاب  قائمشهر، آمل ، محمودآباد ، تنکابن و رامسر و 129 میلیون یورو برای آب شرب تنکابن و رامسر می باشیم.
    مهندس محمدتقی حسین زاده افزود: اجرای فاز بعدی تصفیه خانه ها ی فاضلاب شهرهای ساری، بابل  و بابلسر از طریق فاینانس در دستور کار می باشد که مقدمات آن فراهم و در مرحله انتخاب پیمانکار قرار داریم. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران یادآور شد : در سال گذشته با حفر و تجهیز و بهسازی چاهها شاهد افزایش دبی آب به میزان 900 لیتر در ثانیه بودیم . در این سفر مهندس ثمره هاشمی مدیرعامل ،دکتر بنکداری معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ، فرماندار ساری و جمعی از مسئولان استانی حضور و از تصفیه خانه فاضلاب شهرهای ساری و بابل و محل اجرای پروژه تصفیه خانه فیلتر شنی آب بابل بازدید و خواستارتسریع و  استفاده از تجربیات فنی و اجرایی آب و فاضلاب کشور در اجرای پروژه های عمرانی شدند.

  • تاریخ: یک شنبه 8 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • مسعود پیری : وجه غالب فعاليت شوراها طي هر سه دوره عمدتاً سياسي بوده است تا عمراني و اجرايي.

    گذار از مديريت آمرانه شهرها در كشورهاي پيشرفته، چندين دهه است كه پشت سر نهاده شده و بي‌آنكه سياست، وجه غالب آن شناخته شود، اداره امور شهرها در اين كشورها به نهادهاي مردمي و تخصصي و منتخبان آنان سپرده شده است كه با عنوان«انجمن‌ها»و يا«شوراهاي شهري و محله‌اي» اداره امور شهرها را در دست دارند و با توجه به شناخت ويژگي‌هاي اجتماعي، اقتصادي، محيطي و كالبدي شهرهاي خود، فعاليت‌هاي عمراني و رشد و توسعه آنها را به دقت، كنترل و هدايت مي‌كنند .
    وجود اين انجمن‌ها و يا شوراها در كشورهاي توسعه يافته، در عين حال جلوه‌اي از دموكراسي و يا مردم سالاري نيز شناخته مي‌شود و امكان مشاركت عمومي در توسعه و عمران جوامع انساني را بدون مداخله مستقيم دولت‌ها و سياستمداران فراهم سابقه بهره‌گيري از اين تجارب جهاني در ساختار مديريتي شهرهاي كشورمان به سال‌هاي قبل از انقلاب باز مي‌گردد كه طي آن به تقليد از كشورهاي توسعه يافته،« انجمن‌هاي شهري» تشكيل شد. اين انجمن‌ها بيشتر جنبه صوري داشتند و در فعاليت‌هاي عمراني و توسعه شهرها نتوانستند نقشي به عهده داشته باشند. از اين رو، با پيروزي انقلاب، بحث شوراها از عمده‌ترين مباحثي بود كه افكار عمومي را در كشورمان به خود جلب ساخته بود و همين امر نيز سبب شد كه مواد100تا107 قانون اساسي به مسئله شوراها اختصاص داده شود، اما وجود عوامل متعددي از جمله تحمل خسارت هشت سال جنگ ويرانگر، مانع تحقق تشكيل شوراها در شهرها و روستاهاي كشورمان شد. با اين حال، با برگزاري انتخابات و نخستين شوراهاي شهري و روستايي در سال1378 طلسم تشكيل اين نهادها در كشورمان شكسته شد البته بررسي چند و چون نتايج حاصل از فعاليت سه دوره شوراها در كشورمان، خود حديث مفصلي است، اما با نگاهي اجمالي به ساختار و عملكرد آنها در شهرها ملاحظه مي‌كنيم كه وجه غالب فعاليت اين شوراها طي هر دو دوره عمدتاً سياسي بوده است تا عمراني و اجرايي. علت آن را نيز مي‌توان پر رنگ بودن حضور افراد سياسي وابسته به جريان‌هاي فكري و سياسي مختلف موجود جامعه در ساختار اين شوراها دانست.
    البته، هر چند كه كنترل فعاليت‌هاي عمراني و توسعه شهرها، امري جدا از سياست و سياستگذاري نيست، اما بايد توجه داشت كه عرصه سياستگذاري و عرصه اجرايي و مديريت شهري، دو مقوله كاملاً متفاوتي هستند و در اين زمينه، افراد سياسي مي‌توانند با حضورشان در عرصه تصميم‌گيران پيگير اهداف و مقاصد خود در امر توسعه و عمران باشند نه در عرصه‌هاي اجرايي و مديريت شهري. بديهي است چنين شيوه‌اي در تشكيل نهادهاي شوراي شهري، موجب كاهش مشاركت عمومي در مديريت شهري و حتي كاهش ميزان مشاركت در انتخابات اعضاي شوراها مي‌شود. چرا كه انتظار عمومي از شوراهاي شهري، ايجاد پايگاهي براي فعاليت‌هاي سياسي افراد و ايجاد آمريت جديد نيست، بلكه انتظار موجود در اين عرصه، پاسخگويي افراد منتخب به نيازهاي عمومي شهروندان در زمينه رفع مشكلات متعدد شهري و ايجاد بستري براي زندگي راحت و فارغ از دغدغه‌هاي موجود است.

