سار نیوز
.:: اَلّلهُمَ عَجِِّل لِوَلیِِّکَ الفَرَج ::.
 

امامزاده عباس(ع) ساری را دريابيم

به گزارش سارنیوز به نقل خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه مازندران، نمايندگی ساری، مازندران طريق‌الرضا و قدمگاه هزاران مسافر آسمانی است مسافرانی كه دلداده هستند و هر زمان دلشان برای وصال به امام معصومشان پر می‌كشد.

ساری قدمگاه مشهور مسافران ملكوتی و آستانه امامزاده عباس(ع) فرودگاه زائران و از مناطق ديدنی و تاريخی و مذهبی برای مسافران و توريست‌های داخلی خارجی است تا خود را در آيينه خوبان ببينند و بي‌خود شوند.

اينجا فضا روحانی، باصفا، دلپسند و قلب‌ها لبريز از صميميت است آری، اينجا حرم مطهر امامزاده عباس بن محمّد بن قاسم بن حمزه بن موسی بن جعفر(ع) سیّدی شريف مُكَنی به ابوالفضل به روايت تفسير موجود علی‌بن ابراهيم قمی است.

چقدر زود سال‌ها می‌گذرد، دو سال پيش بود كه اداره‌كل اوقاف و امور خيريه مازندران برای توسعه حرم مطهر امامزاده عباس(ع) با مديركل گردشگری استان مازندران چانه زنی می‌كردند البته اين بگو مگوها از سال‌های پيش برای توسعه حرم آغاز شده بود كه سرانجام با حمايت مديران استانی و نماينده ولی فقيه در استان با در نظر گرفتن شروطی جواز توسعه حرم اين آستانه به اداره‌كل اوقاف داده شد.

در حال حاضر حرم امامزاده جز نصب ستون‌های آهنی كه از يك سال گذشته انجام شده به رغم ادعای مسئولان اوقاف در جلسات چانه‌زنی برای كسب جواز از گردشگری مبنی بر احداث زود هنگام آن تاكنون در عمل پيشرفت چشمگيری نداشته است.

قامت شهر ساری به سبب توسعه نيافتن فضای امامزادگان خميده و مسافران نمی‌دانند برای زدودن ظلمت روحشان به كدام امامزاده پناه ببرند.

.: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: شنبه 2 شهريور 1392برچسب:,
  • برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی کمیته امداد مازندران یادواره پیامبر اعظم(ع) در ساری

    به گزارش سارنیوز به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی شهرستان ساری به میزبانی واحد فرهنگی کمیته امداد شهرستان ساری دومین دوره مسابقات حفظ , قرائت و ترتیل قرآن کریم و اذان وجشنواره  سرود , فوتسال و تنیس روی میز ویژه فرزندان پسر تحت حمایت این نهاد در استان مازندران در ساری به مدت سه روز برگزار شد.
    به گزارش روابط عمومی کمیته امداد شهرستان ساری نفرات برتر این مسابقات بشرح ذیل اعلام می گردد :
    در بخش قرائت به ترتیب ذبیح اله ولایتی از گلوگاه , ابوالفضل حسین زاده از بهشهر و محمد حسین بزرگی در مقطع راهنمائی حائز مقام اول و دوم و سوم شدند.
    در بخش حفظ محمد مهدوی از بهشهر, مصطفی شفقی از نوشهرو سجاد فلاح از بایل در سطوح ابتدائی , راهنمائی و متوسطه حائز مقام اول شدند و سید سعید موسوی از بابل و آرش مجاوری از قائمشهردر سطوح ابتدائی و راهنمائی مقام دوم را کسب کردند.
    در بخش ترتیل به ترتیب سامان علی پسند از محمود آباد , امیر حسین بغیازی از ساری و ایمان حسین نژاد از ساری در مقطع ابتدائی , راهنمائی و متوسطه حائز مقام اول شده و محمد رضا قاسمی از ساری , علی رضائی از قائمشهر و حمزه مطلبی از ساری در مقطع ابتدائی , راهنمائی و متوسطه مقام دوم را تصاحب کردند.
    در بخش اذان بهادر محمودی از بایل , فرشاد نصیری از قائمشهر و سید قاسم آقاجانپور از بابلسر در مقاطع  ابتدائی , راهنمائی ومتوسطه حائز مقام اول شدند و امیرحسین اکبری از ساری , ابوالفضل نبی پور از آمل و سید محمد میرهاشمی تبار از قائمشهر در مقاطع ابتدائی , راهنمائی ومتوسطه حائز مقام دوم شده و عدنان حسین نژاد از قائمشهر, امین عباسی و علیرضا آغوشانی از آمل در مقاطع ابتدائی , راهنمائی ومتوسطه مقام سوم را کسب نمودند.
    در بخش سرود گروه سرود بابلسر مقام اول , ساری مقام دوم و آمل مقام سوم را کسب کردند.
    در بخش فوتسال نکاء مقام اول , بایلسر مقام دوم و آمل مقام سوم را کسب کردند.
    در بخش تنیس روی میز علیرضا خلیلی از ساری و مهدی عزیزی از سوادکوه در مقاطع راهنمائی و متوسطه حائز مقام اول شده و مصطفی ناصری از آمل و دانیال صفاری از نور در مقاطع راهنمائی و متوسطه حائز مقام دوم گردیده و جواد محسنی و حسین علی نیا از قائمشهر در مقاطع راهنمائی و متوسطه حائز مقام سوم شدند.

