سار نیوز
.:: اَلّلهُمَ عَجِِّل لِوَلیِِّکَ الفَرَج ::.
 

نامه احمد توکلی به رییس و هیأت رییسه مجلس درباره نحوه رسیدگی به لایحه بودجه

دکتر احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، طی نامه ای به رییس و اعضای هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی درباره نحوه رسیدگی به لایحه بودجه سال 92 تذکراتی داد. متن کامل این نامه به این شرح است:

برادر ارجمند جناب آقاي دكتر لاريجاني
رياست محترم مجلس شوراي اسلامي
اعضاي محترم هيأت رئيسه

سلام عليكم
از نظر علمي، بودجه دولت «انعكاس مالي اجراي قوانين و برنامه هاي حكومت طي يك سال مالي» تعريف مي شود. در واقع آثار مالي انجام وظايف قانوني در كسب منابع و سهمي از اين منابع كه براي اجراي هر يك از وظايف قانوني دستگاه هاي مسئول حكومت در نظر گرفته مي‌شود، بودجه سالانه را تشكيل مي دهد همين ويژگي ها در تعريف قانوني بودجه نيز لحاظ شده است.

قانون محاسبات عمومي مصوب ۱۳۶۶ بودجه را چنين تعريف كرده است:
««بودجه كل كشور برنامه مالي دولت است كه براي يك سال مالي تهيه و حاوي پيش بيني درآمدها و ساير منابع تأمين اعتبار و برآورد هزينه ها براي انجام عملياتي كه منجر به نيل به سياستها و هدفهاي قانوني مي شود»

تعريف علمي و حقوقي بودجه الزاماتي دارد. هر ساله در حين تهيه و تنظيم لايحه در دولت و بررسي و تصويب بودجه در كميسيونهاي تخصصي، كميسيون تلفيق و صحن علني، برخي از آنها ناديده گرفته مي‌شود. اهم اين الزامات چنين است:

.: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: سه شنبه 6 فروردين 1392برچسب:,
  • صفحه قبل 1 ... 16 17 18 19 20 ... 21 صفحه بعد


    sarnews

    محمدعلی صنیعی

    sarnews

    http://sarnews.loxblog.com

    سار نیوز

    سار نیوز

    سار نیوز

    سار نیوز تلاش می کند تا با انعکاس اخبار و رویدادهای مهم قدم کوچکی در شفاف سازی و جریان آزاد اطلاعات بردارد سایت خبری و اطلاع رسانی

    سار نیوز