    مسعود پیری توسنلو

     

  • تاریخ: یک شنبه 8 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • برگزاری جشنواره مشاعره و شعر خوانی رضوی در ساری

    به گزارش سارنیوز به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساری

    مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران در اولین جلسه دبیرخانه جشنواره مشاعره و شعر خوانی رضوی در سال 92 گفت: این کانون از ظرفیت بالایی در برگزاری این  جشنواره برخوردار است.
    به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، قاسم عزیز زاده گرجی با اعلام این خبر افزود: پس از سه دور برگزاری جشنواره قصه گویی رضوی و با توجه به ظرفیت های موجود در این کانون می توانیم شاهد موفقیت بیشتری به نسبت  جشنواره های قبلی باشیم.
    وی اظهار داشت: نوع تعامل و ارتباط مستمر دبیرخانه با همکاران سراسر کشورمی بایست در برنامه ریزی های این جشنواره تدبیر شود تا بتوان به توفیق بیشتری نایل آمد.
    وی با تشریح اهداف این جلسه اضافه نمود:  این کانون از یکسو مسوول برگزاری جشنواره مشاعره و شعر خوانی رضوی است و از سویی دیگر می بایست با دبیرخانه سایر جشنواره های رضوی کانون همکاری و تعامل داشته باشد.
    گرجی با اشاره به موضوعات 16 گانه جشنواره های رضوی کانون پرورش فکری در سراسر کشور خواستار توجه جدی همکاران خود در این خصوص شد.
    دبیر جشنواره مشاعره و شعر خوانی رضوی یادآور شد:  متناسب با موضوعات تعریف شده جشنواره های 16 گانه کانون، پیگیری فعالیت و مشارکت مراکز فرهنگی و هنری کانون استان  به هریک از کارشناسان دفتر استان محول می شود که امید است شاهد حضور موثر اعضا و مربیان در این جشنواره ها باشیم.
    وی با بیان اینکه حضورو مشارکت در جشنواره های رضوی دارای ارج و قرب الهی است، تصریح کرد: این جشنواره ها می تواند باعث رشد و بالندگی فرهنگی در میان اعضا و مربیان کانون نیز شود.
    توجه و ترغیب مربیان و اعضای کانون به حضور گسترده و تشویق آنان در این خصوص از جمله اقداماتی است که گرجی مورد تاکید قرار داد .
    مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران، رویکرد این جشنواره ها را متناسب با برنامه های کانون عنوان نمود و گفت: فعالیت در این بخش ضمن آنکه باعث ترویج معارف رضوی می شود به عنوان یک فعا لیت فرهنگی، هنری و ادبی می تواند در مراکز کانون مورد پیگیری قرار گیرد.
    وی در خصوص واگذاری جشنواره بین المللی قصه گویی رضوی به کانون پرورش فکری استان اصفهان افزود: این رویکرد بر اساس سیاست های دفتر مرکزی کانون پرورش فکری است که هر3 سال یکبار،  دبیرخانه جشنواره های رضوی در کانون با سایر استان ها جابجا می شود.
    وی هدف از این امر را، ترویج معارف رضوی در سراسر کشور، گسترش فعالیت های رضوی در تمامی کانون های کشور، پرهیز از یکنواختی و ایجاد تنوع در برگزاری و نیز مشارکت گسترده ملی عنوان نمود.
     