    مابقی عکسها در ادامه مطلب

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: پنج شنبه 31 مرداد 1392برچسب:,
  • مدیر عامل آبفار مازندران: 3 پروژه آبرسانی روستایی در هفته دولت به بهره برداری می رسد

    به گزارش سارنیوز به نقل از مدیر عامل آبفار مازندران:
    3 پروژه آبرسانی روستایی در هفته دولت به بهره برداری می رسد به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و در راستای انعکاس عملکرد دستگاههای اجرایی در این هفته، شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران 3 پروژه آبرسانی را افتتاح و به بهره برداری می رساند.
    به گزارش اداره روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران؛مدیر عامل آبفار استان در گفتگویی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و پاسداشت هفته دولت اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران در این هفته 3 پروژه آبرسانی را درشهرستانهای نکاء،محمودآباد و رامسر افتتاح می کند.
    مهندس برزگر افزود: این پروژه ها شامل افتتاح پروژه آبرسانی روستای ولاشد نکاء،مجتمع عشق آباد محمودآباد و آبرسانی روستایی لتر رامسر است که با صرف اعتباری بالغ بر 35000 میلیون ریال اجرا و آماده افتتاح و بهره برداری شده است.
    وی با اشاره به مشخصات فیزیکی این پروژه ها گفت:احداث مخزن هوایی فلزی در ولاشد نکاء با 100 میلیون ریال اعتبار و بهره مندی130 خانوار این روستا،نصب دستگاه فیلتر شنی با 500 میلیون ریال اعتبار در محمودآباد و برخورداری 1300 خانوار 10 روستا و نیز احداث دو مخزن بتنی و لوله گذاری 5/2 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع با 2000 میلیون ریال اعتبار و بهره مندی 27 خانوار دو روستای لتر و طالش سرا از پروژه هایی است که عملیات اجرایی آنها علیرغم کمبود اعتبارات با تلاش فراوان آماده شده است.
    مهندس برزگر در پایان این گفتگو ابراز امیدواری کرد تا با تخصیص به موقع اعتبارات پروژه های نیمه کاره هر چه زودتر به اتمام برسد و مردم روستاهای استان بتوانند از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شوند.

  • تاریخ: پنج شنبه 31 مرداد 1392برچسب:,
  • مراسم تجلیل از آزادگان مركز مازندران از سوی شهرداری ساری

    به گزارش سارنیوز به نقل ازمركز امور رسانه شهرداری ساری شنبه شب سینما سپهر شاهد مراسم باشكوهی بود كه توسط هنرمند نام آشنای كشور سید جواد هاشمی اجرا و طی آن با اهدای لوح تقدیر به چهارده آزاده به نمایندگی از تمامی آزادگان شهرستان ساری از حماسه ای كه آنان در اسارتگاههای بعث عراق خلق كردند تجلیل می شد .

    به گفته برخی از آزادگان طی بیست و سه سالی كه از سالروز بازگشت آنان می گذرد این نخستین بار است كه نهادی غیر از دستگاه مرتبط به تجلیل از آزادگان می پردازد هر چند به گفته آنان دستگاه مرتبط نیز فقط یك بار آنهم هشت سال قبل چنین مراسمی را برگزار كرده بود . بهر تقدیر این مراسم كه با همكاری شهرداری ساری و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان برگزار و تا پاسی از شب بطول انجامید ، میهمانان متعددی هم داشت كه مهندس طاهایی استاندار ، مهدی عبوری شهردار ، نقیبی رئیس شورای اسلامی شهر و گروهی از اعضای شورای شهر سوم و چهارم از جمله آنها بودند .

    به گزارش خبرنگار ما عبوری در سخنان كوتاهی ضمن گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان از حماسه ای كه در سخت ترین شرایط خلق كردند تقدیر كرد و گفت :

    تكریم شما آزادگان یعنی تجلیل از تمامی ارزشها و تمامی زیباییها بنابراین بعنوان شهردار ساری وظیفه خود دانستم .

    تا این همایش را تشكیل داده و با اقدامی هر چند كوچك مقام بلند شما را ارج نهم ،شایان گفتن است كه در پایان این مراسم جذاب و متنوع كه با اجرای سرود و نمایش و طنز همراه بود به چهارده آزاده به نمایندگی  از آزادگان سرافراز ساری تندیس زیبایی اهدا گردید .

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: یک شنبه 27 مرداد 1392برچسب:,
  • مدیر عامل چوب و کاغذ مازندران:شرکت چوب و کاغذ مازندران شرکتی دانش‌محور و دانش‌بنیان است

    به گزارش سار نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران، ابوالفضل روغنی گلپایگانی در جلسه بررسی افزایش توانمندی مرکز علمی کاربردی این شرکت گفت: یکی از اهداف اصلی ایجاد دانشگاه جامع علمی کاربردی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران که توجه‌ای ویژه به امر آموزش و تربیت نیروهای متخصص و کارآمد دارد جذب و پرورش استعدادها است.

    وی افزود: ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار با تحصیلات عالیه برای کارکنان این صنایع بزرگ و مردم منطقه دیگر هدف ما است.

    این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر بهترین افراد آموزش‌دیده در حوزه صنعت سلولزی در این صنایع مشغول به کار بوده و در راستای توسعه توانایی‌ها و ارتقای دانش در مراکز داخل و خارج کشور آموزش‌های متعددی را در سنوات گذشته طی کردند.

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: شنبه 19 مرداد 1392برچسب:,
  • مشایی: نامه ای با دو امضا برای رهبری نوشتیم

    به گزارش سار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران - تهران

     اسفندیار رحیم مشایی در جمع تعدادی از فعالان رسانه که غالبا حامی گفتمان بهار بودند، اظهار داشت: گاهی می‌بینم که در جامعه (به خاطر مسائل و اتفاقات انتخابات و حذف تفکر احمدی نژاد) یکی غصه می‌خورد، یکی افسوس می‌خورد، یکی گریه می‌کند؛ می‌گویم چرا چنین فکری می‌کنید. ما که حزب و گروه نیستیم. ما که نیامده بودیم حاکم شویم. به هر حال تلاش خود را (مطابق مسئولیت تاریخی) انجام دادیم.

    به گزارش جماران به نقل از نکات پرس، وی افزود: من به اتفاق آقای احمدی نژاد خدمت مقام معظم رهبری نامه نوشتیم؛ با دو امضا. اعلام امادگی کردیم. از اینکه چنین اتفاقاتی افتاده نیز عدم رضایت خود را اعلام کردیم. ولی حتی این موضوع را در آن شرایط آشکار هم نکردیم تا رهبری تحت فشار قرار نگیرند.
    مشایی گفت: بعضی‌ها به ما می‌گویند چرا شما (در زمان رد صلاحیت) حرفی نزدید؟ چیزی نگفتید؟ خب چه حرفی باید می‌زدیم؟ حتی در قانون اعتراض هم پیش بینی نشده! جالب است واقعا! خیلی جالب است! (خنده حضار) حتی چیز قشنگ‌تری رخ داده و گفتند ما اصلا کسی را رد صلاحیت نکردیم که!! (خنده حضار) بلکه احراز نشده. اخیرا هم یک مصاحبه کردند و گفتند «فلانی که اصلا از قبل رد شده بود!!»
    او تاکید کرد: ما نه ناراحت هستیم و نه نگران هستیم؛ ما بهاری هستیم. ان‌شاءالله بهاری باشیم. در بهار هیچ کس تنها نیست و تنها نمی‌ماند.

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: پنج شنبه 17 مرداد 1392برچسب:,
  • استاندار مازندران: من شیخ استانداران هستم

    به گزارش سارنیوز به نقل ازخبرگزاری تسنیم از ساری، سید علی اکبر طاهایی پیش از ظهر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی مازندران در ساری افزود: در نظام مقدسی توفیق انجام وظیفه داریم که بنیانگذار  آن تحت ولایت رسول خدا، قرآن کریم و علی ابن ابوطالب است.
    وی اظهار کرد: مدیر در نظام اسلامی باید خدا محور بوده نه باند محور، سینه و دل مدیر در بستر اطمینان استوار است.
    استاندار مازندران با اشاره به اینکه مازندران به عنوان قطب گردشگری کشور بوده و در فصول های مختلف سال شاهد خیل عظیمی از مسافران در استان هستیم، گفت: نیروی انتظامی همواره برای خدمات رسانی به مسافران در استان پیشگام است.
    طاهایی با بیان اینکه دریا حمام بی درب و بی سقف است، گفت: زیرساخت طرح سالمسازی دریا به صورت کامل در استان فراهم نیست.
    وی به وسعت مازندران از رامسر تا گلوگاه و به روستاهای دور افتاده استان اشاره کرد و گفت: پاسگاه و نیروی انتظامی برای حفظ امنیت و ارامش در مناطق محرم در گستره وسیع جغرافیای ایفای نقش می کنند.
    طاهایی به سابق چندساله خود در وزارت کشور اشاره کرد و گفت: به لحاظ سابقه به من شیخ استاندار لقب دادند.
    وی گفت: مسئولیت از خرده علف در دهان یک ملخ بی ارزش تر  است.