  • تاریخ: شنبه 7 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • مهمترين نقاط ضعف دولت احمدی‌نژاد در کلام رهبر انقلاب

    «آنچه ما برای رئیس‌جمهور آینده نیاز داریم، عبارت است از امتیازاتی كه امروز وجود دارد، منهای ضعف هایی كه وجود دارد.» این جمله رهبر عظیم شان انقلاب اسلامی در آغاز سال 92 در حرم مطهر رضوی بود که ما را بر آن داشت تا به بررسی و نقاط قوت و ضعف دولت های نهم و دهم بپردازیم.
    مهمترين نقاط ضعف دولت احمدی‌نژاد در کلام رهبر انقلاب

    بررسی نقاط قوت و ضعف دولت کنونی از آن جهت حائز اهمیت است که در آستانه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم و در انتخابت خردادماه 92 باید انتخابی دقیق را انجام دهیم.

    رهبر معظم انقلاب اسلامی در فراز پایانی سخنرانی مهم نوروزی خویش در حرم مطهر رضوی (ع) و در آستانه سال 92، درباره ویژگی‌های نامزد اصلح انتخابات ریاست جمهوری ، عبارتی پرمحتوا و عمیق بیان داشتند که نیازمند تبیین است: «آنچه ما برای رئیس‌جمهور آینده نیاز داریم، عبارت است از امتیازاتی كه امروز وجود دارد، منهای ضعف هایی كه وجود دارد.»

    گروه سیاسی مشرق پیش از این در گفت و گو با برخی از چهره های سیاسی (1) (2) (3) به بیان خصوصیت های مثبت و منفی دولت احمدی نژاد پرداخته بود، اما با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در بیانات‌شان در 8 سال گذشته مکررا بر نقاط قوت و ضعف دولت اشاره داشته اند، سخنان ایشان حتما بهترین منبع برای یافتن این امتیازات و نقاط ضعف دولت است که می تواند ما را برای انتخاب 24 خردادماه کمک فراوانی کند.

    با توجه به اینکه بیان این نقاط قوت و ضعف در مقاطع مختلف زمانی در طول 8 سال گذشته بوده است و هر کدام از این بیانات مربوط به زمان خاصی از عمر دولت احمدی نژاد بوده است، تاریخ بیانات مقام معظم رهبری در کنار هر پاراگراف ذکر شده است.

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: جمعه 6 ارديبهشت 1392برچسب:,

  • sarnews

    محمدعلی صنیعی

    sarnews

    http://sarnews.loxblog.com

    سار نیوز

    رفسنجانی چگونه سیاست‌های اقتصادی تاچر را كپی كرد؟

    سار نیوز

    سار نیوز تلاش می کند تا با انعکاس اخبار و رویدادهای مهم قدم کوچکی در شفاف سازی و جریان آزاد اطلاعات بردارد سایت خبری و اطلاع رسانی

    سار نیوز