  • تاریخ: چهار شنبه 16 مرداد 1392برچسب:طاهائی استاندار مازندران : من شیخ استانداران هستم,
  • محبوب : راه اندازی مركز پژوهش در شهرداری ساری

     
    به گزارش سارنیوز ازنقل مركز رسانه شهرداری ساری ،محمد محبوب با بر شمردن عوامل موفقیت مهدی عبوری شهردار ساری ، درك صحیح از موقعیت و نیازهای شهر و شهروندان و تصمیم گیری بر اساس نظر كارشناسان و مشاوران و همچنین تخصص گرایی و برنامه محوری را از جمله خصایص مدیریتی ایشان بر شمرد و گفت : یكی از مهمترین سیاستهای وی در این خصوص راه اندازی مركز پژوهش توسط اداره طرح و برنامه در جهت پیوند بین مراكزعلمی و پژوهشی ، نخبگان ،اساتید و دانشجویان با حوزه اجرایی همچون شهرداری می باشد.

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: چهار شنبه 16 مرداد 1392برچسب:,
  • شعبانعلی واحدی سرپرست فرمانداری آمل شد

    به گزارش سارنیوز به نقل از سایت فرمانداری آمل مدير کل دفتر بازرسي،مديريت عملکرد و امور حقوقي استانداري مازندران سرپرست فرمانداري شهرستان آمل شد.

    به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان آمل:طي حکمي از سوي سيد علي اکبر طاهايي، شعبانعلي واحدي ،مدير کل دفتر بازرسي،مديريت عملکرد و امور حقوقي استانداري مازندران با حفظ سمت بعنوان سرپرست فرمانداري شهرستان آمل منصوب گرديد.

    در اين حکم استاندار مازندران ضمن تقدير از مساعي ارزشمند يدا... اکبرزاده در طول تصدي فرمانداري شهرستان آمل ، واحدي را به عنوان سرپرست فرمانداري آمل منصوب نموده و براي ايشان ارزوي موفقيت نمود.

  • تاریخ: سه شنبه 15 مرداد 1392برچسب:شعبانعلی واحدی سرپرست فرمانداری آمل شد,
  • با معرفی فرمانده ناجا سردار جعفری نسب جایگزین سردار مسکنی شد

    به گزارش سارنیوز با حضور سردار دکتر احمدی مقدم سردار جعفری نسب بعنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی استان مازندران معرفی شد

    احمدی مقدم: نیروی انتظامی، بازویی برای همه دولت‌هاست، چون مسئولیت اجرایی را بر عهده دارند.نیروی انتظامی

    در همه حوزه‌های اجرایی به نحوی سهم و نقش و حضور فعال داشته و دارد.

     دولت‌ها هم باید تلاش کنند نیازها و کاستی‌های ناجا را به ویژه در به روز شدن در حوزه تجهیزات و فناوری برطرف کنند

    و حمایت‌های لازم را داشته باشند که تاکنون هم همین‌گونه بوده است و نیروی انتظامی توانسته فاصله خود را با نیازها و مطلوب‌ها کاهش دهد ، ولی هنوز گام‌هایی باقی مانده و امیدواریم دولت آقای روحانی در جهت ارتقای امنیت و آرامش جامعه، به نیروی انتظامی کمک کند.

     طبیعی است که نیروی انتظامی در دولت جدید هم مثل گذشته، تلاش می‌کند در انجام مسئولیت‌ها و وظایف پیشگام باشد.

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: سه شنبه 15 مرداد 1392برچسب:,

  • sarnews

    محمدعلی صنیعی

    sarnews

    http://sarnews.loxblog.com

    سار نیوز

    سار نیوز

    سار نیوز

    سار نیوز تلاش می کند تا با انعکاس اخبار و رویدادهای مهم قدم کوچکی در شفاف سازی و جریان آزاد اطلاعات بردارد سایت خبری و اطلاع رسانی

    سار نیوز